Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019

ΣΠΙΝΑΛΟΓΚΑ..!!!


αρχείο λήψης.jpg

Μόνο το βλέμμα καθάριο,

αντικρίζει του κόσμου την απλωσιά.
Γαλάζιο παντού.
Κάτω από την σκιά των βράχων
κρυμμένες πληγές.
Δεν υπάρχει πόνος.
Εξαϋλώθηκε με το άγγιγμα των επτά δαχτύλων.
Άφωνες οι σιωπές σε ξεκούφαιναν.
Μιλούσαν τα μάτια.
-Ήθελα να ήμουν γοργόνα.
-Ήθελα να ήμουν δελφίνος.
Να ταξιδεύουμε.
-Στην άκρη του κόσμου.
-Στην άκρη της γης.
Στου ήλιου το χρώμα βάφτηκαν τα όνειρα.
Να βγουν οι ψυχές καθάριες, να σεργιανίσουν
στο ηλιοβασίλεμα! 

Αυτή ήταν η δική μου συμμετοχή στο 24ο συμπόσιο ποίησης που κάνει κάθε φορά με επιτυχία η οικοδέσποινα μας η Αριστέα..!!!
Αυτή την φορά η λέξη  που μας έβαλε ήταν τόσο όμορφη που γράφτηκαν ακόμα μια φορά υπέροχοι στίχοι... αλλά και τόσο δύσκολη...που μέχρι λίγες μέρες πριν να λήξει η προθεσμία δεν μπορούσα να βρω τι θα έγραφα..
Ενα όμορφο ηλιοβασίλεμα ήθελα..αλλά....
   Και κάποια στιγμή πέφτει στα χέρια μου ένα βιβλίο...
"Το νησί των σημαδεμένων"
Του Θέμου Κορνάρου και 
της Γαλάτειας Καζαντζάκη..

Άρχισα να το διαβάζω και από τις πρώτες γραμμές του ανατρίχιασα από την ωμή αλήθεια  του..
Εδώ δυο αποσπάσματα από το βιβλίο ..θα καταλάβετε τι εννοώ..


Εντυπωσιάστηκα..και χωρίς δεύτερη σκέψη το θέμα βγήκε από μόνο του!! 
ΕΔΩ  θα βρείτε περισσότερα στοιχεία για  το βιβλίο αυτό..!!
Σας ευχαριστώ πολύ που του αφιερώσατε  τον χρόνο σας και για τα όμορφα σχόλια σας.!! 
Με ένα πολύ όμορφο και εξαιρετικό ποίημα στην δομή του ξεχώρισε η Κανελλακι μας με την Αμφιλύκη της ..όπως και όλα όσα γράφτηκαν με θέμα το ηλιοβασίλεμα.!! Υπέροχες συμμετοχές!! που θα τις βρείτε όλες στο συμπόσιο της Αριστέας..!! 
Να είστε όλοι καλά,να έχετε μια όμορφη εβδομάδα,και αφήστε ένα χαμόγελο να σας φτιάξει την διάθεση.!! 


Σας ευχαριστώ πολύ  που περνάτε και τα λέμε..!!

30 σχόλια:

  1. Η έκπληξη του Συμποσίου θαρρώ!
    Το λάτρεψα. Λέω μέσα μου.... ά, ρε εκπληξάρα που σας έρχεται! Χάρηκα όταν είδα στα σχόλια ότι το ένιωσαν κι άλλοι. Δεν είμαι τρελή τελικά!
    Ρουλίτσα μου είσαι θεά! Θεά είσαι!
    Είσαι όλη μία έκπληξη!!!!
    Σε φιλώ και σε ευχαριστώ!!! ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πω την αλήθεια μου Αριστακι μου δεν το περιμενα να αρεσει αυτος ο μικρος μου στιχος..χαιρομαι ομως τοσο πολύ που διαψεύτηκα ..και ενιωσα ομορφα που το βιβλιο αυτό μου εδωσε αυτή την εμπνευση.. θυμασαι οταν ειχαμε τλεφωνηθει που σου ελεγα πως ηθελα να γραψω κατι που να έχει δυσκολια πισω απο ενα ηλιοβασιλεμα; λες και το συμπαν ηθελε να βρω αυτο το βιβλιο ..που μου εδωσε το θεμα .!!
      Και σταματα να με λες θεα ...δεν είμαι βρε αγαπη μου στο είπα οτι ντρεπομαι.. 😮
      Παντως χαρηκα ιδιαίτερα αυτό το συμπόσιο και για πολλους άλλους λογους.. με το καλο και στο επομενο
      σε ευχαριστω πολύ για τις ευκαιριες που μου δινεις να περπατησω σε μονοπατια δυσκολα για μενα..εστω και με δειλα βηματα..
      Να περνας ομορφα Αριστακι μου .. καλο υπολοιπο καλοκαιρακι θα τα πουμε ναι; την αγαπη μου φιλακιαααα!!! 😘 😍

      Διαγραφή
  2. Ρούλα μου καλημέρα!
    Είναι όμορφο να δίνεις λόγο στην ανθρώπινη ύπαρξη που βίωσε τον ανείπωτο πόνο για μισό αιώνα. Το ποίημα -με τα δικά μου μάτια- είναι ένας ύμνος στη ζωή και άξια τιμήθηκε. Το 3αρι ήταν λίγο
    Ολόκληρο το νησί μια ιστορία. Μνήμες και κάθαρση, κολαστήριο και ελπίδα, σιωπές και αθλιότητα Απομεινάρια μιας ζωής ανείπωτου πόνου. Τραγικές φιγούρες οι άνθρωποι, σκιές βγαλμένες απ’ την κόλαση του Δάντη. Μοιρολόγια και δάκρυα μιας μάνας, μιας αγαπημένης, ενός παιδιού πότισαν τα λιθόστρωτα και τα βρώμικα σεντόνια. Κι όμως μέσα απ’ τον πόνο τα βλέμματα αγναντεύοντας το πέλαγο στο γέρμα της μέρας, ελπίζουν κι ονειρεύονται ένα αύριο.
    «Μόνο το βλέμμα καθάριο, αντικρίζει του κόσμου την απλωσιά» Αυτό τα λέει όλα!
    .Υπέροχο Ρούλα! Πολλά-πολλά Συγχαρητήρια!

    Το 1995 περπάτησα στους έρημους δρόμους στη Σπιναλόγκα μαζί με τα φαντάσματα. Ρημαγμένα χαλάσματα τα σπίτια, και μόνο τα λουλούδια εξακολουθούν να μεγαλώνουν και να ανθίζουν έξω απ' τις πόρτες.
    Άκουσα τους λυγμούς τους, ένιωσα τον πόνο τους, μ’ έπνιξε η απελπισία.
    25 χρόνια μετά, σα να ζω εκείνη την επίσκεψη που με συγκλόνισε.
    Σ ευχαριστούμε για τα συναισθήματα!
    Φιλιά πολλά!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια Άννικά μου... Πράγματι ήταν ένα δύσκολο θέμα και πως να το χειριστεις χωρίς να γίνει μελο φίλη μου.. Ήθελα να δείξω πως και μέσα από πολύ άσχημες καταστάσεις πως η ανθρώπινη ψυχή αναζητά την ομορφιά ενός ηλιοβασίλεματος... Τα μάτια και η ψυχή είναι αυτά που μπορούν να νιώθουν το συναίσθημα της αγάπης τελικά γιατί τι άλλο από ελπίδα για ζωή είναι πο μας κρατα ζωντανούς φίλη μου.. Να είσαι καλά κορίτσι μου να περάσεις όμορφα το υπόλοιπο καλοκαιριού την αγάπη μου φιλακιααα

      Διαγραφή
  3. Ένα ποίημα που όλοι μας ξεχωρίσαμε Ρούλα μου και παρόλο που δεν έχω επισκεφτεί την Σπιναλόγκα, το ποίημα σου μετέφερε όλη την αίσθηση και τον πόνο αυτού του χώρου με τους κατοίκους του!
    Ευχαριστώ να πούμε και στην Αριστέα που έδωσε την ευκαιρία να αναδυθούν παρόμοια ποιήματα!

    Πολλά ΑΦιλάκια και πολλά τα Εύγε! :) <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγω Στεφανια μου που ειμαι στην Κρητη τοσα χρονια μονο απο μακρυα την εχω δει απο την πλακα που ειναι το χωριο απεναντι απο την Σπιναλογκα..ειναι ενα μνημείο αυτο το νησι γεματο πονο ομως παρ όλα αυτα υπηρχαν και τα συναισθηματα που αναπτησονταν μεταξυ τους..με λιγα λογια αυτο ακριβως ηθελα να δωσω στην γραφή μου ..χωρις να λεω πολλα ...
      Χαιρομαι που σου αρεσε φιλεναδα προσπαθησα να αφησω την ελπίδα μεσα απο ενα ηλιοβασιλεμα..😀
      Η Αριστεα μας εχει δωσει το εναυσμα και εμεις βαζουμε την προσπαθεια..και εννεοιτε οτι την εχυαριστουμε γι αυτό..
      Σε ευχαριστω για το ομορφο σχολιο σου φιλεναδα.. να περνας ομορφα την αγαπη μου παντα καλο υπολοιπο καλοκαιρακι..φιλακιαααα!! 🧡😘

      Διαγραφή
  4. Πολύ καλή η συμμετοχή σου και το συνδύασες μια χαρά με το ηλιοβασίλεμα
    δεν ήξερα για το βιβλίο
    όμως είδα δυο φορές στη τηλεόραση το έργο ΤΟ ΝΗΣΙ
    η πρώτη πριν χρόνια και τωρά το έδειχνε επανάληψη , τέλειωσε τη περασμένη Κυριακή
    μου αρέσει πολλά το ηλιοβασίλεμα
    θέλω πολλά να δω το νησί τη Σπιναλόγκα που κοντά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ δελφινακι μου γα τα καλα σου λογια..το βιβλιο ειναι απο τα πιο αληθινα και ρεαλιστικα που εχω διαβασει γα την Σπιναλογκα..εχω διαβασει και το βιβλιο το νησι...Το εργο και εγω το εχω δει ..αλλα δεν μπορεί να αποδωσει την πραγματικοτητα της ζωης των ανθρωππων εκει !!! ηταν πολύ πιο δυσκολα για οσους εζησαν με την σταμπα της λεπρας ακομα και οταν είχαν βρει το φαρμακο που τους εκανε καλα.. η κοινωνια δεν τους αποδεχτηκε ποτε..😯
      χαιρομαι που σου αρεσε η συμμετοχη μου να περνας ομορφα οτι και να κνεις τωρα το καλοκαιρακι.. καλο σου ξημερωμα.. φιλακιααα!!!😘

      Διαγραφή
  5. Πάντα απρόβλεπτη και δημιουργικά αιφνιδιαστική, Ρούλα μου! Δεν το φαντάστηκα πως ήσουν πίσω απ' αυτή τη συμμετοχή. Έχοντας επισκεφτεί το νησί και με τις ιστορίες που άκουσα για τους ανθρώπους που εξορίστηκαν σ' αυτόν τον μαρτυρικό τόπο, νομίζω πως ξόρκισες με τους στίχους σου, τη μαυρίλα που νιώθεις κανείς, και μόνο στο άκουσμα του ονόματος. Συγχαρητήρια πολλά Ρουλιώ μου, για την ευαισθησία και τα μηνύματα που πέρασες με το ποίημά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομιζω Κανελλακι μου οτι πολλοι δεν θα το φανταστηκαν .. χαιρομαι ομως πολύ που σας έρεσε και που καταφερα να να αποδωσω αυτό που ηθελα σαν νοημα..πως πισω απο καθε δυσκολια και μαλιστα τετοιου θεματος υπαρχουν συναισυθηματα που λειτουργουν σαν θαυματουργα φαρμακα οπως ενα ομορφο ηλιοβασιλεμα αγαπη μου..
      Σε ευχαριστω πολύ που καθε φορα με κανεις και ψηλωνω λιγο..να ειναι καλα και το Αρισακι μας που μας δινει το εναυσμα να παιζουμε με την σκεψη μας..μια τελεια ασκηση για μυαλό...😉
      Να εισαι καλα κανελλακι μου να περνας ομορφα ..να τα λεμε ναι;την αγαπη μου🧡 παντα φιλακια δροσερα..!!😘

      Διαγραφή
  6. Συγχαρητηρια για τη συμμετοχη σου και το ομορφο ποιημα Τελειο!!!!Καλο υπολοιπο καλοκαιριου να περασετε ⛵

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ για το ομορφο σχολιο σου Σκρουτζακο...χαιρομαι που σου αρεσε..να έχεις και εσυ ενα ομορφο καλοκαιρι οσο ειναι ακομα εδώ. να περνας ομορφα με οτι κανεις.. καλο σου μεσημερι !!!! 😀

      Διαγραφή
  7. Αυτή τη φορά η μεγάλη έκπληξη. Και φυσικά καταλαβαίνω και συμμερίζομαι την πηγή της έμπνευσής σου Ρούλα μου.
    Ένα υπέροχο ποίημα, τίμησε την παρουσία σου στο Συμπόσιο. Λιγομίλητο, όμως γεμάτο, τόσο γεμάτο με συναισθήματα, νοσταλγία και αναμνήσεις.
    Η Σπιναλόγκα, ένα μνημείο που συγκλονίζει, που ταράζει συθέμελα την ιστορία στο διάβα της. Είχα τη συγκίνηση να νιώσω λίγο από αυτήν στην υπέροχη σειρά "Το Νησί".
    Και τώρα έρχεται το ποίημά σου, επιστέγασμα έμπνευσης πάνω στον ανθρώπινο πόνο και στα χρώματα της φύσης.
    Υποκλίνομαι αγαπητή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μπορούσε κανεις να γεμισει σελιδες χαρτιου με το θεμα αυτό ..αλλα ηθελα με λιγα λογια να μεταφερω τα συναισθηματα που σιγουρα κυριαρχουσαν αναμεσα σε δυο ανθρωπους σε εκεινο το κολαστηριο..αλλα μηπως φιλε μου δεν ειναι τα ιδια συναισθηματα και σε ολους μας; η αγαπη δεν εχει ορια...γιατι βλεπει μονο με τα ματια της καρδιας.. και εκεινη παντα θα δινει την ελπίδα για ενα ομορφο ηλιοβασιμα..
      σε ευχαριστω πολύ για τα καλα σου λογια χαιρομαιπου αρεσε η συμμετοχη μου..
      Να εισαι καλα και να περνας ακομα καλύτερα.. καλο υπολοιπο καλοκαιρακι.. καλο σου βραδυ !!! 😀

      Διαγραφή
  8. Ρούλα μου με τον δικό σου μοναδικό και ιδιαίτερο τρόπο, μας έδωσες ένα πολύ ξεχωριστό ηλιοβασίλεμα, ιδωμένο με τα μάτια εκείνων των βαρυόμοιρων ανθρώπων φορτισμένο από τα συναισθήματα και τις πληγές τους...αλλά και τις ελπίδες τους...Συγκλονιστικό !!! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαυδια μου χαιρομαι που σου αρεσε η Σπιναλογκα μου..απο την αρχη που ειδα την λεξη ηλιοβασιλεμα μου βγαζε κατι ομορφο.. ομως δεν ειναι ολα ομορφα στην ζωή οπως και να το κανουμε....
      Διαβαζπντας το βιβλιο αυτο απο τις πρωτες του σελιδες.. μου εδωσε το θεμα που γυρευα..πως μπορουμε ακομα και στα πιο δυσκολα μας βλεποντας ενα ηλιοβασιλεμα να γεμισουν τα ματια μας ομορφια... ετσι γραφτηκαν αυτοι οι στιχοι..
      Σε ευχαριστω πολυ Κλαυδια μου για το ομορφο σχολιο σου..να περνας ομορφα οτι και να κανεις καλο υπολοιπο καλοκαιρακι φιλη μου την αγαπη μου...🧡 φιλακιααα 😘

      Διαγραφή
  9. ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΌΓΙΑ...
    Ούτε για σένα, ούτε για το βιβλίο και το περιεχόμενό του........
    Υποκλίνομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδερφι μου χαιρομαι που παρολες τις δουλειές σου εχεις χρονο να περνας.. χαιρομαι που σου αρεσε ο στιχος μου.. το ξερουμε ότι ενα ηλιοβασιλεμα ειναι παντα μια ομορφη στιγμή...που ακομα και αν δεν εχει καποιος ολα τα μελη του μπορει να το απολαυσει..
      Υπαρχουν τα ματια που μπορουν να δουν και περα απο ενα ηλιοβασιλεμα!!!
      Για το βιβλιο θα τα πουμε και αλλιως..!!!😀
      Να περνας ομορφα οτι και να κανεις την αγαπη μου παντα..σε όλους σας... φιλακιαααα 😘

      Διαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Σοφακι μου εχουμε ψιλοχαλαρωσει ε; χα..χα...δες πότε απαντω στο σχολιο σου ...σε ευχαριστω πολύ για τον θαυμασμό ..να περνας ομορφα οτι και να κανεις την αγαπη μου🧡 παντα φιλακια 😘 και σε σενα φιλη μου και στα κορίτσια σου καλο υπολοιπο καλοκαιρακι...😃

      Διαγραφή
  11. Υπέροχη η συμμετοχή σου Σμαραγδένια μου. Χάρηκα που ανταμώσαμε σε ένα ακόμα συμπόσιο. Με το καλό και στα επόμενα. Σε φιλώ γλυκά:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω παρα πολύ Μαρίνα μου χαιρομαι που σου αρεσε ελ΄πιζω και την επομενη φορα να ξαναντωμοσουμε στο συμποσιο . χαρη στην Αριστεα που μας δινει αυτήν την δυνατοτητα.. θα τα πουμε Μαρινακι μου εχουμε λιγο χαλαρωσει λογο καλοκαιριου αλλα εδώ ειμαστε..να τα λεμε
      ΝΑα περνας ομορφα μικρη μου ..οτι και να κανεις την αγαπη μου 🧡 καλο υπολοιπο καλοκαιρακι φιλακιαααα!!!😘

      Διαγραφή
  12. Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ Αριαδνη μου να εισαι καλα χαιρομαι που σου αρεσε η συμμετοχη μου..να περνας καλα οτι και να κανεις και να περασεις ενα ομορφο υπολοιπο καλοκαιρακι..😀 καλο σου βραδυ φιλακιααααα!!😘

      Διαγραφή
  13. Ρουλίτσα μου δεν περίμενα ότι η επίσκεψή μου εδώ θα με συγκλόνιζε τόσο!
    Από τον τίτλο βέβαια κατάλαβα περί τίνος πρόκειται αλλά διαβάζοντας το ποίημά σου και τα αποσπάσματα του βιβλίου αμέσως μετά, δεν έχω λόγια να σου περιγράψω τα συναισθήματά μου...
    Θα σε συγχαρώ ξανά, μπορεί να επαναλαμβάνομαι αλλά είμαι ειλικρινής αγαπημένη μου! Φιλάκια αγάπης πολλά σου στέλνω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ηταν απο τα πιο ομορφα σαν λεξη ποιητικα συμποσια ..Μαιρυ μου ..και ειναι αλήθεια οτι με δυσκολεψε αρετα σαν θεμα ομως στο τελος εμεινα ευχαριστημενη με αυτο που ειχα γραψει γιατι ηταν αυτο ακριβως που ηθελα να δωσω σαν μηνυμα μεσα απο τον στιχο μυ .. οτι μπορουμε όλοι οι ανθρωποι ανεξαρτητος τι ειμαστε να χαρουμε ενα ομορφο ηλιοβασιλεμα.. χαιρομαι αν σου αρεσε φιλη μου αν και το θεμα του ηταν πολύ δυσκολο..συναισθησθηματικα..😔
      Σε ευχαριστω πολύ για τα ομορφα λογια σου .να περνας ομορφα οτι και να κανεις την αγαπ μου φιλακιααααα!! 😘

      Διαγραφή
  14. Κυριακάτικη Καλημερα με πολύ αγάπη!!Χαιρομαι για αιθέρια καρδούλα σου ευαίσθητη σαν τα φτερά της πεταλούδας στον πόνο και την κακοτυχία και ατσάλινη οταν πρόκειται να στιρίξεις μία πονεμένη ψυχή!!!Στην ποίηση είμαι ενα μηδεν και το προσπερνώ δίχως να μου αφήνει σημάδια στέκομαι όμως με σεβασμό και θαυμασμό με όλους όσους την αγαπούν και την δημιουργούν μπράβο για την γραφή σου αλλά και για την συμμετοχή σου στο κάλεσμα της Αριστεας Οσο για το βιβλίο και τα μικρά σου αποσπάσματα ο συγγραφέας τα περιγράφει ωμα ,σκληρά και τώρα δεν είμαι στην φάση να βυθιστώ και αλλο είμαι ήδη στον πατο της λύπης....Εχω διαβάσει στο παρελθόν το Νησί (αυτό που εγινε και σηριαλ) και πήρα μία ιδέαΡουλάκι μου αλλη μια σου ανάρτηση μου άφησε μία γλυκιά γεύση που την εχω τόσο ανάγκη και σε ευχαριστώ πολύ γι' αυτό !!Καλημέρα και πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν ξερω ποσο γλυκεια γευση σου αφησε αυτή η αναρτηση Εφη μου .. δεν ηταν και απο πιο χαρουμενα θεματα μου αλλα οταν διαβασα τις πρωτες σελιδες αυτου του βιβλιου ... το θεμα μου ηρθε απο μονο του ...και να δεις φιλεναδα διαβαζοντας το ολο ειχε ακριβως τεοιοες στιγμες μεσα .. και αυτο το ειδα σαν μαθημα σε όλους εμας που εχουμε όλα τα μελη μας και παλι δεν ειμαστε ευχαριστημενοι.. και αυτοι εκει με τοσα που περνουσαν ..ποσο απολαμβαναν ενα ομορφο ηλιοασιλεμα.. ποσο μαθημα μποροι να γινει για ολους μας αυτο ε;!!!
      Ενα ομορφο μηνυμα θα ελεγα..ηθελα να δωσω και ειμαι χαρουμενη αν το καταφερα.φιλεναδα..
      Χαιρομαι οταν σε βλεπω στα περιξ..😀
      Προσπαθησε να περνας καλα να σκεφτεσε μονο ομορφα πραγματα.. και να αφηνεις απ εξω τα στενοχωρα.. να κανεις οτι εσενα σε κανει να νιωθεις ομορφα.. καλη εβδομαδα να εχεις την αγαπη μου 🧡φιλακιαααα!! 😘

      Διαγραφή
  15. Εχω πάει στη Σπιναλόγκα και ένοιωσα ρίγος με αυτό σου το ποίημα .
    Οι δρόμοι, τα ρημαγμένα σπίτια, δεν πιστεύεις ότι έζησαν εκεί άνθρωποι ζωντανοί νεκροί.
    Το ηλιοβασίλεμα είναι ίδιο για όλους και η ελπίδα το ίδιο.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή