Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021

ΠΟΙΏΝΤΑΣ...ΠΟΛΎΤΙΜΑ ΔΩΡΑ!!

Από καιρό ήθελα να σας δείξω και να μοιραστώ μαζί σας, τα αληθινά πολύτιμα δώρα, που μου έκαναν τα εγγόνια μου τα Χριστούγεννα!!

Θα μου πείτε, καλά τώρα το θυμήθηκες;😊 εεεε...τι να κάνουμε αφού άλλα πραγματα είχαν προτεραιότητα;

Σε μια ανάπαυλα των χειρωνακτικών εργασιών μου οι οποίες συνεχίζονται για να μην ξεχνιόμαστε, τα δώρα αυτά με κάνουν και ξεκουράζομαι μαθαίνοντας με, να διαβάζω ποίηση!

Τρία βιβλία ξεχωριστά βιβλία!!

Το πρώτο είναι  της Κικής Δημουλά!

ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΆ

Πως περνούν οι μέρες μου ρωτάς

πως περνώ τα βράδια.

Ούου παλιά ιστορία που την θυμήθηκες.

Τι να σου πω για τις μέρες έμαθα

ότι μπορεί να τις μετράει ένας 

μικρούλης πλέον αριθμός-για δήμιος

προαλείφετε.

Ανθρωποθυσίες στον αιώνα μας

δεν κατάφερε βλέπεις ακόμα το ιντερνετ να μας συνδέσει με την αθανασία.

Δεν λες πως σώθηκαν

εκείνες οι ωραίες περασμένες μέρες.

Από το θυσιαστήριο τελευταία στιγμή

πρόλαβε και τις άρπαξε

ο μνήμων ήρωας χρόνος.

Οσο για τα βράδια

-αλλά γιατί βράδια γιατί πληθυντικός.

Ενα είναι.

Όλα τα άλλα έναστρες απόπειρες 

κατά του ερχομού του.

        ***************

Το δεύτερο είναι της Κατερίνας Αγγελάκη- Ρούρκ.

Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ

Ευγνωμονώ τις ελλείψεις μου'

ότι μου λείπει με προστατεύει

από εκείνο που θα χάσω'

όλες οι ικανότητες μου

που ξεράθηκαν στο αφρόντιστο

χωράφι της ζωής

με προφυλάσουν από κινήσεις στο κενό άχρηστες, ανούσιες.

Ό,τι μου λείπει με διδάσκει'

ό,τι μου'χει απομείνει

μ'αποπροσανατολίζει

γιατί μου προβάλλει εικόνες απ'το παρελθόν σαν να'ταν υποσχέσεις για το μέλλον.

Δεν μπορώ, δεν τολμώ ούτ'έναν άγγελο περαστικό να φανταστώ γιατί εγώ σ άλλον πλανήτη, χωρίς αγγέλους κατεβαίνω.

Η αγάπη, από λαχτάρα που ήταν έγινε φίλη καλή'

μαζί γευόμαστε τη μελαγχολία του Χρόνου.

Στέρησέ με-παρακαλώ το Άγνωστο-

στέρησέ με κι άλλο για να επιζήσω.

     ******************

Και το τρίτο ήταν ένα μικρό βιβλίο με ποίηση χαϊκού!

Σαν σε όνειρο

η πρώτη πεταλούδα

χάθηκε στο φως.  KYOSI


Άνθη κερασιάς

νύχτα με φεγγάρι

να τι' ναι Θεός.  HOITS


Στην γριά λίμνη

η βουτιά του βατράχου

ένας παφλασμός.   ΒASHO.

      *******************

Μπορεί πολλές φορές να μην καταλαβαίνω με την πρώτη την ποίηση που διαβάζω (΄0χι όλες τις φορές)αλλά πάντα με μια δεύτερη ανάγνωση την κατανοώ καλύτερα...

Η ποίηση είναι ένα δύσκολο είδος, όμως επειδή μου αρέσουν οι προκλήσεις προσπαθώ να μαθαίνω, να γίνομαι καλύτερη, άσχετα αν δεν τα καταφέρνω πάντα!!

Να είστε καλά όλοι, να έχετε μια όμορφη εβδομάδα.

Μπορεί τα πράγματα να δυσκολεύουν, αλλά εμείς δεν θα σταματήσουμε να ελπίζουμε πως θα πάνε καλύτερα...

Μην ξεχνάτε πως ένα χαμόγελο, ομορφαίνει το πρόσωπο που το φοράει...αν δεν το πιστεύετε κοιταχτείτε στον καθρέφτη!!! 


              πηγή

Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε!!



32 σχόλια:

  1. Πολύτιμα δώρα Ρούλα μου και να τα απολαύσεις. Φυσικά κανένας μας δεν κατανοεί πάντα με την πρώτη ανάγνωση την ποίηση. Πώς να μπεις στην ψυχή του ποιητή εύκολα;
    Και αφου τα δώρα είναι από τα εγγόνια σου έχουν πολύ μεγαλύτερη αξία
    Καλή σου εβδομάδα
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το διάβασμα είναι μια από τις μεγάλες αγάπες μου Αννιώ μου και το ξέρουν όλοι τους για μένα το ωραιότερο δώρο είναι ένα βιβλίο...και όταν έχω τελειώσει όλα όσα έχω, τότε δανείζομαι, ή ξαναδιαβάζω τα παλιά...
      Με την ποίηση αυτήν που ήξερα ήταν από τα ανθολόγια του δημοτικού ,αυτά με την ρίμα...τα άλλα του ελεύθερου στίχου άργησα να τα τα συναντήσω και να τα κατανοήσω... σ αυτό με βοήθησαν τα βιβλία με τέτοια ποίηση.. γι αυτό και τέτοια δώρα από τα αγαπώμενα μου παίρνουν άλλη αξία για μένα Αννιώ μου..
      Ηταν κάτι που ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας!! σαν να ήσασταν εκεί και εσείς !!
      Να είσαι καλά, να έχεις μόνο χαρές φίλη μου.. καλή εβδομαδα!!φιλιαααα!!❤

      Διαγραφή
  2. Τι συγκινητικό!!! Δώρο απο τα εγγονάκια σου, και μόνο αυτό λέει πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χελωνίτσα μου σε κάθε ευκαιρία γιορτής το ξέρουν ότι για μένα είναι το ωραιότερο δώρο ένα βιβλίο και προσπαθούν να με ευχαριστήσουν με κάτι τέτοιο και επειδή σαν έξοδο μπορεί να μην είναι μεγάλο, αλλά όταν υπάρχουν άλλες προτερεότητες, αυτό το αφήνεις για πιο πίσω...τότε έρχονται οι άγγελοι μου και μου κάνουν το χατήρι!! το βιβλίο είναι αλήθεια ότι είναι ο καλύτερος φίλος σου!!
      Να είσαι καλά, να κάνεις ότι αγαπάς καλή σου εβδομάδα φιλιαα!!❤

      Διαγραφή
  3. Τα πιο όμορφα δώρα Ρούλα μου! Όχι γιατί είναι από καταξιωμένες ποιήτριες αλλά επειδή είναι απ' τα αγαπημένα σου εγγόνια. Όταν έχεις κοντά σου ανθρώπους που αγαπάς και σε εμπνέουν τότε και η δική σου ψυχή μετουσιώνει τις εικόνες σε ποίηση. Και η δική σου ευαισθησία και αυθεντικότητα μπορεί να γεννήσει τα πιο όμορφα ποιήματα.
    Να είσαι καλά Ρούλα μου, να τα χαρείς!
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα Αννίκα μου, είναι από τα δώρα που σου δίνουν εκτός από το ταξίδι που κάνεις διαβάζοντας τα, την αίσθηση πως μπαίνεις και εσύ στην ψυχή του συγγραφέα και να συνταξιδεύετε μαζί, οπότε κάτι παίρνεις και εσύ!
      Σε ευχαριστώ πολύ Αννίκα μου να είσαι καλά, καλή σου εβδομάδα φιλιαααα!! ❤

      Διαγραφή
  4. Φαντάζομαι την χαρά σου, Ρουλα μου όταν πήρες τα δωράκια σου και μάλιστα ακόμη μεγαλύτερη που το περιεχόμενο του ήταν κάτι που αγαπούσες την ποίηση! Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που γράφεις την πρώτη φορά δεν το πιάνουμε αλλά την δεύτερη το καταλαβαίνουμε... Καλή μελέτη και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ποίηση Μαρία μου δεν είναι ότι ευκολότερο Μαρία μου και προπαντός όταν είναι και κάπως δύσκολη στην ερμηνεία της αλλά αν δεν υπήρχε, δεν θα υπήρχαν και οι ρομαντικοί που την έγραφαν!!
      Να είσαι καλά Μαρία μου καλή συνέχεια σε ότι κάνεις καλο σου βραδυ..!! φιλιάα ❤

      Διαγραφή
  5. να τα χαρείς αγαπημένη μου
    είναι όλα υπέροχα δώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου ξέρεις εσύ, είσαι η καταλληλότερη για να καταλάβεις εκείνους που γράφουν και δημιουργούν με την ποίηση τους!! πόσες φορές δεν έχω θαυμάσει τις δικές σου ποιητικές σκέψεις!!
      Νομίζω ότι όσοι γραφούν είναι ρομαντικοί!!
      να είσαι καλά Κική μου καλή συνέχεια σε ότι κάνεις φιλιααα!! ❤

      Διαγραφή
  6. Αξιόλογα τα δώρα σου Ρούλα μου.
    Καλή ανάγνωση.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου το βιβλίο είναι αυτό που μας ταξιδεύει είτε είναι μυθιστόρημα είτε είναι ποίηση το κάθε ένα έχει την δική του ώρα ανάγνωσης!!
      Να είσαι καλά Ελένη μου καλή συνέχεια σε ότι κάνεις φιλιάαα!!❤

      Διαγραφή
  7. Από τα δώρα που λαμβάνει κανείς μπορείς να καταλάβεις "τι καπνό φουμάρει" και επειδή εσύ Ρούλα μου, δεν καπνίζεις μεν αλλά και η ίδια, μας έχεις κατά καιρούς χαρίσει όμορφα και εμπνευσμένα ποιήματα, τα εγγόνια ήξεραν τι έκαναν!
    Ένας εύκολος τρόπος να διαβάσει κάποιος ποίηση είναι να την διαβάσει όπως θα έπινε ένα δροσερό νεράκι μια ηλιόλουστη μέρα! ;)

    ΑΦιλάκια και καλή μας βδομάδα και ας είναι ανεμοδαρμένη! <3 :) :k


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω φιλενάδα ευτυχώς που τα εγγόνια μου είναι ψαγμένα άτομα και δεν επαφίονται στα κλασικά...όποτε χαίρομαι κάθε φορά που μου κάνουν τόσο ιδιαίτερα δώρα, που με βοηθούν και μένα στον τρόπο που σκέφτομαι!!
      Η ποίηση είναι ένα είδος που μου αρέσει όπως και ο πεζός λόγος!!
      Την επόμενη φορά που θα διαβάσω θα ακολουθήσω την συμβουλή σου Στεφανία μου..😊
      Να είσαι καλά να κάνεις ότι αγαπάς καλο σου ξημέρωμα🌙 και υπομονή φίλη μου!!❤

      Διαγραφή
  8. Τα καλύτερα διάλεξες! Οι πιο σπουδαίες σύγχρονες ποιήτριές μας. Και διαφωνώ πως θέλει ιδιαίτερες ικανότητες για να διαβάσεις ποίηση, ανοιχτή καρδιά θέλει και ν' αφήνεσαι στις ποιητικές περιπλανήσεις του δημιουργού.
    Πόσο σε θαυμάζω που βγαίνεις απ' τη συνήθεια και γίνεσαι δεκτική σ' όλες τις προκλήσεις, στο έχω πει; Στο ξαναλέω. Και θα στο λέω διαρκώς.
    Καλή συνέχεια στην αναμονή σας, όλα με το καλό να έρθουν ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ Κανελλάκι μου γιατί τέτοια ποίηση δεν είχα διαβάσει και είναι αλήθεια ότι μου φάνηκε λίγο δύσκολη αλλά, έκανα αυτό ακριβώς που είπες όταν τα διάβαζα αφέθηκα στις σκέψεις των ποιητών!!
      Και εξ άλλου η ποίηση αγάπη μου δεν είναι και χόρταση.. την διαβάζεις όταν εσύ έχεις την ανάγκη να το κάνεις!!
      Εεεε ναι το ξέρεις ότι ψάχνομαι για να μαθαίνω Κανελλάκι μου σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά την αγάπη μου φιλιααα!!

      Διαγραφή
  9. Πραγματικά, πολύτιμα αυτά τα δώρα, Σμαράγδι μου, και να τα χαρείς! Ειδικότερα αυτό με τα χαϊκού θα μου άρεσε να το διαβάσω, μπορεί να το αναζητήσω. Όσο για την ποίηση, νομίζω πώς, ενώ γράφεται από έναν "πομπό", έχει "απο-δέκτες" με διαφορετική ματιά, γιατί ο καθένας διαβάζει ένα ποίημα σύμφωνα με τα δικά του σταθμά και βιώματα.. Φιλάκια 🌷🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν την είχα σκεφτεί αυτή την εκδοχή Πετρίνα μου για τον ποιητικό πομπό και τους αποδέκτες του σωστότατο!!
      Επειδή μου αρέσουν οι προκλήσεις και η ποίηση είναι μια πρόκληση για μένα, δεν την αφήνω χωρίς να την ψαχουλέψω...αφού μάλιστα είναι από τα ψαγμένα εγγόνια μου ίσως κάτι θέλουν να μου πουν με αυτή τους την κίνηση!! 😊
      Να είσαι καλά Πετρίνα μου καλή συνέχεια σε ότι κάνεις φιλιαααα!!🧡🤗

      Διαγραφή
  10. Να χαίρεσαι τα δώρα σου Ρούλα μου! Και τις δημιουργίες σου μαζί. Όπως και τις στιγμές σου με τα αγαπημένα σου πρόσωπα. Στέλνω την καλησπέρα μου με όλη μου την καρδιά. Καλή σου βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ μακάρι να βρίσκουμε όμορφες στιγμές να περνάμε με τους αγαπημένους μας αυτες θα ειναι η υπομονή μας να ξεπεράσουμε αυτές τον δύσκολο καιρό που ζούμε..
      με το διάβασμα περνά ο καιρός ...
      Να είσαι καλά και να προσέχεις καλή υπομονή και καλό σου βραδυ.!! 🌙

      Διαγραφή
  11. Πράγματι πολύτιμα δώρα Σμαραγδένια μου, κυρίως επειδή είναι καρδιάς. Να τα χαρείς. Η ποίηση πάντα θέλει δυο αναγνώσεις. Μια για να καταλάβεις τη σκέψη του ποιητή και μια για να καταλάβεις την καρδιά του!
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ακριβώς είναι Μαρινάκι μου με την ποίηση και αυτό κάνω όταν την διαβάζω για να μπορώ να την κατανοώ καλύτερα και να νιώσω την προσπάθεια του ποιητή όπως λες κορίτσι μου!!
      Ότι μας κάνει να νιώθουμε όμορφα ειναι ωραίο...να είσαι καλά να περνας όμορφα καλή συνέχεια σε ότι να κάνεις φιλιααααα!!❤🤗

      Διαγραφή
  12. Με γειά τα δώρα σου, Ρούλα μου!
    Τα εγγόνια σου ξέρουν πώς να σ ευχαριστήσουν.
    Να ξεκουράζεσαι και να τα απολαμβάνεις.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξεκούραση; χα..χα..τι είναι αυτό φιλενάδα; θα μου πεις όμως πότε βρισκω τον χρόνο και διαβάζω ε; έλα μου ντέ; όλο και ξεκλέβουμε νομίζω μόλις βρούμε έστω και λίγο...
      Τα εγγόνια μου Ρένα μου καλά κάνουν, γιατί εγω από μόνη μου είναι αλήθεια ότι δεν θα αγόραζα ένα βιβλίο ποίησης...οπότε αναβαθμίζομαι και εγώ διαβάζοντας τα!😊
      Να είσαι καλά φιλενάδα υπομονή και καλή συνέχεια σε ότι κάνεις φιλιααα ❤😊

      Διαγραφή
  13. να τα χαρεις....ξερουν αυταααααααααααααα!!!!
    καλημερααααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Σοφάκι μου εκείνα ξέρουν και εγώ πρέπει να μάθω...🤣 να διαβάζω...χι χι..
      Την αγάπη μου να είσαι καλά, καλή συνέχεια σε ότι κάνεις φιλια στα κορίτσια...❤🤗

      Διαγραφή
  14. Πόσο πιό πολύτιμα τα δώρα από τα πολυαγαπημένα εγγόνια στην πολυαγαπημένη γιαγιά !!!Να τα απολαύσεις !!! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαυδία μου σε ευχαριστώ πολύ να είναι καλά μικρά μου γιατί εγώ να πω την αλήθεια μου, δεν θα αγόραζα φίλη μου ένα βιβλίο με ποίηση...χάρη σε εκείνα διαβάζω και βελτιώνω τις γνώσεις μου επάνω σε αυτό το δύσκολο είδος γραφής!!😊
      Να είσαι καλά φίλη μου να κάνεις ότι αγαπάς καλό σου ξημερωμα φιλιαα!❤!

      Διαγραφή
  15. Να τα χαρείς Ρουλα μου!!! Υπέροχα δώρα σε μια υπεροχη γιαγιά από υπέροχα εγγόνια!!! Να είστε όλοι καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέσποινά μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα όμορφα σου λόγια εύχομαι να αξιωθείς και εσύ μόνο με χαρές την ζωή σου...είναι ανεκτίμητες αυτές οι αξίες.
      Να περνας όμορφα ότι και να κάνεις καλή συνέχεια φιλιαααα..😊❤

      Διαγραφή
  16. ΠΟΛΥΤΙΜΑ πραγματικά δώρα ειδικά όταν δίνονται απο τα εγγόνια.Εξαιρετικές ποιήτριες που δυστυχώς χάσαμε πρόσφατα. Κι εσυ Ρουλάκι μου πόσο καλλίτερη να γίνεις πια κορίτσι μου;;;Είσαι η επιτομή της τελειότητας. Σου εύχομαι κάθε μέρα νάναι μέρα γιορτής για σένα και την οικογενειά σου.Φιλιά άπειρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα παινέματα Χαρούλα μου είναι από την αγάπη σου και σε ευχαριστώ πάρα πολύ... είναι ωραίο να μαθένεις πάντα κάτι παραπάνω δεν λένε γηράσκω αεί διδασκόμενος; 😊 αυτό κάνω και εγώ μαθαίνοντας από εδώ μέσα πραγματα από όλες τις φίλες αλλά φροντίζουν και τα αγαπημένα μου και γι αυτό.!! νιώθω πολύ τυχερή να ξέρεις αγάπη μου, χάρη σε όλους σας!!
      Να είσαι καλάμε υπομονή και ελπίδα πως γρήγορα θα βγούμε δυνατοί από τα δύσκολα!! την αγάπη μου πάντα ❤Χαρούλα μου!!μια μεγάλη αγκαλιά σου στέλνω 🤗..φιλιααααα!!😘

      Διαγραφή