Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

ΟΤΑΝ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ....ΝΟΙΚΟΚΥΡΑ..

Τώρα που φάγαμε όλα τα γλυκά... πήραμε κανένα δύο κιλά.. καιρός να κόψουμε την ζάχαρη..
Και πως θα πίνουμε το καφεδάκι μας θα μου πείτε...χωρίς ένα τοσοδούλι γλυκάκι;
Χωρίς..είπαμε..δεν θα λέμε και θα ξελέμε..χι..χι..
Γι αυτό είμαι εδώ εγώ η...νοικοκυρά..
Οχι δεν θα κλέψω την τέχνη των απανταχού σεφ..
Με μια πολύ απλή..απλούστατη συνταγούλα..που την έχω δοκιμάσει πρώτα εγώ..τι έτσι αδοκίμαστη θα σας την έδινα; 
Σας έχω εξάψει την περιέργεια..τι να είναι αυτό που μπορεί να συνοδέψει το καφεδάκι μας και όχι μόνο..και δεν θα έχει ζάχαρη..
Αυτό είναι ένα κριτσινάκι καρότου..σίγουρα θα έχετε δει  και θα έχετε αγοράσει από αυτά..
Ομως τα δικά μου όταν τα δοκιμάσετε θα μου πείτε... είναι ευκολάκι και γίνονται μέσα σε πέντε λεπτά.
Τα υλικά απλά που έχουμε όλες στο σπίτι..
Μισό ποτήρι ελαιόλαδο
Μισό ποτήρι άσπρο κρασί
Ενα μεγάλο καρότο στο μούλτι 
Ενα κουταλάκι πάπρικα γλυκιά( εγώ έβαλα καπνιστή μυρίζει ωραία)
Λίγο αλάτι 
Και φαρίνα 3/4 από  το πακέτο του μισού κιλού..
Αν τα θέλετε για πιο υγιεινά   μπορείτε να βάλετε αλεύρι ολικής άλεσης και μπέκιν..
Αυτή είναι η βασική συνταγή.. όμως εγώ
προαιρετικά κάνω διάφορες παραλλαγές..
π.χ. βάζω ακόμα λίγο κάρυ..λίγο κουρκουμά  λίγο σουσάμι..και κάθε φορά γίνονται και πιο ωραία...χα..χα..
Εσεις  βάζετε ότι σας αρέσει σε μπαχαρικό..
Βάζουμε σε μπολάκι όλα τα υλικά μας 
Κάνουμε το ζυμαράκι μας μαλακό..
και πλάθουμε ότι σχήμα θέλουμε..
ψήνουμε σε λαδόκολλα..στους 200 για 20 λεπτά..
 βγαίνουν ένα ταψάκι φούρνου γίνονται πολύ τραγανά απ έξω και αφράτα από μέσα..
Είναι ωραία και σαν σνακ... 
Περιμένω κριτικές για όσες τα φτιάξουν..
Καλή επιτυχία..
Να είστε καλά, να έχετε μια όμορφη εβδομάδα και  μην ξεχνάτε παρεάκι μου να..χαμογελάτε..!!!
Ακόμα και ένα καφεδάκι μπορεί να χαμογελάσει..
Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και λέμε..






37 σχόλια:

  1. Σμαραγδένια μου με έπιασες στο πιο ευαίσθητο σημείο μου, λατρεύω αυτά τα κριτσίνια σε κάθε τους παραλλαγή. Τα αγοράζω όμως από το φούρνο. Σήμερα κι όλας θα τα φιάξω σε διαβεβαιώ!Φιλοξενώ μία φίλη και θα τα κάνω για...τσιμπολόγημα. Χθες βράδυ ο Δημήτρνς μας έκανε ζεστό ψωμί με...κασερι κόλαση φιληνάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τα φτιάξεις μια φορά φιλενάδα θα τα λατρέψεις το πόσο ωραία είναι αλλά όλα με το μέτρο είπαμε..ε; χα..χα.
      Αχ πες μου για ότι έχει πίτα ..ψωμί και ότι άλλο έχει τυρί μέσα και μάλιστα κασέρι να με πεθάνεις με αυτά..κόλαση δεν λές τίποτα...πολύ τυρού ειμαι αχτίδα μου..και προπαντός με πίτες..αλλα δεν ξερω να ανοιγω φύλλο με το χέρι..δεν εμαθα τόσα χρονια..και μονο με μηχανή κανω φύλλο...για να κάνω τα μυζηθροπιτακια ..μακαρι να είμαστε κοντα να ανταλάζαμε γευσεις...εγω πάντως θα ήμουν πιο τυχερή..χα..χα..που θα έτρωγα τα δικά σας...χα..χαχ..
      Καλά να περνάτε φιλιάαα!!!!😊
      τωρα δεν βοηθάν και τα χέρια πια...

      Διαγραφή
  2. Ρούλα μου τώρα με το κρύο, όλο και θέλουμε το κάτι τι μας με τα τσάγια που πίνουμε.....2-3 κριτσίνια σπιτικά και νόστιμα είναι η τέλεια λύση !!! Οχι που θα περιφρονούσαμε ένα μυρωδάστο αφράτο κέηκ, αλλά νομίζω ότι είναι μικρότερη ατασθαλία τα κριτσίνια σου και φυσικά....θα τα φτιάξω !!!Καλημέρα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπαμε βρε φιλενάδα να κόψουμε λίγο τα γλυκά...αλλά αν θέλεις και λίγο κέικ δεν θα σου το στερήσω χα χα όμως όταν κάνεις αυτά τα κριτσινάκια θα με θυμηθείς..μπορεί να μην είναι τόσο ευπαρουσίαστα αλλά είναι νοστιμότατα..
      Καλά τσαγάκια Κλαυδία μου ...φιλιααααα!!😊

      Διαγραφή
  3. kαλημεραααα!!ευχαριστουμε!!!υπεροχη συνταγη!!!αγαπημενα!!οτι πρεπει για την διαιτα....και ....τον καφε....!! σιγουρα θα δοκιμαστουν!!!!καλη εβδομαδαα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα δοκιμάσεις Ιριδά μου εκτος του ότι είναι πολύ ευκολάκια είναι και νόστιμα..μπορείς να τα κάνεις και με φαρίνα ολικής..εμείς τα τρωμε και σαν ψωμάκι ..αν έχεις και λίγο τυρί.. με τσάι τότε είναι ένα ελαφρύ βραδινό φιλενάδα..!!!
      Καλά να περνάς ναι; καλό σου ξημέρωμα... φιλιααααα...😊

      Διαγραφή
  4. Ρουλίτσα μου, τί ωραία συνταγή είναι αυτή;
    Τρελαίνομαι για κριτσίνια.
    Αλλά ένα ταψί στην καθισιά, δεν το λες και δίαιτα, γιατί μέχρι το βράδυ θα υα φάω όλα 🤣🤣🤣🤣🤣
    Αχ και να πίναμε ένα τσαγάκι παρέα.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ίδιο είπα και εγω Ρενα μου όταν τα δοκίμασα σε μια γειτόνισσα εδώ..μας τα κέρασε μαζί με καφέ..είναι αλήθεια ότι με τον καφε μου δεν τρωω τίποτα αλλά αυτά μου άρεσαν τοσο πολύ που πηρα την συνταγή...περιττό δε να σου πω ότι μέρα παρά μέρα το ταψάκι το κάνω ..αφού δεν είμαστε μόνοι μας..χα..χα..
      Ας πίναμε παρεα το τσαγακι μας φιλενάδα και ας τρωγαμε και κανενα γλυκάκι..ας πάει και το παλιάμπελο που λενε..χι..χι.. 🤣🤣🤣🤣
      να περνας όμορφα καλό ξημερωμα.. φιλιάααα!!!😉

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλα΄Ελενη μου σε ευχαριστώ πολύ..δεν ξέρω ανα τρως τα κριτσίνια αλλα αν τα κανεις είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσουν..
      Να περνάς όμορφα φίλη μου καλό σου ξημέρωμα.. φιλιααα!!!😊

      Διαγραφή
  6. Στην σκέψη μου είσαι Ρούλα, ως προς το τέρμα η ζάχαρη.
    Προσωπικά δεν συνοδεύω με κάτι τον καφέ μου, και τον πίνω τελευταία πικρό και πολύ μ' αρέσει, αλλά μπορώ να τσιμπάω όλη μέρα γλυκάκια.
    Έκοψα πολλά εξτραδάκια εδώ και μια εβδομάδα και ήδη βλέπω διαφορά.
    Τα κριτσίνια σου ωραία για αποτοξίνωση από τα γλυκά αλλά τα τσιμπολογήματα δεν ανήκουν στη σωστή διατροφή εκτός κι αν κρατήσεις το μέτρο.
    Πολύ ωραία συνταγή, όταν δεν θα είμαι σε διατροφή θα τα φτιάξω

    φιλάκια και καλημέρες
    καλή εβδομάδα
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου καλα μας ήταν φαγαμε γλυκά τις γιορτές ..να μου πεις αν δεν φάμε στις γιορτες πότε θα φαμε γλυκά; εεεε για αυτό είπα και εγώ μια συνταγούλα τσακ μπαμ για λίγα κριτσινακια αν μας πιανει η πέίνα καλά θα ήταν.. τα εφιαξα..και επειδή μου άρεσαν είπα να μοιραστώ μαζί σας την συνταγή ..και βέβαια φιλη μου όλα θέλουν το μετρο τους...😉
      Να περνάς ομορφα και καλά κανεις που προσέχεις..φιλιαααα!!!😊

      Διαγραφή
  7. Ευκολάκι και με την υπογραφή απ' το Ρουλάκι!
    Πεντανόστιμα φαίνονται και πιο εμπλουτισμένα απ' τα κριτσίνια που αγοράζουμε στον φούρνο.
    Αχ και να πίναμε ένα τσαγάκι παρέα, που λέει κι η Ρένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευκολάκι δεν λες τίποτα Κανελλάκι μου..και πραγματι είναι νόστιμα..αφού κόψαμε τα γλυκά με τι θα συνοδεύαμε τον καφέ μας..μια φίλη μου είπε για αυτά τα κριτσινάκια την έκανα δοκιμαστικά και απο τότε μονο απο αυτα θέλει..κάθε δυο τρεις μέρες κάνω ένα ταψάκι...είναι και οι γύρω...αυτό που το βάζεις..χα..χα..😁 πιο πολύ κρασί θέλουν αυτά παρά εμείς ..αν βρεις χρόνο φτιάξε τα και θα με θυμηθείς...αν δεν θέλεις κλασικά κουλουράκια...αν εχεις και ενα τσαγακι και ενα κομματι γραβιέρα Κρήτης εεεε τότε έκανες ενα πληρες βραδυνο...😉 αχ ναι παρεούλα να το πίναμε...θα τα πουμε ναι; φιλώ σε..😊

      Διαγραφή
  8. Τέλεια ιδέα Ρούλα! Δεν έχω φτιάξει ποτέ κάτι ανάλογο οπότε νομίζω ότι ήρθε η κατάλληλη στιγμή! Φιλιά πολλά σε σένα και να μου χαιρετήσεις το Ηράκλειο. Πολλές βροχές μαθαίνω πως έχετε φέτος... Και να φανταστείς, όταν είχαμε πρωτοέρθει όλοι μου μίλαγαν για ένα παρατεταμένο Φθινόπωρο. Εχει ο καιρός γυρίσματα, λοιπόν... Τα λέμε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευγενία μου γλυκιά..όντως είναι ωραία ιδέα...για όσους θέλουμε να προσέξουμε λίγο τα γλυκά που φάγαμε τις γιορτές χι..χι..εγω έχω αυτην την συνταγή αλλά η κάθε μιά μας μπορεί να κάνει τις δοκιμές της μέχρι να βρει την γεύση που της αρέσει..
      Καλά φέτος στο Ηρακλειο παρα πολλες βροχές ..η Κρητη χρειάζεται τις βροχές για να μην πουμε το νερό νερακι το καλοκαιρι..οντως το φθινόπωρο ηταν μεγαλο να σκεφτείς ότι απο τα Χριστούγεννα μονο αναψαμε θέρμανση... από τότε αρχισε εδω ο χειμώνας.. ..επρεπε να δεις τα δεκα μπορωρ..στην θαλασσα...που είμασταν διπλα..😉
      ελπίζω οταν ξαναερθεις στο Ηρακλειο να τα πουμε και απο κοντα.. να περνας ομορφα με ότι κανεις φιλιαα!!!😊

      Διαγραφή
  9. ενταξει κ σημερα αγορασα κ εγω κ ο αντρας μου καροτα και αναρωτιομουν τι θα τα κανω τοσα καροτα!!!
    σε ευχαριστω που μου εδωσες την λυση!!!
    φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν τα φτιάξεις Λίτσα μου να μου πεις την γνώμη σου...βέβαια εσύ μπορείς να βάλεις ότι μπαχαρικό θέλεις και σου αρέσει..αν εχεις πολλά καρότα προταση μου κάνε και μια καροτόπιτα....μούρλια ειναι και αυτή..θα με θυμηθεις...
      Να περνας όμορφα Λιτσάκι μου..φιλιααα 😊

      Διαγραφή
  10. Χμμμμμ ακούγεται γευστικό και εξαίρετο. Μπράβο βρε Ρούλα. Καλοφάγωτα.
    Καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι πραγματι νόστιμα και υγιεινά μετα τις κρεπαλες με τα γλυκα και την ζάχαρη...χι..χι..καιρός για λίγο μάζεμα..ε;
      Σε ευχαριστώ πολύ να περνας καλα...καλο σου βράδυ..😊

      Διαγραφή
  11. Ωωω φαίνονται και εύκολα και νόστιμα !!!
    Θα το επιχειρήσω κι εγώ νομίζω...
    Να είσαι καλά και πολλά φιλιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι να το επιχειρήσεις Ράνια μου θα τα λατρέψεις..και τα παιδια σου..να με θυμηθεις..φιλη μου ..εσύ την βασική συνταγη μπορεις να την εμπλουτισεις με οτι μπαχαρικο αλλο τρωτε...καλη επιτυχία σου ευχομαι..
      Να περνας όμορφα φιλιαα!!!!😊

      Διαγραφή
  12. Όχι και κάνεις τη νοικοκυρά!!! Ξέρουμε τι ικανότατη είσαι και στη μαγειρική. Τη συνταγή σου την κρατώ. Θα τη δοκιμάσω και θα σου πω
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα να δεις τώρα Αννιώ μου με το νοικοκυριό ας πούμε πως τα έχω σχεδόν καλά όπως όλες μα καλέ; χι..χι..εκείνο όμως που μου αρέσει πολύ είναι να πειραματίζομαι στην μαγειρική..καταλαβαίνεις τι έχει τραβήξει εκείνος ο δόλιος ο καλός μου..μέχρι να δοκιμάσει ότι κάνω ..χα..χα.. εκείνος είναι του κλασικού..φαγητού και εγώ των δοκιμών ...😉
      Αν είσαι και εσύ αυτης τις αποψης δοκιμασε τα...να περνας ομορφα οτι και να κανεις.. φιλη μου φιλια...😊

      Διαγραφή
  13. Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου μακαρι να είμαστε κοντά να σε κερνούσα καφεδάκι και κριτσινακια καρότου...
      Να πενρα; όμορφα καλη μου Κικη .. φιλιααα!!😊

      Διαγραφή
  14. Έχω φτιάξει στο παρελθόν και είναι πράγματι πολύ νόστιμα. Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ τα ανακάλυψα εδώ και λίγο καιρό και έχουν γίνει πια η καθημερινή συνήθεια μας κάτι σαν σνακ όταν δεν θέλεις να φας κουλουράκι..να είσαι καλα Ειρηνη μου σε ευχαριστώ πολύ..να περνας ομορφα.. φιλιααα!😊

      Διαγραφή
  15. Τι θα πει, "όταν κάνω την νοικοκυρά" Ρούλα μου; ;)
    Όταν είσαι Η νοικοκυρά δεν το κάνεις, είσαι και μια ακόμη απόδειξη είναι τα κριτσινάκια σου! :P
    Δεν χρειάζεται να πω, "καλοφάγωτα" γιατί σίγουρα τώρα που σου γράφω, δεν θα έχει μείνει κανένα!!! :D

    ΑΦιλάκιαααααααααααααααααααααα! :k <3 :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτά τα κριτσινάκια..είναι αλήθεια φιλενάδα ότι μπορεί να μην είναι τόσο ωραία στην εμφάνιση αλλά είναι νόστιμα στην γεύση τα άτιμα.. χα..χα.
      Οσο για την νοικοκυροσύνη..εεεε δεν νομίζω να κάνω κάτι παραπάνω απο όλες σας..χα..χα..αυτα τα κανει και ένα μικρό παιδί Στεφανία μου..
      Και πολύ καλά το καταλαβες..για το φάγωμα..κάθε δυο μέρες.. θέλω ένα ταψάκι..😄 ειναι και άλλοι γύρω γυρω...οπως καταλαβαίνεις...😉
      Να είσαι καλά φιλη μου καλό σου ξημέρωμα..φιλάκιααααα!! 😘 <3

      Διαγραφή
  16. Εχουν δικιο τα κοριτσια.εσυ δεν εισαι νοικοκυρα? Και μαλιστα νοικοκυρα με περγαμηνες.ποσα πραγματα δεν κανουν τα χερακια σου.τοσες κατασκευες που κανειςχ τι ειναι?τα κριτσινακια θα τα δοκιμασω λιαν αυντομως.φιλακια Ρουλιω μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά την νοικοκυροσύνη βρε φιλενάδα να φτιάξεις δυο κριτσινακια;...και ένα μικρό παιδι να βάλεις θα τα φτιαξει...δεν έκανα και καμιά γκουρμεδιά!!!!χα..χα. όταν τα φτιάξεις να μου πεις εντυπώσεις..ναι;περιμένω...😉
      Να είσαι καλά Λίτσα μου καλό σου ξημέρωμα.. φιλιααααα!!😘

      Διαγραφή
  17. Πολύ όμορφα τα δημιουργήματά σου καλοφάγωτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε υχαριστώ πολύ Νατάσσα μου για την επισκεψη και για τα καλά σου λόγια ..να είσαι καλά και να περνας όμορφα με ότι κάνεις φιλιαααααααα!!!😊

      Διαγραφή
  18. Τι ωραία που είναι Ρουλίτσα μου!!!
    Αγαπημένα τα κριτσίνια και με την προσθήκη του καρότου που γλυκαίνει γίνονται ανάρπαστα!
    Θα τα φτιάξω κι εγώ, με ξεσήκωσες!χα χα!

    Φιλάκια καλημέρας πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλως το μου το κορίτσι ..τι μου κάνεις; εεεε μετα τις κρεπαλες στα γλυκά φιλεναδα..καιρός για κάτι πιο αναλαφρο χα χα αλλά και αυτο με το μέτρο λεμε.. ε; να τα φτιαξεις και να μου πεις..ναι;😍 να εισαι καλά Μαιρη μου να περνας ομορφα θα τα πουμε φιλιαααα!!!!😊

      Διαγραφή
  19. Τι ωραία συνταγή Ρούλα μου! Τρελαίνομαι για κριτσίνια αλλά δεν έχω φτιάξει ποτέ. Ευκαιρία να δοκιμάσω τώρα με τη συνταγή σου που φαίνεται αρκετά εύκολη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή