Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022

ΤΟΤΕ ΠΟΥ...


Ακούραστες οι ώρες προχωρούν...

Πότε έφυγε η ζωή; Δεν το κατάλαβες.

Αχ και να σουν πάλι το μικρό κοριτσάκι, να ξεκινούσαν όλα από την αρχή.

Τότε που ο δρόμος ήταν ανοιχτός, ελεύθερος.

Τότε που...ξυπνούσες τα χαράματα να δεις τον ήλιο να αναδύεται σαν την Αφροδίτη μέσα από την θάλασσα.

Τότε που...το σώμα "ξυπνούσε" και λαχταρούσε να γευτεί, να νιώσει.

Τότε που...οι βαθιές πορτοκαλιές αποχρώσεις του ηλιοβασιλέματος, έκαναν παραλλαγές επάνω στην μικρή αχιβάδα που κρατούσες στα χέρια σου.

Τότε που...έβλεπες την θάλασσα να ανατριχιάζει στο παραμικρό άγγιγμα τ ανέμου, αφήνοντας το βλέμμα σου να ταξιδέψει πέρα από τον ορίζοντα.

Τότε που...τα ανυπόμονα όνειρα είχαν να κάνουν με έναν έρωτα που περίμενες να ανθίσει, σαν την αγριοτριανταφυλλιά της αυλής σας.

Τότε που...σιγομιλούσες με ένα κομμάτι φεγγαριού, για τα μυστικά της αγάπης! 

Ανοιγόκλεισμα των βλεφάρων οι στιγμές τ ανθρώπου.

Συνωμότισσα η θύμηση στα άλματα της ψυχής.

Σε ένα κορμί με τα σημάδια του χρόνου επάνω του, ακούμπησες την ψυχή σου απόψε.

Ακούραστες οι ώρες προχωρούν...


Τελειώνω με μια μαντινάδα μου, που νομίζω ταιριάζει με τις σκέψεις μου επάνω.

Τα χρόνια που περάσανε

να ταν να ξαναζήσω

και την ζωή μου απ την αρχή

να την ξαναγλεντήσω.


Μέχρι την επόμενη φορά που θα τα ξαναπούμε, να είστε όλοι καλά, να προσέχετε τον εαυτό σας, να χαρίζετε το χαμόγελό σας γιατί μη ξεχνάτε πως  είναι αυτό που ομορφαίνει το πρόσωπο και την καρδιά! 

Να έχετε μια χαρούμενη εβδομάδα!

Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε.


  



23 σχόλια:

  1. Να χαρώ εγώ.....ωραίες μαντινάδες που φτιάχνεις !!!!!
    Καλή εβδομάδα και πολλά φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ τόσα χρόνια στην Κρήτη πάνω από μισό αιώνα Ράνια μου τι θα μάθαινα; μαντινάδες, που σκαρώνω πότε πότε 😊
      Να περνας όμορφα φίλη μου ότι και να κάνεις καλή εβδομάδα να έχουμε φιλιάααα 🧡😘

      Διαγραφή
  2. Μία κίνηση των βλεφάρων οι στιγμές του ανθρώπου... συμφωνώ απόλυτα φίλη μου! Να έχεις ένα όμορφο και ήρεμο καλοκαίρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι την είδα συννεφάκι μου την ζωή μου σαν ένα ανοιγόκλεισμα των βλεφάρων...είναι απίστευτο αν γυρίσουμε τον χρόνο πίσω το πόσο γρήγορα περνάει...μπορεί να μας πιάνουν οι νοσταλγίες μας πότε πότε, αλλά αν έχουμε αξιοποιήσει ουσιαστικά τα χρόνια μας τότε είμαστε καλά, έτσι κι αλλιώς περαστικοί είμαστε από ετούτο το κόσμο!
      Σε ευχαριστώ πολύ που πέρασες και τα είπαμε.😊
      Να περνάς όμορφα και να κάνεις ότι αγαπάς...καλή εβδομάδα να έχεις και ένα όμορφο μήνα...φιλιααα!!😘

      Διαγραφή
  3. Οταν αρχίζει μας φαίνεται τόσο μακρύς ο δρομος και ξαφνικά...φτάσαμε! κατεβείτε :( Ας ειναι τουλάχιστον ενδιαφέρουσα η διαδρομή
    Φιλάκια πολλά Σμαράγδι μου <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι κάποιες φορές που κοιτάς πίσω Χαρά μου και βλέπεις πως ο χρόνος τρέχει και δεν προλαβαίνεις να κάνεις
      ότι ακόμα θέλεις ...
      Βέβαια αγαπημένη μου η ουσία όπως λες είναι να είμαστε ικανοποιημένοι από την διαδρομή μας μέσα στην ζωή και να αφήσουμε ένα όμορφο αποτύπωμα...
      Κάποιες στιγμές με πιάνει ο ίστρος της των αναμνήσεων...😊
      Να περνάς όμορφα και να είσαι χαρούμενη πάντα Χαρα΄ μου την αγάπη μου φιλιαααα!!🧡😘

      Διαγραφή
  4. Διατυπώνεις τις σκέψεις σου τόσο όμορφα, έχεις και ποιητική φλέβα! Κι εκείνα τα άσπρα καραβάκια πάνω πάνω, όλα σου με ταξίδεψαν Σμαραγδάκι μου, δευτεριάτικα. Υπέροχα ξεκινάει η εβδομάδα μου, με το χρώμα του νησιού σου και την φρεσκάδα της ψυχή σου. Συνεχίζω τη μέρα μου με το "Θαλασσινό κοχύλι σου" στην τσέπη μου.
    Σ' ευχαριστώ πολύ, να είσαι πάντα καλά.
    Πολλά φιλιά με την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιητική φλέβα δεν το λες Μαρία μου, αλλά μια μικρή προσπάθεια να συνοψίσω τις σκέψεις μου και να τις κάνω λέξεις είναι...
      Χαίρομαι όμως αν αυτή μου η προσπάθεια σε έκανε να ταξιδέψεις μέχρι εδώ...γιατί τι άλλο από ταξίδια είναι οι σκέψεις μας;
      Που το ανακάλυψες το κοχύλι μου μετά από τόσα χρόνια Μαρία μου; Συνεργασία τριών μπλόκερς ήταν τότε...τι μου θύμησες!!
      Εγω σε ευχαριστώ πολύ να είσαι καλά, να περνάς όμορφα με ότι κάνεις...καλό σου ξημέρωμα 🌙 Μαρία μου την αγάπη μου 🧡 φιλιάαα!!😘

      Διαγραφή
  5. Κάθε λέξη σου και μια εικόνα, κάθε αράδα σου και μια ανάμνηση. Με γύρισες και μένα εκεί που θα ήθελα πολύ να πάω. Στα παιδικά μου χρόνια, πίσω σ' εκείνα όλα που έζησα, που ένοιωσα, σ' εκείνα που δεν λησμονώ.
    Να είσαι καλά Σμαραγδάκι μου και να μας ταξιδεύεις πάντα και ακούραστα με τις λέξεις σου και τις εικόνες σου.
    Καλή εβδομάδα γλυκιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι τόσο εύκολο Αντιγόνη μου αυτό το πίσω γύρισμα, ένα κλίκ να κάνεις στις θύμησες και να το μπροστά σου.
      Αβίαστα βγαίνουν οι εικόνες, θαρρείς και περίμεναν αυτό το κλικ, να αρχίσουν να φτιάχνουν το παζλ των αναμνήσεων .
      Επειδή η καρδιά δεν γερνάει, ας κρατήσουμε αυτήν την παιδικότητα μέσα μας, έστω και αν το κορμί κουβαλάει χρόνια πολλά επάνω του.
      Σε ευχαριστώ πολύ που πέρασες και τα είπαμε και για τα καλά σου λόγια, να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις καλο σου απόγευμα με αγάπη😊

      Διαγραφή
  6. Να ξέρεις, Ρούλα μου, ότι ακούμπησα με μεγάλη συγκίνηση πάνω σε κάθε σου "τότε που". Σε κάθε σου ανάμνηση έκανα μια σπονδή, σε κάθε σου μνήμη, βρήκα τις δικές μου. Σε κάθε σου ζωγραφιά ταίριαξα τη δική μου.
    Μάς έκανες να νιώσουμε την ομορφιά της ζωής και του χρόνου, καλή μας φίλη. Μάς έκανες να ριγήσουμε στην καρδιά μας.
    Την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίγο ή πολύ οι περισσότεροι έχουμε περάσει πάνω κάτω στην εφηβεία μας τα ίδια ερωτηματικά, την αναζήτηση
      στις απορίες μας και ο ρομαντισμός στο φούλ...
      Ας κρατήσουμε αυτό το τότε φίλε μου να μας συντροφεύει ,αφού οι αναμνήσεις έρχονται καμιά φορά απρόσκλητες.
      Χαίρομαι που συνταξιδέψαμε σε αυτές τις αναμνήσεις μαζί. 😊
      Να περνάς καλά με ότι κάνεις καλό σου βράδυ. 🌙

      Διαγραφή
  7. Τότε που……αχ βρε Ρούλα μου, πότε ήταν αλήθεια εκείνο το τότε. Τι ομορφιά τα χρόνια εκείνα της νιότης, της αθωότητας, της ελπίδας, όλα εκείνα που καθόρισαν την πορεία και το ταξίδι της μετέπειτα ζωής μας. Μια λεπτομέρεια απ’ το πουθενά, μια μελωδία ξεχασμένη, μια ασπρόμαυρη φωτογραφία κι αφήνεις το συναίσθημα να ξεχειλίσει, να φέρει στο φως τις πιο όμορφες αναμνήσεις. Το βεβαιώνει η υγρασία στα μάτια σου. Να είσαι καλά βρε Ρούλα μου!
    Καλή εβδομάδα με την αγάπη μου! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ακριβώς είναι Αννίκα μου εκείνη εποχή της αθωότητας που μπαίναμε στην εφηβεία, για τα περισσότερα παιδιά ήταν γεμάτη από περιέργεια, για τα πρωτόγνωρα συναισθήματα που νιώθαμε.
      Σαν νεράκι κύλισαν τα χρόνια...πότε ήταν; ...μια φωτογραφία και να σου όλα μπροστα σου... οι σκέψεις αρχίζουν να πλάθουν τα δικά τους φίλη μου...😊
      Να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις Αννίκα μου καλο σου βράδυ 🌙την αγάπη μου φιλιάαα!!🧡😘

      Διαγραφή
  8. Οι αναμνήσεις μας, Ρούλα μου, όταν είναι γεμάτες γλύκα, ομορφιά και χαρά, βοηθούν τα δυσάρεστα της ζωής που δεν έλειψαν, να πάνε σε δεύτερη μοίρα και οι δικές σου αναμνήσεις γραμμένες και τόσο ποιητικά, θα σου δώσουν ενέργεια και υγεία για όλη σου την ζωή!
    Η μαντινάδα σου, όπως πάντα άξια μιας Κρητηκοπούλας και ας μην είσαι στην πραγματικότητα! ;)

    Καλά καλοκαιρινά γλέντια εύχομαι παρέα με όλη σου την οικογένεια με και χίλια ΑΦιλάκια! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αθωότητα της εφηβείας φιλενάδα είναι ότι πιο ωραίο μπορεί να ζήσει ο άνθρωπος... τα πρωτόγνωρα που νιώθεις βλέποντας το σώμα σου να αλλάζει και την καρδιά σου να χτυπά αλλιώτικα...
      Όλα αυτά μου ήρθαν στο νου και έγιναν σκέψεις που θέλησα να τις μοιραστώ μαζί σας.
      Κάπως πρέπει να ξεχνιόμαστε, έστω και για λίγο, με ότι αυτό μας βοηθάει.😉
      Να είσαι καλά φιλενάδα δύναμη και υπομονή για όλους μας να ξεπερνάμε τις δυσκολίες μας...την αγάπη μου🧡φιλιααααα!!😘

      Διαγραφή
  9. Τότε που.....
    Πότε πέρασε το τότε;
    Ευτυχώς έχουμε να θυμόμαστε πολλά και καλά.
    Μακάρι να γυρίζαμε πίσω από την αρχή.
    Η εποχή μας ήταν τόσο ωραία!
    Είχαμε όνειρα, ελπίδες.
    Τώρα μας έκοψαν τα φτερά και ιδίως των παιδιών.
    Η μαντινάδα σου είναι τέλεια.
    Γειά σου λεβεντισσα φιλενάδα.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είδες βρε Ρένα μου μα τι βιάζεται ο χρόνος; πες μου ποιος τον κυνηγάει;
      Πότε πέρασε; μακάρι να είχαμε αυτήν την δυνατότητα, να γυρίζαμε πίσω στην πραγματικότητα και όχι μόνο με τις αναμνήσεις μας...αυτό θα ήταν το ιδανικό για την ανθρώπινη φύση ε;🤣
      Κάποιες φορές μας πιάνει η νοσταλγία για το παρελθόν και τότε οι αναμνήσεις γίνονται γραφτά λόγια!!
      Να είσαι καλά φιλενάδα να χαίρεσαι ότι αγαπάς, να βρισκόμαστε εδώ να τα λέμε, ευτυχώς έχουμε την παρεούλα μας και περνάμε καλά ε Ρένα μου; την αγάπη μου🧡 πάντα 🌙καλο βράδυ φιλιααα!!😘

      Διαγραφή
  10. Ναι βρε Ρούλα μου, πώς περνάνε τα χρόνια έτσι! Πότε ήταν τότε που;;;; Σαν χθες ήταν!
    Αναμνήσεις όμως γερές και όσο τις κρατάμε είμαστε τυχερές.
    Μπράβο Ρούλα μου, να σαι πάντα καλά και δημιουργική
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανοιγόκλεισμα των ματιών ο χρόνος που φεύγει Αννιώ μου...και τότε, μας πιάνουν αυτά τα...πότε ήταν...και ήταν πολλά τα άτιμα που να τα θυμάται κανείς όλα, γενικότητες θυμήθηκα...
      Είμαστε όντως τυχερές φίλη μου όσο αυτές η αναμνήσεις είναι στην καρδιά μας , μα να μην γερνάει ποτές αυτή; 😊
      Σε ευχαριστώ πολύ να περνάς όμορφα με ότι κάνεις καλο σου ξημερωμα Αννιώ μου την αγάπη μου🧡 φιλιαααα!! 😘

      Διαγραφή
  11. Δεν είναι εκπληκτικό να κάνεις αυτή την αναδρομή πίσω στο χρόνο και ν' ανακαλύπτεις μια τόσο "γεμάτη" ζωή; Συνήθως οι άνθρωποι που τους βαραίνουν ανεκπλήρωτες προσδοκίες και απανωτές ματαιώσεις, αποφεύγουν να θυμούνται. Και είναι τόσο γλυκιά αυτή η περιπλάνησή σου στα "τότε" σου...Το ότι έχεις αγαπήσει την δεύτερη πατρίδα σου φαίνεται ξεκάθαρα στις υπέροχες μαντινάδες που σκαρώνεις. Δεν είναι και τόσο εύκολο αυτό.
    Πάντα να έχεις αυτό το σπινθηροβόλο πνεύμα, αγαπημένη μου! Να μη σταματήσεις να καταγράφεις στο "τώρα", τα μελλοντικά σου "τότε" 💗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αλήθεια Κανελλάκι μου πως το να θυμάσαι όμορφες στιγμές είναι σαν να γυρίζεις τον χρόνο πίσω... και εκείνα τα χρόνια παραήταν δύσκολα αγάπη μου, αλλά η νιότη που να το καταλάβει, που η μόνη της έγνοια ήταν πως να βρει εκείνη την ευκαιρία να εξερευνήσει το καινούργιο που ερχόταν ολοταχώς!!
      Ευτυχώς που υπάρχουν αυτά τα όμορφα Τότε και έρχονται οι αναμνήσεις να μας τα θυμίζουν γλυκά...
      Αααα η μαντινάδα ήρθε και έδεσε με το θέμα...😊
      Σε ευχαριστώ πολύ που με τα σχόλιά σου κάθε φορά Κανελλάκι μου με κάνεις και ψηλώνω λίγο παραπάνω.
      Να είσαι καλά Μαράκι μου την αγάπη μου 🧡που πάντα είναι δεδομένη. φιλώ σε. 😘 Σ.Λ.

      Διαγραφή
  12. Βρε Σμαράγδι, πόσο υπέροχα διαλεγμένες λέξεις γεμίσαν αυτό σου το κείμενο; "Τότε που" όλοι θα θέλαμε να ξαναζήσουμε κάποιες στιγμές από την αρχή, και να τις ντύναμε με όμορφες μαντινάδες! Υ.Γ Ήρθε το καλοκαιράκι, μεταξύ άλλων, το μαρτυρούν οι καταιγίδες που θα σαρώσουν τη χώρα τα επόμενα 24ωρα.. Τα φιλιά μου! 🌺🌺🌸🌸🌷🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή