Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024

ΑΣ...ΚΑΛΩΣΌΡΊΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ!

 Αγαπημένοι μου φίλοι δεν νομίζετε ότι όλα μας δείχνουν πως δειλά δειλά η Άνοιξη πλησιάζει; Ο καιρός ενώ είναι ακόμα ψυχρός μια ζεστή αχτίνα του ήλιου και ο ουρανός γίνεται περισσότερο γαλανός, έστω  και αν μας κοιτάει πίσω από μισοξεφτισμένα σύννεφα!


Η διάθεση μας λίγο λίγο ανεβαίνει,

 
 με το βλέμμα μας να ανακαλύπτει όλα όσα συμβαίνουν μικρά και όμορφα στην μικρή μας την αυλή!  

Μικρούλικα πράσινα φυλλαράκια, σαν νεογέννητα μωρά ξεπροβάλουν και ανοίγουν κάτω από το ζεστό χάδι του ήλιου,

Άλλα είναι λίγο βιαστικότερα και έχουν ανοίξει κι όλας


και άλλα ίσα που ξεπροβάλουν. Θαρρείς πως στέκονται σε αγώνα εκκίνησης, ανυπομονώντας, 
να της δείξουν τις ομορφιές τους! 


Οι πρωινές δροσοσταλίδες ακουμπισμένες ξεκουράζονται στα μακριά φύλλα αυτού το φυτού...

Ενώ το πρώτο μπουμπούκι της τριανταφυλλιάς μας έσκασε μύτη, αγκαλιασμένο από το δυόσμο!


Οι Ορχιδέες μου, έχουν ανθίσει σχεδόν όλες και γεμίζουν τον χώρο μου με την ομορφιά τους!


Οι αμυγδαλιές στην Χαλκιδική βιαστικές έχουν στολιστεί με τα ροζ ανθάκια τους...σταλμένη από Το καρντάση μου μου την Βαρβαρούλα μου εκεί! Τι ομορφιά ε; 🌼🌸

Ενώ εδώ στην Κρήτη είναι πιο δειλές! ίσα που μας κλείνουν το μάτι!😉🌼


Η ζωή της φύσης αρχίζει τον κύκλο της και όσο προχωρούν οι μέρες, θα γίνεται όλο και ομορφότερη όσο πλησιάζει αυτή η μαγευτική εποχή του χρόνου! 

Μια απροσδόκητη  έκπληξη με περίμενε πριν λίγες μέρες, μέσα  ένα φάκελο από την φίλη μας την Μαριάννα με το Ατελιέ της! Μέσα σε αυτόν κρυβόταν με πολύ αγάπη ένα πολύ όμορφος πάνινος χαρταετός για τον μικρούλη μας Γιαννάκη, που χωρίς να το ξέρει η Μαριάννα είχε τα γενέθλια του! έκλεισε κι όλας τα τρία!🎂🎈 😊

Είχα όμως και εγώ η τυχερή το δωράκι μου, που μοσχομύρισε ό τόπος λεβάντα, από το πολύ όμορφο σακουλάκι, όταν άνοιξα τον φάκελο και μια  όμορφη καρτούλα με πολλές ευχές!

Δεν γινόταν όμως να μην τον  βγάλω και να τον  κρεμάσω στον συντριβανόκηπο για μια αναμνηστική φωτογραφία αυτόν τον όμορφο πάνινο χαρταετό, που πέταξε με αγάπη από τόσο μακριά για να φτάσει μέχρι εδώ!  
Μαριάννα μου μου ΄χίλα ευχαριστώ από καρδιάς, να χαίρεστε και εσείς την μικρή Αθηνούλα σας, να είναι γερά τα εγγονάκια μας!  

Με την αυτήν μικρή μου ανάρτηση και με την διάθεση να ανεβάσουμε λίγο το ηθικό μας για ότι καλύτερο μπορεί να έρθει, ας καλωσορίσουμε, ακόμα μια Άνοιξη που αξιωνόμαστε να απολαύσουμε όσο ο καθένας μας μπορεί.

Μέχρι την επόμενη φορά που θα τα ξαναπούμε, να είστε όλοι καλά, να περάσετε όμορφα ότι και να κάνετε.  Μπαίνουμε σε μια πολύ όμορφη εποχή! Ας της χαμογελάσουμε!!!

Καλή Καθαροδευτέρα  σε όλους και καλή Σαρακοστή, με περισσότερη αγάπη και ενσυνείδηση στις καρδιές μας! 

Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε! 


28 σχόλια:

  1. Είχε γενέθλια ο μικρός Γιαννάκης σας; Ααα, τί ωραία σύμπτωση!!!!! Πολύ χαίρομαι!!!
    Πολύχρονο το αγοράκι σας, Ρούλα μου, να το χαίρεστε και να το καμαρώνετε να μεγαλώνει!!
    Καλά Κούλουμα, σας εύχομαι, και καλή Σαρακοστή!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είδες Μαριάννα μου σύμπτωση; και ξέχασα να σου το πω στο τηλέφωνο 🤣 σε ευχαριστούν πολύ μαμά και γιός !!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ και εγώ για την όμορφη χειρονομία σου φίλη μου να τα χαρούμε ότι αγαπάμε όλα!
      Ο καιρός Ανοίγει σιγά σιγά και μας φτιάχνει λίγο την διάθεση!
      Καλή Σαρακοστή με υγεία να έχουμε όλοι Μαριάννα μου την αγάπη μου φιλιααα!🧡 🌼🌸

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραίες οι ανοιξιάτικες φωτογραφίες σου, απόλαυση τα λουλούδια σου !!!
    Όμορφα και τα δώρα της Μαριάννας, πολύχρονος ο Γιαννάκης σας, να τον χαίρεστε!!!!
    Καλά κούλουμα και καλή σαρακοστή....τα φιλιά μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου το να βλέπεις να ξεφυτρώνει ένα ένα φυλλαράκι μέσα από το χώμα, δεν νιώθεις ότι η Άνοιξη έρχεται; Είναι μικρή η αυλή μας και στριμώχνωνται τα κακόμοιρα , αλλά πες μου πιος δεν λαυτεευει τα λουλούδια φιλενάδα! και ποιος δεν τα καμαρώνει όταν ανθίζουν!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου φιλενάδα για τον μικρό μας να χαιρόμαστε όλες τα μικρούλια μας!
      Καλή Σαρακοστή με υγεία να έχουμε Ράνια μου και Καλή Άνοιξη...🌼🌸την αγάπη μου φιλιααα! 🧡

      Διαγραφή
  3. Χρόνια πολλά για το παλικάρι σας.
    Έγινε κιόλας 3;
    Να είναι γερός και καλοφωτισμένος.
    Με γεια το δώρο του.
    Τί ωραίες φωτογραφίες Ρούλα μου!
    Η άνοιξη είναι εδώ και κάνει τη δουλειά της, ας κάνουμε κι εμείς οι άνθρωποι αυτά που πρέπει.
    Καλή Σαρακοστή με υγεία και χαρά.
    Πολλά φιλιά σε όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες Ρένα μου πόσο γρήγορα περνά ο καιρός; Θυμάσαι και από τα δικά σας; Παναγιά μου ολόκληρες κοπέλες έγιναν!
      Σε ευχαριστούμε πολύ για τις ευχές φιλενάδα.
      Μου αρέσει να βγάζω φωτό , αν και δεν είμαι και τόσο καλή στο στήσιμο...Ο κήπος μας είναι μικρός όπως ξέρεις, η θάλασσα εδώ μας τα χαλάει τον χειμώνα με τα κύματα τα της ( όλα έχουν και την θετική και τη αρνητική τους πλευρά) και περιμένω πως και πως τώρα που ανοίγει ο καιρός πότε θα ξαναγεννηθούν τα λουλουδάκια μας να τα φροντίσουμε!...πέρσι δεν πήγανε και τόσο καλά!
      Καλή Σαρακοστή με υγεία να έχουμε Ρένα μου και να χαιρόμαστε τα εγγονάκια μας! καλή άνοιξη...🌼🌸την αγάπη μου φιλιαααα! 🧡

      Διαγραφή
  4. Καλή Άνοιξη για όλους που σημαίνει, χαρά, χαμόγελα και φυσικά αγάπη και ευγνωμοσύνη που ζούμε σε μια τόσο όμορφη και ηλιόλουστη χώρα!
    Χρόνια πολλά στο δισέγγονο, γερό δυνατό και πάντα χαρούμενο!
    Η αυλή σου, τιμά άξια την Άνοιξη και είμαι σίγουρη πως όλα τα φυτά σου, χαίρονται τη φροντίδα σου!
    Με ευχές και πολλά ΑΦιλάκια για μια ευλογημένη Σαρακοστή! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Στεφανία μου ευγνωμοσύνη που βρισκόμαστε σ αυτόν το όμορφο πλανήτη που λέγεται γη! και δη στην πιο όμορφη χώρα του κόσμου! Με λες και σοβινίστρια τώρα! 🤣
      Με μια τόσο μικρή αυλίτσα και να η Ανοιξη να την ακουμπά με τ ακροδάχτυλα... και ποιος δεν θα άλλαζε διάθεση βλέποντας τα! σε ευχαριστούμε πολύ για τις ευχές του μικρούλη μας και μακάρι όλα τα παιδάκια του κόσμου να ήταν χαρούμενα και ευτυχισμένα!
      Καλα να είσαι φίλη μου και καλή Σαρακοστή να έχουμε με ενσυνείδηση στις καρδιές μας. Καλή Άνοιξη 🌼 την αγαπη μου🧡 φιλιαααα!

      Διαγραφή
  5. Με τέτοιον καιρό και με τα λουλούδια της αυλής, πως να μην έχεις ποιητική διάθεση! Χρόνια πολλά του Γιαννάκη! Να τον χαίρεστε! Γερός, δυνατός και άξιος σαν τον μεγάλο παππού! Καλή Σαρακοστή Ρούλα μου με υγεία και ευλογία!
    Την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έίναι αλήθεια Αννίκα μου, ότι φέτος δεν είδαμε εδώ σκληρό χειμώνα και τα λουλουδάκια ξεγελάστηκαν πιο νωρίς, τα χάιδεψε λίγο ο ήλιος και τσούπ να βγάλουν έστω και ένα λουλουδάκι...Πως να μην ευλογείς που είσαι εδώ και απολαμβάνεις απλόχερα αυτές τις τόσο όμορφες στιγμές της ζωής;
      Σε ευχαριστούμε πολύ για τις ευχές σου φίλη μου για τον Γιαννάκη μας, γερά και δυνατά να είναι τα παιδάκια όλου του κόσμου Παναγία μου!
      Καλή Σαρακοστή να έχουμε με εν συναίσθηση και ευλογία στις καρδιές μας και καλή Ανοιξη 🌼με αγάπη πολύ!🧡

      Διαγραφή
  6. Πολύχρονος ο Γιαννάκης σας και καλή Σαρακοστή, Ρουλάκι μου.
    Άνθισε το μάτι μας με τόσα λουλούδια. Το ένα πιο όμορφο απ' το άλλο. Και το δώρο της Μαριάννας ήρθε κι έδεσε με την ημέρα. Υπέροχο δώρο! Ο συντριβανόκηπος δε, είναι σκέτο στολίδι.
    Ευχές πολλές και όλη μου την αγάπη, αγαπημένη μου 💝

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε πολύ Κανελλάκι μου για τις ευχές στον μικρούλη μας ...Είδες μια σύμπτωση; ούτε να το ήξερε η φίλη μας!
      Μακαρι όλα τα παιδΆκια του κόσμου να είναι γερά και χαρούμενα στην ζωή τους...θα μου πεις, το ξέρω πως είναι δύσκολη ευχή και τα ευτυχισμένα και χαρούμενα είναι η σίγουρα η μειοψηφία, όμως δεν μπορεί να πάψει η καρδιά να εύχεται αυτό που ελπίζει.
      Και αυτήν την εποχή όλο και η διάθεση θα αλλάζει βλέποντας την αναγέννηση στην φύση...λίγο ο ήλιος , λίγο ο ουρανός που γίνεται πιο γαλάζιος...
      Να έχουμε μια ευλογημένη Σαρακοστή με ενσυναίσθηση της αγάπης στις καρδιές μας. Σε ευχαριστώ πολύ!! Σ.Λ . Κανελλάκι μου 🧡🤗.

      Διαγραφή
  7. Μαριάννα μου, πολύχρονος ο μικρός Γιαννάκης. Καλή Σαρακοστή, καλή μου φίλη. Μια μεγάλη μου αγκαλιά με ευχές από καρδιάς για κάθε τι όμορφο στις καρδιές και στις ζωές σας.
    Η όμορφη αυλή σας, το δικό σας "Βασίλειο" αρχίζει να μοσχομυρίζει άνοιξη. Να την καλοδεχτούμε.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε πολύ για τις όμορφες ευχές σου για τον μικρούλη Γιαννάκη μας!
      Μακάρι να ήταν τόσο χαρούμενα και τυχερά τα παιδιά όλου του κόσμου...
      Είναι αλήθεια φέτος σαν να βιάζονται να ανοίξουν πιο γρήγορα τα λουλουδάκια μας αφού ο χειμώνας φέτος ήταν πιο ήπιος εδώ και ξεγελάστηκαν...μια μικρή αυλή και να η διάθεση να αλλάζει χάρη στην Άνοιξη 🌼 που οσονούπω θα είναι εδώ για τα καλά!
      Ετσι είπα να την υποδεχτούμε με δυο τρεις εικόνες από το μικρό μας βασίλειο όπως το λες και μου άρεσε ο τίτλος 🤣.
      να περνάς όμοραφ και εσύ με ότι κάνεις και απολαμβανεις στην ζωή σου! Καλή Άνοιξη να έχουμε λοιπόν, με τα όμορφα της! 🌼🌸

      Διαγραφή
  8. Ακόμα μια Άνοιξη!
    Πόσο όμορφα ακούγεται και πόσο πιο όμορφα βιώνεται μέσα στον ανθισμένο Σμαραγδόκηπο!
    Αγαπημένη μου αδερφούλα η άνοιξη είναι εδώ!
    Ας ΤΗΝ ΚΑΛΩΣΟΡΊΣΟΥΜΕ κι ας είμαστε ευγνώμονες από την Ανατολή -ακόμα δεν ξημέρωσε για σήμερα- , ως τη Δύση! Να χαρείτε τα δωράκια της φίλης μας Μαριάννας, χρόνια πολλά στον Γιαννάκη σας! Μια αγκαλιά! Καλή Σαρακοστή με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Άνοιξη , καλή και ευλογημένη να είναι αδέρφι μου για όλο τον κόσμο...
      Ακόμη και μια σταλίτσα αυλή να έχεις και να ανθίσει έστω και ένα λουλουδάκι, καταλαβαίνεις το μεγαλείο του Θεού και της φύσης! όντως η ευγνωμοσύνη είναι η λέξη που ταιριάζει να την λέμε πιο συχνά στης ζωή μας!
      Γι αυτό σκέφτηκα να της αφιερώσω στην άνοιξη αυτήν την ανάρτηση στην ωραιότερη εποχή του χρόνου! 😊
      Σε ευχαριστούμε άπαντες για τις ευχές σου βαρβαρούλα μου και μακαρι να είναι όλα τα παιδακια του κόσμου χαρούμενα κι ευτυχισμένα...αμήν Παναγιά μου!
      Καλή και ευλογημένη Σαρακοστή να έχουμε να έχουμε μικρή μου...τη αγάπη μου σε όλους σας φιλια πολλά στα εγγονάκια αγκαλίτσες ! 🤗🧡🌼

      Διαγραφή
  9. Χρόνια πολλά στο μικρούλη Γιαννάκη σας, πάντα τυχερό να είναι το παιδί! Με γεια και τα δωράκια σας! Η άνοιξη πάντα θα βρίσκει τον τρόπο να εισβάλλει μέσα στις ζωές μας, έτσι, για να μας δίνει κουράγιο να συνεχίσουμε.. Φιλάκια Σμαράγδι! 🌺🌸🌷💗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε πολύ Πετρίνα μας για τις ευχούλες όλα τα παιδάκια του κόσμου να είναι τυχερά γιατί το αξίζουν!
      Είδες; πήραμε πάλι τα δωράκια μας! 🤣 τι να πω; μόνο ευχαριστώ και χαίρομαι πολύ που οι άνθρωποι και δη οι φίλες που σκεφτόμαστε η μια την άλλη!
      Η Άνοιξη 🌼 σε κάνει πιο ευδιάθετο, σου δίνει από την ελπίδα της να χεις να αισιοδοξείς έστω και στα δύσκολα!
      Να περνάς καλά, με ότι σε κάνει χαρούμενη Πετρίνα μου! Καλώς να την δεχτούμε λοιπόν ! αγκαλιά και φιλί... 🤗😘 μαζί. 🌸

      Διαγραφή
  10. Ρούλα μου χρόνια πολλά στο Γιαννάκη σας. Μια όμορφη Άνοιξη όλη η ζωή του!
    Να είσαι καλά.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε πολύ Ελένη μου για τις ευχές σου να χαίρεστε και εσείς την μικρούλα σας να είναι γερά και χαρούμενα , όπως αρμόζει να είναι τα παιδάκια του κόσμου όλου!
      Καλή Άνοιξη 🌼να έχουμε φίλη μου, να μας δώσει λίγη από την ομορφιά της στις ψυχές μας να γλυκάνουμε!
      Να περνάς καλά, με ότι σε κάνει χαρούμενη εύχομαι Ελένη μου! Στέλνω αγκαλιά κι αγάπη! 🤗🧡

      Διαγραφή
  11. Χρόνια πολλά για τον μικρό σου πρίγκιπα. Πάει μεγάλωσε κι αυτός! Να τον χαίρεστε γεροί και δυνατοί καινα είναι τυχερό το παιδάκι σας. Με το καλό να έλθει και να στρογγυλοκαθήσει η Άνοιξη.
    Να σαι καλά
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μα είδες Αννιώ μου; πότε ξεπετάγονται και μεγαλώνουν , ενώ εσύ νομίζεις ότι είναι ακόμα μωρά; 🤣,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνεχίζω, γιατί πάτησα κατά λάθος δημοσίευση 🤣 Εννοείτε στα τρία του χρόνια, μας πουλάει και μας αγοράζει...🤣🤣 Είχα ξεχάσει τα εγγόνια μου πως ήταν μικρά και τώρα τα ζούμε όλα από την αρχή και τα απολαμβάνουμε σε μεγαλύτερη έκταση... Καταλαβαίνεις πως δεν είμαι καθόλου αντικειμενική ε; 🤣🤣
      Καλή Άνοιξη 🌼 να έχουμε φίλη μου να μας κάνει λίγο πιο αισιόδοξους με την ομορφιά που θα βλέπουμε γύρω μας από την φύση!
      Να περνάς όμορφα Αννιώ μου με ότι σε κάνει χαρούμενη! την αγάπη μου φιλιαααα! 🧡🤗

      Διαγραφή
  13. Αγαπημένη μου ΚΑΛΗ ΑΝΟΙΞΗ να έχουμε. Γύρω μας η φλυση οργιαζει ήδη και εμείς πρέπει ν ακολουθήσουμε το παράδειγμά της. Δε χωρά λύπη στην Ανοιξη, ή έτσι θα έπρεπε αλλά δεν συμβαίνει πάντα, εμείς όμως όπως γράφεις και στην προηγουμενη εξ ίσου όμορφη ανάρτήσή σου πρέπει να αισιοδοξούμε. Οι ορχιδέες, κι οχι ορτανσίες ;) είναι κούκλες. Κίτρινη δεν έχω καιρός να την αναζητήσω. Οταν θα μου ανθίσουν κι οι δικές μου που ετοιμάζονται θα σου στείλω για πρόταση ;) <3
    Φιλάκια πολλά να χαίρεστε τον μικρό Πριγκηπα που μεγαλώνει με ταχύτητα φωτός και να δέχεσαι καθημερινά δώρα αγάπης, όπως εσύ ξέρεις να δίνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό σκέφτηκα και εγώ για την Άνοιξη Χαρά μου και της αξίζει να την υμνούμε...μας ανεβάζει την διάθεση σαν φτάνει και μας κάνει πιο αισιόδοξους...
      Βέβαια εσύ αγάπη μου την έχεις πάει σε άλλο επίπεδο με τις Ανοιξιάτικες δημιουργίες σου!!!!
      Πολύ σωστά μου υπενθύμισες πως οι ορχιδέες μου δεν είναι ορτανσίες...🤣🤣🤣🤣
      Έχεις δικιο και σε ευχαριστώ πολύ, για την παρατηρητική ματιά σου, εννοείτε ότι διόρθωσα το όνομα που τους έδωσα...
      Είναι δώρα των παιδιών...τις έχω 5 χρόνια τώρα και μου ανθίζουν κάθε χρόνο... Λατρεύω προτάσεις για ορχιδέες!!
      Σε ευχαριστούμε πολύ για τις όμορφες ευχές σου στον μικρούλη μας αγαπημένη μου. Καλή άνοιξη 🌼 να έχουμε με την αγάπη μου🧡 πάντα φιλιααααα 🤗 🌸


      Διαγραφή
  14. Τι όμορφες φωτογραφίες!!!
    Άνοιξη να έχεις πάντα στην καρδιά σου Ρουλίτσα μου κι η ζωή σας να είναι πάντα πλημμυρισμένη με χρώματα κι αρώματα! Να χαίρεστε το Γιαννάκη σας και να τον καμαρώνετε υγιή, φωτισμένο και τυχερό!!!
    Φιλάκια πρωινά πολλά, καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσει να βγάζω φωτογραφίες Μαίρη μου έτσι και δω κάτι να μου αρέσει ΄και προπαντός τώρα που ανοίγουν τα λουλουδάκια...
      Η Άνοιξη σε κάνει πιο αισιόδοξο άνθρωπο νομίζω και μας ανεβάζει την διάθεση...θέλεις το μπλε του ουρανού
      που γίνεται πιο γαλάζιο; θέλεις που οι μέρες μεγαλώνουν και ο ήλιος μας ζεστάνει περισσότερο; Όλα μαζί είναι Μαίρη μου
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχούλες φίλη μου...ας είναι τυχερά όλου του κόσμου τα παιδάκια! την αγάπη 🧡μου φιλιααααα! 🤗😘 🌼🌸

      Διαγραφή
  15. Να τα εκατοστησει το μικρο παλληκαρακι σας και να τον χαιρεστε.
    Ομορφες οι ανοιξιάτικες φωτογραφιες απο τον κηπο σας Ρουλακι μου.Να ειστε καλα και να απολαμβανετε τις ομορφιες του.Φιλακια φιλεναδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή