Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

ΘΛΙΜΕΝΗ ΑΝΟΙΞΗ...

 

       πηγή εικόνας.

Ψάχνοντας για μια άνοιξη που θα έρθει θλιμμένη φέτος κοιτάξτε τι βρήκα να έχει γράψει κάποιος δυο χρόνια πριν.

Τον λόγο δεν τον ξέρω, αλλά ήταν σαν να το έγραψε για την φετινή Άνοιξη.

Από τον Χάρη Φασουλά.

"Θλιμμένη Άνοιξη" 

Θλιμμένη φέτος πρόβαλες, Άνοιξη κι ίντα τρέχει κι η σκολιανή σου φορεσιά, χρώματα γκρίζα έχει.

Κάθε ηλιοβασίλεμα, νέφαλο το σκεπάζει και την αυγή η ανατολή καμίνι από βράζει.

Λουλούδια που φυτρώνουνε, μυρίζουν μόνο μόνο και των πουλιών κελαηδισμός ήχος γεμάτος πόνο.

Μα κι η παντέρμη θάλασσα κι αυτή είναι μανισμένη κι ελπίδα κάθε ταξιδιού, είναι ναυαγισμένη.

Τα όρη, οι ψηλές κορφές, οι κάμποι χιονισμένοι, Άνοιξη κι ίντα΄ σού λαχε κι είσαι τραυματισμένη;

Διώξε τον πόνο Άνοιξη πιασ' την χαρά απ το χέρι, να φύγει η μαύρη χειμωνιά, να ρθει το καλοκαίρι.

21/5/2020.

Ηράκλειο.

Το αντέγραψα ΑΠΌ ΕΔΩ


Με μικρά βήματα προσπαθεί δειλά δειλά ακόμα και η φύση, να εδραιώσει τον  ερχομό της, κάνοντας τα μικρά φυλλαράκια να αρχίσουν να ξεπροβάλουν από τα ξερά κλαδιά της μικρής βερικοκιάς μας...το θαύμα της ελπίδας πως η ζωή είναι εδώ και στο τσακ σκαρώθηκε το χαϊκού.

Έσκασε μάτι

χαμόγελα ήλιου

στη βερικοκιά.



Τα πιο βιαστικά λουλουδάκια της αυλής μας, παγωμένα ακόμα από το κρύο του χειμώνα (που να πούμε την αλήθεια φέτος εδώ ήταν πολύ ήπιος) κάνουν σιγά σιγά την εμφάνισή τους, με το που θα βγει ο ζωοδότης ήλιος να τα ζεστάνει λίγο. Αυτά τα όμορφα κίτρινα κρινάκια βγήκαν πρώτα πρώτα και φούντωσε η ρίγανη στον συντριβανόκηπο...

Ενώ η πασχαλίτσα κάνει τις πρώτες Ανοιξιάτικες βόλτες της.

ακολούθησαν οι βιολέτες που μοσχοβόλησαν τον τόπο. 

Η ορχιδέα μου έβγαλε και αυτή τα πρώτα της άνθη.

Άρχισε να γαλαζώνει ο ουρανός και να αφήνει τα σύννεφα να παίζουν μαζί του.


και οι γερανοί έχουν αρχίσει τα ταξίδια τους...

Ακόμα και ο καφές μου κάνει τα δικά του σχέδια.😉

κάνοντας να φανούν τα πρώτα απορημένα χαμόγελα.

Με την ελπίδα να έχετε μια εβδομάδα ήρεμη με την καθημερινότητά της, αφήσετε τον εαυτό σας  να  χαμογελάσει βλέποντας την  Άνοιξη να έρχεται, έστω και θλιμμένη.

Μέχρι την επόμενη φορά που θα τα πούμε, να είστε όλοι καλά!

Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε!








23 σχόλια:

  1. Μα και μόνο οι φωτογραφίες απ' τα όμορφα λουλούδια σου μας φτιάχνουν τη διάθεσή !!!! Όσο για το γραπτό της Άνοιξης, όντως επίκαιρο.....ας απολαύσουμε λοιπόν την ωραία εποχή που έρχεται με τα χρώματα και τα αρώματα της για να μαλακώσει λίγο και η ψυχή μας. Να είσαι καλά αγαπητή μας, σου στέλνω την αγάπη μου και τα φιλιά μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια που έμπαινε και ημερολογιακά η Ανοιξη Ράνια μου και τα λουλουδάκια μου άρχισαν να ανθίζουν, είπα να βάλουμε κάτι όμορφο να γαληνέψει η ψυχή μας...ούτως ή άλλως η ζωή προχωράει και εμείς ακολουθούμε...
      Να είσαι καλά Ράνια μου να κάνεις ότι αγαπάς την αγάπη μου πάντα στέλνω αγκαλιά!! 🤗

      Διαγραφή
  2. Τι χειμώνα μου λες?Πανεμορφα τα πρωτα λουλουδια και η ριγανη για τις πρωτες ντοματοσαλατες.Ειτε το θελουμε ειτε οχι η ανοιξε μπηκε και ημερολογιακα να ειμαστε καλα να την απολαυσουμε Ρουλακι μου.Φιλακια πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίτσα μου θέλουμε δεν θέλουμε η Ανοιξη είναι εδώ και μας προσκαλεί να θαυμάσουμε την ομορφιά της, μέσα από τα πολύχρωμα λουλούδια της...πως να αντισταθείς φίλη μου; την αγάπη μου και μια αγκαλιά!🤗

      Διαγραφή
  3. Τη Φύση Ρούλα μου, δεν την επηρεάζει η ανθρώπινη καταστροφικότητα και τα λουλουδάκια θα ανθίσουν και τα πουλάκια θα ζευγαρώσουν και ο ήλιος θα παίξει κρυφτό με τα σύννεφα και τη βροχή! ;)
    Εμείς να είμαστε συνειδητοί και να σταματήσουμε να βλάπτουμε το περιβάλλον μας και όλα καλά θα πάνε!
    Τα λουλουδάκια σου λαχταριστά, να τα χαίρεστε, να τα αγαπάτε και να τα φροντίζετε έτσι όπως τόσο καλά ξέρετε να κάνετε! :)
    ΑΦιλάκια ανοιξιάτικα και πάντα με χαμόγελο αισιοδοξίας! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω απόλυτα Στεφανία μου για την φύση...μας έχει διδάξει πολλά και όμορφα ενώ εμείς οι άνθρωποι είμαστε αγνώμονες και την καταστρέφουμε...μακάρι να ξυπνήσουμε και να την αγαπήσουμε όσο εκείνη εμάς με ότι μας προσφέρει. Ευτυχώς από ότι βλέπω γίνονται σιγά σιγά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση... Ιδωμεν!
      Καλή Ανοιξη να έχουμε με ηρεμία και γαλήνη να την περάσουμε φιλενάδα την αγάπη μου μαζί με αγκαλιά! 🤗

      Διαγραφή
  4. Νομοτελειακά θα έρθει η άνοιξη, και τα χαμόγελα τών πολλών θα επιστρέψουν ξανά. Ας είναι καλά αυτή η γλυκούλα πασχαλίτσα 😘 Πολύ ωραίο το κείμενο, ωραίος κι ο κήπος σας, λαχταρά να υποδεχθεί τις όμορφες μέρες.. Φιλιά! 🧡🎁

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Πετρίνα μου όπως το λες θα γίνει αφού ο φυσικός νόμος είναι αυτός , οι εποχές θα αλλάζουν και εμείς οσο γίνεται θα τις απολαμβάνουμε έστω και με τις δυσκολίες μας που θα μας κάνει να τις ξεχνάμε για λίγο, μια πασχαλίτσα που την κυνηγούσα να την φωτογραφίσω...😉
      Καλή Άνοιξη να ευχηθώ Πετρίνα μου, με ότι εύχεσαι να σου συμβεί. Την αγάπη μου🧡 και μια αγκαλιά στέλνω.🤗 🌼

      Διαγραφή
  5. Μέχρι κι ο καφές "λέει" πως είσαι μια μεγάλη καρδιά που τους χωράει όλους μέσα της.
    Ένα υπέροχο ανοιξιάτικο περιβόλι η ανάρτησή σου, Ρουλάκι μου♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα μου κάνει κάτι σχήματα ο καφές Κανελλάκι μου, που απορώ και βέβαια δεν αφήνω την ευκαιρία να πάει χαμένη ...έτσι για την ανάμνηση.
      Για να ξεφύγουμε λίγο από την θλίψη μοιράστηκα μαζί σας λίγη από την ομορφιά των λουλουδιών, που αυτά αυτό ξέρουν να κάνουν μόνο να μας χαρίζουν την ομορφιά τους!
      Καλή Άνοιξη 🌼 να έχουμε, όσο γίνεται ποιο ήρεμη...μια μεγάλη αγκαλιά στέλνω σου 🤗 Σ.Λ🧡

      Διαγραφή
  6. Και εκτός από την καρδούλα, στο αριστερό φλυτζάνι, διέκρινα μορφές Μινωικού πολιτισμού! Ή μόνο σε μένα, μοιάζουν έτσι;
    Θλιμμένη άνοιξη...υπέροχοι στίχοι...
    Την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κέρινα ποιήματα...το ανώνυμο σχόλιο. Με αγάπη!

      Διαγραφή
    2. Βρε αδέρφι μου, η φαντασία σου όμως, άκου Μινωικού πολιτισμού στο φλυτζάνι μου χα..χα...
      Κάτι τέτοια μου κάνει ο καφές μου...
      Καλή Ανοιξη 🌼 να περάσουμε με γαλήνη Βαρβαρούλα μου την αγάπη μου🧡 έχετε πάντα στέλνω μεγάλη αγκαλιά! 🤗

      Διαγραφή
  7. Από τη γραφή σου αλλά και τις υπέροχες εικόνες σου, νιώθουμε την άφιξη της Άνοιξης, καλή μου φίλη. Ρούλα μου, καρτερούμε με ελπίδα και προσμονή, καραδοκώντας για κάτι καλύτερο.
    Πόσο όμορφος ο κήπος σας και μαγικός ο ουρανός.
    Την καλησπέρα μου και καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο χειμώνας εδώ φέτος ήταν πιο ήπιος και έτσι βιάστηκαν να ανθίσουν και τα λουλούδια της αυλής μας, δίνοντας μας ελπίδες και γιατί όχι και δειλά χαμόγελα...
      Αυτή η Ανοιξη δεν θα ξεχαστεί και πάντα θα έχει ένα σημάδι στο μπέτη της (καρδιά),της όμως η ζωή για όλους εμάς θα συνεχίζεται και καλούμαστε να την ζήσουμε.
      Καλή Ανοιξη 🌼 να έχεις με ηρεμία, να κάνεις ότι αγαπάς, καλό σου βράδυ. 🌙

      Διαγραφή
  8. Όση κι αν είναι η θλίψη δεν σταματάς να πλάθεις όνειρα. Μια προσδοκία είμαστε όλοι, όσο ζούμε. Για τούτο και για κείνο. Φτάνει να μπορούμε να το ζούμε με όλες τις αισθήσεις και τα μάτια της ψυχής ορθάνοιχτα. Μια ψυχική αποσυμπίεση ζητάμε. Να όπως τα λουλούδια στην αυλή σου, το γαλάζιο του ουρανού, ένα κείμενο, δυο λέξεις κι αμέσως αλλάζεις διάθεση. Με το καλό και επίσημα πια η Άνοιξη Ρούλα μου.
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ακριβώς είναι Αννίκα μου μια αφορμή ζητάμε να ξεφύγει το μυαλό μας από τα δύσκολα που όλοι μας λίγο πολύ περνάμε, εξ απαλών ονύχων... (που ούτε κατά διάνοια δεν συγκρίνονται με τα τραγικά γεγονότα αυτής της Άνοιξης )
      Ευτυχώς που υπάρχουν τα λουλούδια ή φύση στην ζωή μας να μας χαρίζουν την ομορφιά τους και να μας αλλάζουν την διάθεση φίλη μου.
      Καλή Άνοιξη 🌼 με ηρεμία να περάσουμε Αννίκα μου την αγαπη μου🧡 και μια αγκαλιά στέλνω! 🤗

      Διαγραφή
  9. Ευτυχώς που η φύση συνεχίζει να ζει και να επουλώνει τις πληγές της.
    Τις δικές μας πρέπει να τις αναλάβουμε εμείς.
    Τί Όμορφες εικόνες Ρούλα μου!
    Αγκαλιάζει η ψυχή μας με μια βόλτα λίγο πιο έξω από τα τσιμέντα, γιατί αν περιμένουμε να δούμε πάρκα, πρέπει να αλλάξουμε χώρα.
    Υπέροχο το ποίημα και δυστυχώς επίκαιρο αυτή την άνοιξη.
    Να είστε όλοι καλά και να προσέχετε.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Ρένα μου η φύση από μόνη της είναι γιατρός και με τον χρόνο όλα έρχονται στην κανονικότητα τους Η φύση ανθίζει και με τον τρόπο της μας προσφέρει λίγη γαλήνη βλέποντας την ομορφιά των λουλουδιών, ένα κομμάτι ουρανό και ότι άλλο ευχάριστο μας κάνει να νιώθουμε καλά...
      Καλή Ανοιξη 🌼να περάσουμε με ηρεμία φιλενάδα την αγαπη μου🧡 και μια αγκαλιά σου στέλνω 🤗

      Διαγραφή
  10. Νατάσσα μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ χαίρομαι που σου άρεσε ο κήπος μου.
    Καλή Ανοιξη 🌼 να έχεις γεμάτη από ομορφιές! να περνάς όμορφα με ότι κάνεις...με αγάπη🧡 καλο σου βράδυ🌙

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι όμορφο το χαϊκού σου, Ρουλίτσα μου!

    Φέτος ο Μάρτης ήταν γιομάτος θλίψη και μόνο τώρα προς το τέλος,
    χάρη στον ήλιο και στη φύση που ξυπνάει ανασηκώθηκε λίγο η
    διάθεση!
    Φιλάκια πολλά, καρδούλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου χαίρομαι που σου άρεσε μου βγήκε βλέποντας την προσπάθεια να ξεπροβάλουν τα πρώτα φιλαράκια μια μικρής βερικοκιάς που φύτεψα πέρσι...τι μαγεία που είναι η φύση!!
      Προσπαθούμε να αφήνουμε το μυαλό μας να ξεγλιστράει από δύσκολες σκέψεις με μικρές όμορφες εικόνες μάτια μου.
      Χαίρομαι που και εσύ μέσα από το συμπόσιο σου το κάνεις αυτό... καλή δύναμη να προσέχεις την Αριστέα. φιλιαα 🧡🤗🌼

      Διαγραφή