Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

ΕΚΔΡΆΜΟΝΤΑΣ...!!!!

Αυτή την φορά θέλω να μοιραστώ μαζί σας..παρεάκι μου μια όμορφη εκδρομή που έκανα μόνη μου μεν (αφού ο σπιτόγατος μου δεν πάει πουθενά ) με το καπή δε..(το έγραψα με μικρά γράμματα μήπως και δεν το προσέξετε...χα..χα..) 
Μια όμορφη διαδρομή που μας θύμιζε πως η Άνοιξη είναι στο δρόμο και έρχεται...όπου να ναι...
Μέσα από το πούλμαν απολάμβανα την φύση 

    που  έχει αρχίσει να πρασινίζει κάθε                      εκατοστό 
      αυτού του όμορφου νησιού...
      μετά από μία ώρα ταξιδιού.. η  πρώτη μας         στάση ήταν  στα νότια του νομού                   Ηρακλείου στο χωριό Σίβα..
Στο έμπα του χωριού μια ανθισμένη αμυγδαλιά μας καλωσόριζε!!


 Εκεί.. όπου βρίσκεται  η μονή της Παναγιάς της Οδηγήτριας!!
             Απλό αλλά ιστορικό μοναστήρι..!!
     Η μονή ιδρύθηκε τον τον 14 ο αιώνα..
      μας υποδέχτηκαν με περισσή φιλοξενία
       οι καλόγεροι που μένουν εκεί..
και  μια γατούλα που κατά βάθος φοβήθηκε από την παρουσία μας.. και ανέβηκε επάνω στο δέντρο!!..χα..χα.. 
για περισσότερες πληροφορίες μπείτε...  εδώ !!πραγματικά αξίζει τον κόπο να μάθουμε κάποια πράγματα γι αυτό το όμορφο  ταπεινό μα τόσο δεμένο με την ιστορία της Κρήτης..μοναστήρι.!!

    Η εκδρομή μας συνεχίστηκε μέσα από              τον πανέμορφο κάμπο της Μεσαράς 
 γεμάτο με καταπράσινες ελιές και πολλά              θερμοκήπια ..στο δρόμο μας μικρά                                     εκκλησάκια
   με τα κυπαρίσια τους  να ανεβάζουν τις             κορφές τους  ικεσίες στον ουρανό.!!
    Η διαδρομή φανταστική σε ένα τοπίο                 που εναλλάσονταν ...

     από το πράσινο της πεδιάδας..
          με τα προβατάκια της...
      με την άγρια ομορφιά των βουνών                                      της.
  Φτάνοντας στο Σπήλι  ένα χωριό του                Ρεθύμνου αντικρίζουμε την μονή  του                          Αγίου  Ραφαήλ...!!
    Εδώ η εκκλησία είναι χτισμένη σε μια                  πολύ όμορφη τοποθεσία..
    και  μαζί με τα βοηθητικά κτίρια 
     αποτελούν την μονή που είναι πολύ                      νεότερη
Εδώ θα διαβάσετε αν σας ενδιαφέρει ότι την αφορά...!!!
Αφού ανάψαμε τα κεράκια μας και προσευχήθηκε  ο καθένας μας  άλλοι παρακαλώντας και άλλοι ευχαριστώντας τον Θεό..(τις ευχαριστίες να μην τις ξεχνάμε ναι;) 
Στον γυρισμό περάσαμε από την πόλη του Ρεθύμνου και απολαύσαμε ένα απογευματινό καφεδάκι..στον παραλιακό της δρόμο..!!
Οι φωτογραφίες από το μούχρωμα του Ρεθύμνου!




πήραμε ευχαριστημένοι όλοι τον δρόμο της επιστροφής...!!! 
Ήταν μια μέρα που γεμίσαμε με όμορφες εικόνες της φύσης και της καρδιάς μας.!!!
Και μια και βρισκόμαστε σε αυτό το κλίμα  θα ήθελα να σας πω ... για ένα όμορφο έθιμο που υπάρχει.. εδώ στην Ν.Αλικαρνασσό του Ηρακλείου Κρήτης που κατοικείτε ως επί το πλείστον  από πρόσφυγες...από την παλιά Αλικαρνασσό ..ένα μικρο απόσπασμα σας έχω εδώ...!!
Η ανεργία, οι οικονομικές δυσκολίες αναγκάζουν τους Αλικαρνασσείς να στραφούν στην εργασία ήδη από τα παιδικά τους χρόνια με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να εγκαταλείπουν την εκπαίδευση από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Το ενδιαφέρον τους για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό εκδηλώνεται οργανωμένα σε περιόδους που οι βασικές βιοτικές τους ανάγκες καλύπτονται επαρκώς. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμα και σε δύσκολες στιγμές δεν έπαψαν να εκδηλώνουν τα στοιχεία εκείνα που χαρακτήριζαν τη Μικρασιατική αγωγή τους. Μπορεί να μην κατάφεραν να διασώσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία αλλά κατόρθωσαν να μεταφέρουν τη γλώσσα, τα ήθη και έθιμα, τις παραδόσεις τους, τις περίφημες ΄΄στιχοπλακιές'' τους, τη μουσική και τους χορούς, γεύσεις κι αρώματα Μ Ασίας, στοιχεία που με τον καιρό διασταυρώνονται γόνιμα με την κρητική παράδοση και διαμορφώνουν το ιδιαίτερο χαρακτήρα των κατοίκων της Ν. Αλικαρνασσού.
Αλλά για την παλιά Αλικαρνασσό μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα ...Εδώ έχει μεγάλο ενδιαφέρον η ιστορία  για τα δεινά αυτού του τόπου..!!
Για αυτά τα έθιμα λοιπόν θα ήθελα να σας πω..
Σήμερα της Σταυροπροσκυνήσεως..μαζεύουν 
κλαδιά από το γνωστό μας δεντρολίβανο..
        και μαζί με λουλουδάκια κάνουν                                   μικρά 
         μπουκετάκια..
       οι γυναίκες που βοηθούν εθελοντικά
        δεμένα με περίσσια φροντίδα..!
      είναι τρίτης  και τέταρτης                                  γενιά  Αλικαρνασσείς 
 που...(συνεχίζουν τα ήθη και τα έθιμα των προγόνων τους από τις χαμένες πατρίδες..)και τα μοιράζουν σε όσους πάνε να ανάψουν κεράκι στον στον Άγιο Νικόλαο..
         την εκκλησία της ενορίας μας..αυτό το                      μπουκετάκι  όταν 
                           ξεραθεί ..
θυμιάζουν με αυτό τα σπίτια τους.. βγάζει μια πολύ όμορφη μυρωδιά!!! 
Αν έχετε φτάσει μέχρι εδώ.. παρεακι μου..και δεν έχετε φύγει πιο πριν...δεχτείτε και την συγνώμη μου για το μακρό..αυτής της ανάρτησης..κάνετε ένα ουφ..τελείωσε.. και χαμογελάστε αυτό ήταν !!
Να είστε όλοι καλά..σας ευχαριστώ πολύ για την υπομονή σας...!!! 




30 σχόλια:

  1. Ρούλα μου μαζί με σένα πήγα εκδρομή κι εγώ! Πολύ όμορφη παρουσίαση και οι φωτογραφίες σου με ξενάγησαν πλήρως. Πολύ ωραίο έθιμο αυτό με τα μπουκετάκια. Μπράβο να πηγαίνεις εκδρομές είναι αναζωογονητικές! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημερα!!!υπεροχη αναρτηση!!!ευχαριστουμε !!να εισαι καλα!!και να περνας...υπεροχαααααα!!!!!
    φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξερεις πώς περιμένω την στιγμή που θα γίνω μέλος στα ΚΑΠΗ!!!!! Θα πάρω αγκαζέ και την Αριστεα (κι ας μπεμπεκίζει ακομα και τότε) και θα πάρουν φωτια τα πούλμαν !
    Το έθιμο μού άρεσε πολύ !
    Φιλιά πολλά Ρουλίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα Ρούλα μου και καλή Κυριακή
    Ταξίδεψες λοιπόν ..καλά έκανες
    Να ξεφεύγει ο νους

    Σε γλυκοφιλώ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Ρούλα μου!
    Πολύ ωραία και ενημερωτική εκδρομή!!
    Ευχαριστώ που με πήρες μαζί σου!
    Αγαπώ πολύ την Κρήτη <3 έχω πάει πολλές φορές...ειδικά στο Ρέθυμνο.
    Μου έφερες πολλές θύμησες αλλά έμαθα και πράγματα που μου είχαν...ξεφύγει.

    Καλή Κυριακή, φιλάκια πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημερα Ρούλα μου!
    Πολυ την ευχαριστήθηκα την εκδρομή που μας πηγές μέσα απο τις υπέροχες φωτογραφίες σου!
    Πανέμορφα και τα δυο μοναστήρια που επισκεφτηκες! Βοήθεια σου!
    Εντυπωσιακό που κρατάνε ακόμα αυτο το έθιμο με το μπουκετάκι!
    Νασαι καλα και να ξαναπάς πολλές εκδρομές φίλη μου!
    Καλη Κυριακή!!Πολλα φιλακια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ωραία εκδρομή!!!Και δεν είδα με ποιους πήγες γιατί μικρά γράμματα γυαλιά ήθελα. :D
    Και το έθιμο με το μπουκετάκι δεν το ήξερα, πολύ συγκινητικό που οι γενιές οι επόμενες το διαφυλάσσουν. Μ'αρέσει αυτό. Τώρα θα διαβάσω και τα λινκ που μας έδωσες
    Υπέροχες πληροφορίες
    Πάντα να περνάς καλά Ρουλίτσα μου ό,τι καιι να κάνεις
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το χάρηκες και μπράβο Ρούλα μου....! πολύ όμορφες εικόνες. Καλά έκανες.
    Αχ τι θα κάνουμε με αυτους ή αυτές τις σπιτόγατες ε.....! αχ......!
    Χαίρομαι που είσαι και κοινωνική και το ΚΑΠΗ είναι ένας υπέροχος χώρος που συλλογικά μπορείς να ζήσεις πολύ όμορφα πράγματα.
    Καλή Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι όμορφη ανάρτηση Ρούλα μου!
    Μου αρέσουν και μένα οι εκδρομές, αλλά και ο σπιτόγατος μου, με τίποτα δεν ξεκουνιέται! ;)
    Τι όμορφο έθιμο και αυτό με τα μπουκετάκια!
    Και ένα αγαπημένο τραγούδι από την Αλικαρνασσό, το "Ελισσώ"! :D

    https://www.youtube.com/watch?v=ZY8nR7Ezg58

    ΑΦιλάκια Ρούλα μου και καλή μας Άνοιξη! :k <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ταξίδεψα μαζί σου φιληνάδα μου.Αυτή ήταν εκδρομή για τη δική μου κολλητή τη Μαιρούλα που δεν αφήνει εκκλησία και μοναστήρι!!! Το έθιμο με τα μπουκέτα μοναδικό, πρώτη φορά το ακούω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωραίο ταξιδάκι μας πήγες Ρούλα μου. Η Άνοιξη είναι στο φόρτε της και παντού βλέπεις όμορφες εικόνες.
    Το έθιμο είναι πολύ ωραίο και του χρόνου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να είσαι καλά Ρούλα μου να απολαμβάνεις τις όμορφες βόλτες σου και να δείχνεις και σε εμάς τις ομορφιές του νησιού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ όμορφη η εκκλησιαστική εκδρομή που πήγες Ρούλα μου!!!Και μιάς και ο δικός μου δεν ξεκουνιέται καθόλου, μάλλον θα γραφτώ κι εγώ, ξέρεις πού, για να πηγαίνω!!! Ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες για τα μοναστήρια, μόλις γύρισα από τους συνδέσμους που μας έδωσες. Όσο για το έθιμο με τα μπουκετάκια, μπράβο τους που το συνεχίζουν. Και σε εμάς βέβαια μοιράζουν δεντρολίβανο αυτή την μέρα.
    Φιλάκια και καλή εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χαίρομαι Ρουλίτσα μου που άφησες το σπιτόγατο στο σπίτι (μη το δει όμως και με διαγράψει...) και έκανες αυτή την όμορφη διαδρομή !!Χαρά Θεού αυτός ο τόπος με τον όμορφο καιρό!!Στο Σπήλι τι μου θυμίζεις φιλενάδα μου στα μέρη που πήγαινα κάποτε......στο Ρέθυμνο επίσης !!
    Τα έθιμα που τηρούν οι Μικρασιάτες πόσο τα εκτιμώ και τα θαυμάζω !!!
    ΣΕ φιλώ καλή μου φίλη και σου εύχομαι καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχα..πανέμορφα...και η εκδρομή και οι φωτογραφίες και της φύσης και των εκκλησιών και η περιγραφή/ξενάγηση σου στο κάθε τι
    τα απόλαυσα πολύ όλα
    μας άρεσουν παρα πολύ οι εκδρομές και μας
    να περνάς πάντα όμορφα και να κάνεις εκδρομές στις ομορφιές της Ελλάδας μου/μας
    βοήθεια σας/μας όλοι οι Αγιοι και η Παναγία
    Ευχαριστούμε που τα μοιράστηκες μαζί μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ωραία εκδρομή έκανες Ρουλα, μπράβο, πολύ χάρηκα. Με ταξίδεψες και εμένα που δεν έχω έρθει ποτέ στη Κρήτη .Όμορφα μέρη, ωραία μοναστήρια! Να είσαι καλά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. καλα ολες για τα μοναστηρια σημερα ειμασταν.και εγω σε μοναστηρι πηγα σημερα και ηταν πολυ ωραια,μας μοιρασαν και σε εμας απο ενα μπουκετακι λουλουδια που ηταν δεμενα πανω σε ενα μικρο σταυρο απο κλαδακι δεντρου.πρωτη φορα το ειδα και μου αρεσε πολυ.αλλα και στις εκκλησιες μας μπουκετακια δεμενα τα μοιραζουν.παντως εγω στα καπη δεν παω ακομη.μπορει να ειμαι γιαγια αλλα μικρη γιαγια που μου λεει ο εγγονος μου.αλλα αμα θελετε εκδρομη ολες μαζι ερχομαι.πολλα φιλακια και καλη εβδομαδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. τι όμορφη βόλτα και ενδιαφέρουσα μας έκανες..... να ήταν κι άλλο !!! Μου θύμησες και το Σπήλι που έχω μείνει 3 βράδια και είχα περάσει πολύ όμορφα !!!! Κι εδώ μοιράζουν δενδρολίβανο με λουλούδι. Να είσαι καλά να καταφέρνεις να πηγαίνεις εκδρομούλες με την παρέα του ..... ξέρεις εσύ !!!!!! Σε φιλώ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ετσι σε θελω να ταξιδευεις κ να μας ταξιδευεις κ μας......ολα ομορφα αλλα μου κανε εντυπωση η εξυπνη φωτο με την παραλια κ τ αυτοκινητα!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τι ομορφη αναρτηση!!!Με πηρες μαζι σου!!!Κριμα που δεν μπορω να πιασω ενα ματσακι...
    Φιλακια πολλα!
    Καλη βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μας αρέσουν οι εκδρομές Ρουλίτσα μου και πηγαίναμε συχνά .
    Ένα διάλειμμα κάναμε για να ξεπεταχτουν τα κορίτσια μας και θα αρχίσουμε πάλι.πρωτα ο Θεός .
    Θα γραφτούν και στο ΚΑΠΗ και θα πηγαίνουμε παντού.
    Υπέροχη βόλτα μας πήγες.
    Να είσαι καλά να ξαναπάς .
    Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μόλις Διάβασα τον τίτλο είπα μέσα μου"Για να δούμε για που τό βαλε η κυρία"Πάντα θα διαβάζω ως το τέλος αυτό που λές που κάνεις που δείχνεις δεν σε βαριέμαι με τίποτα!!! Με εντυπωσιασε η μονή του Α Ραφαήλ..Μεγάλο καθαρό πλούσιο καιυπέροχο περιβάλλον.... μην γελάς εγώ σε αυτά δίνω προτεραιότητα χαχαχαΕγώ μια φορά επισκέφθηκα μονή συγκεκριμένα της Σουρωτής που είναι θαμένος ο πατερας Παισιος και εντυπωσιάστηκααπό την λιτότητα του τάφου του ΑΛΛΑ και από την ΒΛΟΣΗΡΟΤΗΤΑ των μοναχών.....θυμωμένες λίγο αγενείς και πολύ ενοχλημένες..αυτό εισέπραξα εγώ Περ'ιμενα χαμογελαστες και ευγενικές ψυχές αλλά...
    Λοιπόν, εσύ όμως εκανες μία εκδρομούλα υπέροχη ανανέωσες μέσα σου τις εικόνες σου και ευχομαι σε μία καινούρια σε άλλα μερη της ομορφης Κρήτης.Λάτρεψα το έθιμο και τα εξαιρετικά μπουκετάκια!!! Καλό σου βράδυ με μία αγκαλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Είμαι να σκάσω τώρα. Να μην είμαστε παρέα στο ρεθυμνιώτικο μούχρωμα να πίνουμε το καφεδάκι μας...
    Αχ τι ωραία που περάσατε! Να είστε όλοι σας καλά και ευλογημένοι Ρούλα μου. Τα προσκυνήματα σ' αυτά τα απόμακρα μοναστήρια έχουν άλλη δυναμική και σε γεμίζουν κατάνυξη και πίστη.
    Όσο για το φωτογραφικό οδοιπορικό σου, με τις λεζάντες ανάμεσα, έχω να πω ότι κατέκτησες ΚΑΙ την τέχνη του ρεπόρτερ.
    Την αγάπη και τη νοσταλγία μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. πολυ ωραία εκδρομή Ρουλα μου ..να ειστε καλα και να κανετε πολλες εκδρομές..
    μου αρεσε πολυ το εθιμα με τα λουλουδια ...φιλακια πολλα <3 <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΜΠΡΆΒΟ ΚΥΡΊΑ ΡΟΎΛΑΣ, ΠΟΛΎ ΌΜΟΡΦΟ ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΚΆΝΕΤΕ!ΧΆΡΗΚΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΣΥΝΆΝΤΗΣΑ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΊΟ ΜΕ ΤΑ ΥΠΈΡΟΧΑ ΠΟΙΗΜΑΤΆΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟΎΛΗ ΜΟΥ,ΤΑ ΛΆΤΡΕΨΕ!ΚΆΘΕ ΒΡΆΔΥ ΜΕΤΆ ΤΟ ΠΑΡΑΜΎΘΙ ΜΑΣ ΔΙΑΒΆΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΆΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΟΎΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαιρη μου σε ευχαριστω για τα ομορφα σου λόγια αλλά αν ξαναπερασεις απο εδώ σε παρακαλω θύμησε μου ποια είσαι ..οπως λεμε δωσε μου σημα... γιατι μια αλτζχάιμερ..χι..χι.. όλο και παραμονευει.. ε; φιλακιααα!!

      Διαγραφή
  27. Λόγο απώλειας χρόνου την εβδομάδα που μας πέρασε..σας ζητώ συγνώμη που δεν μπόρεσα να απαντήσω στον καθένα ξεχωριστά και απαντώ ομαδικά σε όλους σας με ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις επισκέψεις σας και για τα όμορφα σχόλια σας και τον χρόνο σας παρεούλα μου!!! να είστε όλοι καλα.!!
    Θα περασω να τα πουμε.. καλη σας εβδομαδα... με αγαπη φιλακιααα σε όλους!! :k :k :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΚΥΡΆ ΡΟΎΛΑΣ ΕΊΜΑΙ Η ΜΑΊΡΗ ,Η ΚΌΡΗ ΤΟΥ ΣΤΈΛΙΟΥ ΠΟΥ ΚΆΝΕΙ ΠΑΡΈΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΎΖΥΓΌ ΣΑΣ, ΣΥΝΑΝΤΉΘΗΚΑΜΈ ΣΤΗΝ ΑΊΘΟΥΣΑ ΌΤΑΝ ΦΤΙΆΧΝΑΜΕ ΤΙΣ ΦΟΥΝΤΕΣ!ΤΟ ΓΛΥΚΌ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΌ, ΓΕΙΆ ΣΤΑ ΧΈΡΙΑ ΣΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. 'ΚΥΡΊΑ ΡΟΎΛΑΣ 'ΉΘΕΛΑ ΝΑ ΓΡΆΨΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή