Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ...ΚΙΝΑ!!!

Την περασμένη εβδομάδα για άλλη μια φορά ταξιδέψαμε μαζί με τον  μεγάλο μας συγγραφέα στην πατρίδα του την 
 Μυρτιά το  χωριό όπου έχει γεννηθεί και που μεταμορφώθηκε σε ένα τεράστιο θέατρο για να περιηγηθούμε στην Κίνα του Καζαντζάκη.!!!

και που κάθε χρόνο  γίνεται  από ένα αφιέρωμα στα ταξίδια  που έκανε ανά τον  κόσμο...αυτή την φορά μας πήρε μαζί του στην μακρινή Κίνα...





Πάρα πολλά δρώμενα γίνονται με όλο το χωριό να συμμετέχει και με πάρα πολύ μεγάλη συνέλευση κόσμου..



Εκθεση φωτογραφίας σε παλιό εργοστάσιο..




Αυτή την φορά θέλησα να επικεντρωθώ περισσότερο στο μουσείο του Καζαντζάκη που δεσπόζει στο κέντρο του χωριού.
 .μπαίνοντας στο μουσείο..
Υπεύθυνη φέτος για το μουσείο ήταν η εγγονή μου η Βίκυ.
Ενα μικρο δείγμα από το πρόγραμμα των εκδηλώσεων..



Δεν είναι εύκολο  να περιγράψεις με λέξεις τι υπάρχει εκεί μέσα και πόσο πολυγραφότατος και πολυταξιδεμένος υπήρξε αυτός ο Άνθρωπος.
Κάθε χρόνο που πάμε όλο και πιο πολύ με εκπλήσσει με το πόσα έχει ζήσει και αποτυπώσει στα γραφόμενα  του.
Σας αφήνω να ταξιδέψετε και εσείς μαζί του μέσα από τα βιβλία του και τα  χειρόγραφα του  στην Κίνα!!! 























Μικροαντικείμενα που έφερε μαζί του 


Σλάιτς από το ταξίδι του..οπτικοακουστικό υλικό...









  









 Με δικά του λόγια θέλησα να τελειώσει αυτή η μικρή ξενάγηση μου..για φέτος!!
Ελπίζω να την απολαύσατε παρεάκι μου..
Να είστε όλοι καλά,να περνάτε όμορφα..
αν μπορείτε κάνετε μικρές αποδράσεις  από την καθημερινότητα..θα σας χαρίσει σίγουρα ένα χαμόγελο ..!!! 
Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε..!!! 





21 σχόλια:

  1. Καλημέρα αγαπημένη μου κι ευχαριστώ για το "ταξιδάκι" που ήταν άγνωστο για μένα. Θα σταθώ στη φράση σου "υπεύθηνη η εγγονή μου " πόση υπερηφάνεια, αγάπη, ικανοποίηση της ζωής σου κρύβει αυτή η φράση. Μόνο χαρές φίλη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθε χρονο φιλεναδα σ αυτο το χωριο κανουν πολύ ωραια πραγματα καθε φορα και σε αλλη χωρα που εχει παει ο Καζαντζακης στα ταξιδια του παιρνει μερος σχεδον ολο το χωριο και εχει πολύ επισκεψημωτητα την εβδομαδα που κραταει το φεστιβαλ ..
      Προσπαθουν να δειξουν στον κοσμο πως τα μουσεια δεν ειναι απλα μονο να τα κοιτας αλλα μπορουν να προωθουν την τεχνη μεσα απο αυτα..
      Σε ευχαριστω πολυ αχτιδα μου για τα καλα σου λογια να είσαι καλα και να προσεχεις λιγο τον εαυτο σου.. την αγαπη μου φιλακιαααα!! 🧡

      Διαγραφή
  2. Μικρή η ξενάγηση Ρούλα μου;
    Πληρέστατη και υπέροχη ακριβώς όπως αξίζει στο τεράστιο σε ποιότητα έργο του Καζαντζάκη!
    Θυμάμαι και το περσινό σου αφιέρωμα και δεν ξέρω γιατί αλλά αυτή την φορά το βρίσκω ακόμα καλύτερο...η αύρα της εγγονής σίγουρα έχει βάλει πάλι το χεράκι της!
    Δεν μένει παρά να πω, ένα μεγάλο ευχαριστώ και να στείλω τα γνωστά μας ΑΦιλάκια! :) <3 :k

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθε χρονο πραγματι ειναι και καλυτερο το φεστιβαλ αφιερωμα στα ταξιδια του Καζαντζακη φιλεναδα οι συνελεστες αυτης της προσπαθειας ειναι πολόι και μεσα σαυτους ειναι και η εγγονη μου ..Το μουσειο αυτο ειναι απο εκεινα πουμεσα απο την ιστορια του μαθεινουν τα παιδια τεχνη και λογο..εχει πολυ επισκεψημοτητα.. και ολη την σχολικη χρονια γινονται σεμιναρια στα παιδια πηγαινουν στο χωριο αυτο με τα σχολεια.. και βεαβαια χαιρεται και εκεινη που συμετεχει σε ολο αυτο..Το ξερεις και εσύ απο τον γιο σου ποσο ομορφα νιωθουν οταν μπορουν να κανουν οτι εχει σχεση με την τεχνη οποια και να ειναι αυτή.. αφου αυτα που σπουδανε ειναι πολύ δυσκολα να γινουν επαγγελμα..
      Σε ευχαριστω πολύ φιλεναδα για τα καλα σου λογια ..😊 να περνας ομορφα
      Απο το μικρο μου μπαλκονακι στελω την αγαπη μου.. την αγαπη μου 🧡..θαλασσινα φιλακιααα!!😘

      Διαγραφή
  3. Τι ωραία πράγματα γίνονται στα μέρη σας!
    Κι εγώ νόμισα πως πήγες ταξιδάκι-εξπρές στην Κίνα, διαβάζοντας τον τίτλο.
    Το ταξιδάκι τελικά, το πήγαμε εμείς μέσα απ' την περιήγησή σου. Θαυμάσιο το στήσιμο, ο χώρος και τα εκθέματα που κοσμούν το μουσείο.
    Η εγγονή βέβαια, όλα τα λεφτά! Να την χαίρεστε και πάντα να την καμαρώνετε.
    Ρουλάκι μου, φιλιά πολλά και πάντα τέτοιες ομορφιές να ζείτε ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταξιδακι στην Κινα ε; να το προγραμματισω για την αλλη ζωή; γιατί για αυτην δεν το προαλβενω..Κανελλακι μου ..δεν ξερεις ποσο θα το ηθελα..
      δωσε μου ταξιδι και ξα μου χα..χα..
      Αυτην την φορα ηταν ακομη καλυτερο ειχαν ολη την εβδομαδα πολλα δρωμενα αλλα εμεις πηγαμε προς το τελος γιατι βλεπεις εκεινοι που θα σε πανε και εχουν δουλειες χι..χι..
      ειναι αληθεια οτι όλο το καλοκαιρι γινονται παρα πολλα τετοια σε πολλα χωρια που αναβιωνουν τα ηθη και τα εθιμα του τοπου αυτου ..αρκει να εχεις τον χρονο να πηγαινεις παιρνας πολύ ωραια πραγματι.. Η Κρητη ειναι το νησι που κραταει ακομα τις παραδοσεις στα χωρια πιο πολύ ομως.. η εγγονη ειναι στο στοιχειο της χα.χα. καλιτεχνικη φυση και αυτή..σε ευχαριστουμε απαντες για τις ευχες ματια μου ..
      Να περνας ομορφα οτι και να κανεις.. την αγαπη μου 🧡 παντα..!!!φιλακιααα!! 😘

      Διαγραφή
  4. Υπέροχες ομορφιές. Τι ταξίδι είναι αυτό! Πόσα όμορφα και μεγάλα πράγματα υπάρχουν εκεί που θα μπορούσε κάποιος να δει τελικά.
    Από τις πιο όμορφες και ταξιδιάρικες αναρτήσεις σου Ρούλα μου. Σε ευχαριστούμε πολύ. Καλή βδομάδα κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτο το φεστιβαλ που γινεται καθε χρονο σ αυτο το χωριο ...οπως νομιζω και σε πολλα μερη της Ελλαδας μας... προάγουν πολιτισμό και ειναι ομορφο να μαθενουμε ολο και περισσοτερα πραγματα που δεν ξερουμε για ανθρωπους της τεχνης..μας ανεβαζουν και σαν ανθρωπους βλεποντας αυτα τα ντουκουμεντα απο τα ταξιδια του Καζαντζακη ..και εγώ τα μαθενω μεσα απο αυτες τις εκδηλωσεις ..και χαιρομαι που σου αρεσαι και πιο πολύ να τα μοιραζομαι μαζι σας..
      Να περνας ομορφα οτι και να κανεις.. καλο υολοιπο καλοκαιριου ..την καληνύχτα μου ..!!! 😀
      Να

      Διαγραφή
  5. Ρούλα μου τι ομορφιές είναι αυτές και τι ωραία δρώμενα που γίνονται εκεί. Μπράβο!
    Να χαίρεσαι την εγγονή σου!
    Φιλάκια και να περνάς όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ Ελενη μου ..ευτυχως που υπαρχουν και αυτα δρωμενα και μαθενουμε τοσα πραγματα που δεν ξερουμε..ειναι αξιοπροσεχτες οι προσπαθειες που κανουν σ αυτο το χωριο για να αναδειξουν τον πολιτισμο του τοπου τους το φεστιβαλ κρατα μια εβδομαδα και εχει πολύ επισκεψημοτητα ..
      Σε ευχαριστω πολύ φιλη μου για την ευχη σου να χαιρεσαι και εσύ οτι αγαπας και να δεις χαρες απο όλους τους αγαπημενους σου..😀 να περνας ομορφα την αγαπη μου καλο υπολοιπο καλοκαιρακι φιλακιααα!!!🧡 😘

      Διαγραφή
  6. Τη χάρηκα έστω κι από δω την εκδήλωση Σμαραγδούλα μου!! Με έβαλες στο κλίμα με τις φωτογραφίες σου και η φαντασία μου συμπλήρωσε όλα τα κενά. Μακάρι να ήμουν εκεί μαζί σας. Να συνεχίσεις να περνάς έτσι όμορφα! Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ηταν μια απο τις πιο ομορφες εκδηλωσεις Μαρία μου και επειδή την χαρηκα και εγω είπα να την μοιραστω μαζι σας ..Απο αυτα τα αφιερωματα μαθενουμε και εμεις πραγματα που δεν τα ξερουμε.. και που πλουτιζουν το μυαλο μας με γνωση..χαιρομαι που εστω και με ενα μικρο δειγμα σας εβαλα στο κλιμα τους..
      Να περνας και εσύ ομορφα Μαρία μου με οτι κανεις ..την αγαπη μου🧡 φιλακιαααα!! 😘

      Διαγραφή
  7. Απαντήσεις
    1. Ετσι ειναι Σοφακι μου τα τα ανησυχα πνευματα συναντιονται καθε...εκατο χρονια στο συμπαν..χα..χα..
      Να περνας ομορφα με τα αγαπημενα σου φιλη μου να έχετε ενα ομορφο Αυγουστο την αγαπη μου 🧡 παντα φιλακιαααα! 😘😍

      Διαγραφή
  8. Υπέροχη ξενάγηση !!!
    Σε ευχαριστούμε πολύ για το ταξίδι Σμαραγδένια!
    Την επόμενη φορά που θα βρεθώ στην Κρήτη, θα φροντίσω να να επισκεφθώ το μουσείο Καζαντζάκη.
    Είναι παράλειψη μου που δεν το έχω ήδη κάνει ...
    Καλό καλοκαίρι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν μπορεσεις να έρθεις Χριστιανα μου θα είναι ευχης εργο να συνδιασεις ημερομηνιες που να μπορεις να επεισκεφτεις αυτο το υπεροχο βεστιβαλ κραταει μια εβδομαδα.. αλλα το αποκορύφωμα ειναι την τελευταια κυριακή που κλεινει ..καθε χρονο κανουν δρωμενα αναλογα σε ποιο μερος εχει ταξιδεψει ο Καζαντζακης..ολο το χωριο συμμετεχει..ειναι πολύ ομορφα...χαιρομαι που σας εδωσα μια μικρη γευση απο το ταξιδι του αυτό..
      Σε ευχαριστω εγω που περασες και τα ειπαμε.. να περνας ομορφα και να εχεις ενα υπεροχο υπολοιπο καλοκαιρακι..!! φιλακιαααα!!😘

      Διαγραφή
  9. Μα τι υπέροχη δράση και πολύ ωραία ξενάγηση! Μου αρέσει που κάθε χρόνο έχει άλλο θέμα. Μακάρι να βρεθώ κάποια στιγμή στην Κρήτη και να μπορέσω να το επισκεφτώ το Μουσείο αυτό! Τα φιλιά μου Ρούλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλως το το κοριτσι μας είδες Σωτηρια μου τι ωραιιες δραστηριοτητες κανουν στην επαρχία; και που να είσαι κοντα να τα δεις .. εδώ ενα μικρο δειγμα έβαλα ισα για να το μοιραστώ μαζι σας.. γιατι νομιζω οτι τετοιες εκδηλωσεις μας ανεβαζουν πνευματικα και μας κανουν περηφανους..
      Μακαρι να ερθεις κατα Κρητη μερια καμια δορα να τα πουμε και απο κοντα.. θα χαρω πολύ.. 🧡
      Να περνατε ομορφα οτι και να κανετε οτι αγαπατε με τα κοριτσια σου..΄καλο υπολοιπο καλοκαιρακι Και καλο Αυγουστο την αγαπη μου φιλακιααα!! 😘

      Διαγραφή
  10. Μα τί ωραία ανάρτηση, Ρούλα μου, για τον μεγάλο μας Καζαντζάκη και για τις εκδηλώσεις ΄που γίνονται κάθε χρόνο στην Μυρτιά!!!!
    Πολύ θα ήθελα να ήμουν εκεί...και να πηγαίναμε παρεούλα! Ταξίδεψα όμως μαζί σου μέσα από τις φωτογραφίες και τις περιγραφές σου! Να χαίρεσαι την εγγονή σου και να την καμαρώνεις!
    Καλή συνέχεια και πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι αυτο μοιραζομαι καθε χρονο Μαριαννα μου αυτες τις εκδηλωσεις μαζι σας γιατί εκτος οτι αφουρουν ενα μεγαλο συγγραφεα που εχει κανει διασημη την Ελλαδα μας σε όλο τον κοσμο ..αλλα και το οτι προβαλει οτι ειναι τεχνη μεσα απο το μουσειο που εχει γινει για να φυλαξει οτι ειχε και περασε απο την ζωή του..εχει πολύ επισκεψημοτητα και αυτο διχνει πως ο κοσμος διψαει για πολιτισμό.
      Σε ευχαριστω πολύ φιλη μου για τις ευχες σου και αναταποδινω να δεις και να καμαρωσεις και εσύ την εγγονουλα σου σε οτι κανει στην ζωή της.. οταν φτασει εκει που αγαπα και θελει θα με καταλαβεις..εστω και να δεν ειμαι πια εδώ.. σου το ευχομαι ολοψυχα φιλη μου..
      Να περνας ομορφα οτι και να κανεις . καλο υπολοιπο καλοκαιρακι.. την αγαπη μου φιλακιαααα!!!😘😘😘
      ε

      Διαγραφή
  11. Υπέροχο!!!
    Εύγε Ρουλίτσα μου για την παρουσίαση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή