Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019

ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ....ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 20ο παιχνιδι των λέξεων..!!




75279224_10218151534251316_4291424673830273024_n-800x570.jpg
Η κυρά Μαριγώ έβαλε το κολατσιό στην βούργια,έκλεισε την πόρτα του σπιτιού της και χάιδεψε τον φουντωτό βασιλικό  που βρισκόταν δίπλα στην πόρτα της. Η κόκκινη βαμμένη ντενέκα που ήταν φυτεμένος,ταίριαζε τόσο με το πράσινο φύλλωμα του!!
Το άρωμα του μοσχομύρισε γύρω. 
Το σπίτι της χτισμένο στην άκρη του χωριού, το τριγύριζε ένας πέτρινος αυλότοιχος που  είχε σκεπαστεί με τα χρόνια, με το   αγιόκλημα και την βουκαμβίλια που είχαν σκαρφαλώσει επάνω του,στολίζοντας τον με το φύλλωμα και τα λουλούδια τους.
Ο κήπος της ήταν πανέμορφος γεμάτος με τριανταφυλλιές, ορτανσίες,γαριφαλιάς,ότι λουλούδι  ήθελες θα το έβρισκες στην αυλή της.
Τα αγαπούσε πολύ η Μαριγώ τα λουλούδια της.
Τόσο πολύ που όταν τα φρόντιζε τους τραγουδούσε κι όλας. Και ένα παράξενο πράγμα θαρρείς και εκείνα το καταλάβαιναν και της χάριζαν απλόχερα τα άνθη τους και τα αρώματα τους.
Πήρε το χωμάτινο μονοπάτι που έβγαζε στο λιόφυτο τους. φέτος η χρονιά φαίνονταν καλή  για το λάδι.
Οι Ελιές  ήταν κατάφορτες με τον χρυσό καρπό να κρέμεται από τα κλαδιά τους.
Έφτασε στο λιόφυτο και είδε από μακρυά κάτω από την ρίζα μιας ελιάς καθισμένο το Μανιωλιό της.
Ξενομπάτησα εκείνη  την είχε εντυπωσιάσει η ομορφιά του. Λεβέντης σκέτος
 Τον αγάπησε για την απλότητα και την καλοσύνη του.
Τι κι αν πέρασαν τα χρόνια και άσπρισαν τα γένια  του και τα μαλλιά του;
Για εκείνη θα είναι πάντα ο Μανωλιός της, ο σύντροφος της στα καλά και στα άσχημα μαζί όλα αυτά τα χρόνια που πάλεψαν να αφήσουν μια περιουσία στα παιδιά τους και ήταν αυτή που τους βοήθησε να σπουδάσουν.
 -Καλώς την Μαριγούλα μου έλα κάθισε  κοντά μου.Τι καλό μας έφερες κορίτσι μου;για  να δω; μοσχομυρίζει.
-Περίμενε βρε Μανωλιό μου όπου να ναι θα τελειώσουν τα παιδιά το ράβδισμα κάτω στην ρεματιά. ξέρεις ε;
-Αμ δεν ξέρω Μαριγούλα μου; ξεχνιούνται αυτά;
Τι  έχει δει αυτή η ρεματιά!!
Σαν ελαφίνα έτρεχες να στρώσεις τα πάνινα δίχτυα
κάτω από τις ελιές.
-Και εσύ; που αντί να ραβδίζεις τον καρπό, δεν άφηνες αφορμή να με ξεμοναχιάζεις να σου δώσω  ένα φιλί πριν να μας πάρει κανένα  μάτι.
-Θυμάσαι  Μανωλιό μου τι γλέντια γινόταν όταν τελείωνε το λιομάζωμα
Τι κόσμος και λαός μαζεύονταν από τα γύρω λιόφυτα;
Έφευγε όλη η κούραση και τα μάτια έλαμπαν από  χαρά. 
Που την βρίσκαμε τόση δύναμη και κουράγιο;
-Τα νιάτα ήταν Μαριγούλα μου...
Να δες τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας,δεν σου θυμίζουν εμάς;
-Εχεις  δίκιο καλέ μου είπε εκείνη και του χάϊδεψε
το χέρι.
Μάνα... πατέρα τελειώσαμε και του χρόνου. είπαν εκείνα με ένα στόμα  Βεντέμα είχαμε φέτος. Χρυσάφι θα είναι το λάδι μας.
Δόξα το Θεό παιδιά μου να είστε καλά.
Ελάτε να φάτε να ξεκουραστείτε φώναξε η μάνα η Μαριγούλα και έστρωσε το λευκό της τραπεζομάντιλο βάζοντας επάνω του κόσμου τα καλούδια.
Και να τα ντολμαδάκια, ο ντάκος με ντομάτα και φέτα, το απάκι οι μπουμπουριστοί χοχλοίχορτοπιτάκια τυροπιτάκια ελιές και φυσικά κρασί για να το γιορτάσουν.!!
Και του χρόνου..στην υγειά σας μάνα πατέρα.!!! 
Αυτή ήταν η δική μου συμμετοχή  στο όμορφο αυτό παιχνίδι των λέξεων που κάνει με επιτυχία κάθε φορά η Μαρία μας με το χάρτινο καραβάκι της..
Σας ευχαριστώ  πάρα πολύ για τον χρόνο που του αφιερώσατε...

Για μια ακόμα φορά  πέντε λέξεις,  μας πήγαν τον καθένα μας σε διαφορετικά μονοπάτια και αυτή είναι η ουσία του παιχνιδιού αυτού που μας κάνει και το αγαπάμε κάθε φορά, και το περιμένουμε 
Μαρία μου με ενδιαφέρον..
Η Κανελλάκη μας για μια ακόμη φορά με την  "δημιουργική της απασχόληση" πήρε την αγάπη μας με την ψήφο της πρωτιάς..
Εεεε και έμενα με έχετε μάθει πια απ έξω και ανακατωτά ..να μην χάσω δρώμενο και πάει χαμένο..!!!
Με κάνει χαρούμενη η προσπάθεια σε  κάθε συμμετοχή μου...
Να είστε όλοι καλά να έχετε μια όμορφη 
εβδομάδα... να μην ξεχνάτε να χαμογελάτε..ομορφαίνει το πρόσωπο..!!!
Να περάσετε χαρούμενες γιορτινές μέρες με τους αγαπημένους σας κοντά..να τους λέτε ότι τους αγαπάτε και ας είναι αυτονόητο..  
Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε...
Εδώ είναι όλες οι συμμετοχές μπορείτε να 
περάσετε να τις απολαύσετε..!!

1. Κωστής ο ατυχής  georgiavas 1
2.  Οι διπλανοί μας ANNA FLO 10
3. Κλέφτες των ονείρων μας airis 3
4.  ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΑΚΙ Giannis Pit. 15
5. Υπήρχε λόγος... Pippi 4
6. ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ Σμαραγδάκι- Ρούλα 12
7. «Ο μυστικός δείπνος» Μaria Κolovou Roumelioti 9
8.  ''Με αδίκησε η ζωή.....'' marypertax 1
9. Ωδή στην Ελλάδα Mia 25
10. Ο ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗΣ Κική Κωνσταντίνου 11
11. ΜΕ ΕΝΑ ΑΡΛΕΚΙΝ, ΞΕΧΝΙΕΣΑΙ!!!!!!! Ρένα Χριστοδούλου 21
12. Ψηλά στην ομίχλη Memaria 3
13. Δημιουργική απασχόληση Μαρία Κανελλάκη 31
15. Αυτά παθαίνω……… Κλαυδία 13
16. Οικογενειακό τραπέζι  Christi Petaloti 5
17. Λίγη ευτυχία Βασίλειος Διακοβασίλης 4

28 σχόλια:

  1. Α το αγάπησα πολύ το λιομάζωμά σου!! Μου άρεσε. Έχει γεύση οικογένειας και άρωμα αγάπης κάτω από τα λιόδεντρα.
    Μπράβο Ρούλα μου. Να σαι καλά
    Καλές γιορτές να περάσεις
    Καλή σου μέρα
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχουν ακομα και αυτές οι οικογένειες Αννιω μου στην επαρχια και στα χωρια που το μονο τους εισοδημα ειναι η γη και ότι τους προσφέρει για να ζήσουν οι οικογενειες τους.. ακομα και αν τα παιδιά τους έχουν φύγει.. έρχονται να βοηθήσουν στο λιομάζωμα.. είναι μια ευκαιρία για μάζωξη έστω και αν είναι κουραστικη αυτή η δουλειά ξερουν ότι είναι για λιγο..
      Να εισαι καλά Αννιώ μου να περάσεις όμορφα τις γιορτινές μερες σου ..την αγάπη μου φιλάκια!!!🎄

      Διαγραφή
  2. Όλες οι φίλες μου για μάζεμα λιόδενδρων μου λένε, πολύ λάδι μου τρώτε φιληνάδες!!!!Εσύ όμως γλυκιά μου το κάνεις ένα όμορφο παραμύθι με φωτεινές εικόνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ όταν έχεις ελιές φιλενάδα πρέπει να τις μαζεύεις κι όλας..εμείς δεν έχουμε ελιές αλλα εχει ο γαμπρος μου και εχουμε παει καποιες φορές και βοηθάμε δυο τρεις μέρες είναι... ίσα που βγάζουν το λάδι της χρονιάς τους ερχονται και τα παιδια.. εξ ου έχουμε και εμεις το λαδακι της χρονιάς μας..
      οταν ομως είναι πολύ τοτε το πουλανε οι ανθρωποι ..ειναι ενα εσοδο και αυτο.. εξ αλλου ότι και να κάνεις χωρις να κοπιάσεις δεν εχεις ανταμοιβή...
      Με το που ειδα την λεξη ελιά θυμήθηκα αυτά που γίνονται στο λιομάζωμα ..εχουν και τα καλά τους αυτα..!!
      Να είσαι καλά αχτιδα μου σου χρωσταω κατι δεν το έχω ξεχασει στην επομενη μου αναρτηση ..θα τα πουμε..
      Να περασεις ομορφα κοριτσι μου τις γιορτινες σου μερες...χαιρομαι που τα λεμε..την αγαπη μου ...🎄

      Διαγραφή
  3. αχ ψυχή μου πως μας ταξιδευεις μ αυτες τις σκεψεις σου!!!
    καλα να περνατεεεεεεεεεεεεε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρομαι οταν καταφερνω να το κανω αυτο Σοφακι μου...ευτυχως που μπορουμε να να ταξιευουμε νοερα και να ξεφευγουμε λιγο από την καθημερινοτητα με τα δρωμενα που γινονται στην γειτονιαααααα!!!!
      Να περνατε ομορφα εκει πανω στα ακριτικα μας Σοφακι μου ..καλες γιορτες να εχετε την αγαπη μου παντα φιλακιααα!!! 🧡 🎄✨

      Διαγραφή
  4. Έτσι μπράβο Ρούλα μου, να κυκλοφορεί η Αγάπη μέσα από τα γραφόμενα μας και εσύ ξέρεις τόσο καλά να την εκφράζεις με την κάθε ευκαιρία! ;)
    Ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά! :D

    ΑΦιλάκια ηλιόλουστα και πολύ χαμογελαστά! :) :) <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αγαπη μαγισσουλα μου οταν προσφερεται πολλαπλασιαζεται..και οταν αυτο γινεται και μεσα στην οικογενεια...τοτε οι αξια της γινεται ακομα μεγαλυτερη...
      Εγώ σε ευχαριστω πολύ για τα καλα σου λογια παντα φιλεναδα..
      Να εισαι καλά ..να περασεις ομορφες γιορτενες μερες.. την αγσπη μου... 🧡φιλάκια 🎄✨

      Διαγραφή
  5. Ρούλα μου συγχαρητήρια πολλά για την υπέροχη συμμετοχή σου!
    Αγαπήθηκε πολύ το Λιομάζωμα και δικαιολογημένα αφού ήταν τόσο τρυφερό και καλογραμμένο!
    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ Μαρια μου χαιρομαι κάθε φορα που τα καταφερνω απλα να συμμετεχω...παντα οταν βλεπω τις λεξεις λεω..μπα...δεν τόχω.. και οταν προσπαθω..γιατι αυτο μου κανει καλο στο μυαλό τοτε χαιρομαι πολύ.. εχω το γνωθει σε εαυτον για αυτο για μενα ειναι πραγματικά ενα παιχνιδι...
      Εγω παντως περιμενω με χαρα την εναρξη καθε φορα..καλο Σαββατοκυριακο καλη συνεχεια σε οτι κανεις Μαρια μου καλες γιορτες να περασεις με τους αγαπημενους σου την αγαπη μου φιλιααααα!!!!🎄✨❤

      Διαγραφή
  6. Εχεις τον τρόπο να δίνεις ζωή στις λέξεις και εικόνες.
    Πέρα για πέρα αληθινό!
    Συγχαρητήρια Σμαραγδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενα βιωμα Λενιω μου που μεσα απο την αχλή του χρονου πια μοιαζει με παραμυθι σε ευχαριστω πολύ για τα ομορφα σου λογια..
      Να εισαι καλα ,να περνας ομορφα ..καλο σου Σαββατοκυριακο..καλες γιορτινες μερες με χαμογελα και τους αγαπημενους σου κοντα..την αγαπη μου Φιλιααααα!!!!❤🎄✨

      Διαγραφή
  7. Όταν τη διάβασα τη συμμετοχή σου, Ρούλα μου, κατάλαβα αμέσως πως την είχες γράψει εσύ. Συνηθίζεις να αντλείς έμπνευση από τιε εμπειρίες και τις αναμνήσεις σου, και αυτό κάνει τις ιστορίες σου να μην περνάνε απαρατήρητες.
    Πολλά συγχαρητήρια και πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω πάλι Πιππη μου δεν...μπορω να μαντεψω κανενα....Τωρα εσύ φιλη μου το πως μας καταλαβενεις δεν μπορω να το μαντεψω χα.χα.
      Μου αρεσει η προσπαθεια της συμμετοχης και πολύ σωστα το καταλαβες πως οι εμνευσεις μου ειναι απο τις αναμνησεις μου και απο οτι βλεπω γυρω μου ..σε ευχαριστω πολύ ❤
      να είσαι καλα να περνας ομορφα με οτι κανεις καλες γιορτινες μερες να περασεις με οσους αγαπας κοντα σου.. φιλιααα!! 🎄✨

      Διαγραφή
  8. Πολύ όμορφο το "Λιομάζωμα" Ρούλα. Και μάλιστα αγαπήθηκε από τους φίλους εδώ, είτε τιμώντας το βαθμούς είτε όχι. Είχε τη διαύγεια να μεταφέρει σε όλους εμάς την ανάσα της αγροτικής καθάριας ζωής. Του ανθρώπινου μόχθου στο χωράφι αντάμα με τη γη. Πολύ όμορφο βγαλμένο από την εμπειρία της ζωής σου και της σκέψης σου.
    Να στείλω καλησπέρες και ευχές για καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου πω ότι δεν εχουμε ουτε μια ελια χα..χα. και η εμπειρια μου ειναι μονο μιας φορας θα το πιστεψεις;και αυτη η φορα ηταν η αφορμη να γραψω την μικρη μου ιστορια.. ομως εχω δει τους ανθρψπους που εχουν περιουσιες ελιες και Οκτωβριο Νοεμβριο ειναι ο καιρος του λιομαζώματος..ειναι αληθεια οτι ειναι κουαραστικη δουλεια.. αλλα πες μου πως για να εχεις οφελη απο οτιδηποτε δεν πρεπει να κοπιασεις ..ειτε σε γραφειο καθεσαι είτε σε χωραφια παλευεις ..ευτυχως ο καιρος αυτος ειναι το πολύ δυο μηνες..η ελια ειναι ευλογημενο δεντρο.. δεν θελει πολλή δουλεια για να σου χαρισει το πολυτιμο καρπό της..
      Πολύ χαιρομαι που αρεσε και ευχαριστω πολύ για τα καλα και ευγενικα σου λογια..
      Καλο Σαββατοκυριακο..να περασεις ομορφα τις γιορτινες μερες σου με τους αγαπημενους σου.. καλο σου βραδυ..!!!🎄✨

      Διαγραφή
  9. Ρούλα μου συγχαρητήρια! Έδωσες ακριβώς τον μόχθο μέχρι να μαζευτεί η ευλογημένη ελιά, αλλά και την οικογενειακή θαλπωρή και ο ανασασμός με το τελείωμα και την αναμονή του λαδιού.
    Καλή εβδομάδα και φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ Ελένη μου ..με τις λεξεις που ειχαμε ειδες σε ποσα διαφορετικα μονοπατια μας παει η σκεψη του καθε ενα μας;
      Δεν εχω εμπειρία απο το μαζεμα της ελιας ομως πηγα μια φορα για βοηθεια ..και οντως ετσι ειναι στο περιπου..απλα ηθελα να μεταφερω στην ιστορια μου την καλη πλευρα του λιομαζωματος.. η κουραση δεν λογαριαζεται οταν εχεις την αγαπη γυρω σου και τα καλα του λαδιου φιλη μου..
      Να εισαι καλα να περασεις ομορφα στις γιορτινες ετουτες μερες με τους αγαπημενους σου.. .. φιλακιαα!!🎄✨❤

      Διαγραφή
  10. Εργάτες και νοικοκυραίοι στον μόχθο της μέρας, για το λαδάκι στο τραπέζι του φτωχού και το καντήλι τ' άγιου.
    Ευλογημένα δέντρα. Όσα φεγγάρια φώτισαν τα ασημένια φύλλα τους άλλες τόσες φορές έγιναν μάρτυρες στα μυστικά της αγάπης.
    Όμορφα αποτύπωσες Ρούλα μου το λιομάζωμα με την πιο όμορφη μνήμη. Της οικογένειας και της αγάπης!
    Καλή εβδομάδα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι όμορφος στιχος!!!!!Και να σκεφτεις Αννικα μου ότι δεν εχω πειρα απο λιομαζωματα ουτε απο μηνμης τιποτα.. βλεπεις εμεις δεν εχουμε ελιες.....απλα μια φορα ετυχε να παω για βοηθεια και ειδα πως ηταν .. και μπορει να ειναι μοχθος αλλα ειναι και ικανοποίηση οταν βλεπεις τι σου προσφερει η ευλογημενη ελια..τι πολλά ωφελη δινει αυτο το δεντρο εκτος απο το ότι ειναι αιωνόβιο..ηθελα να δωσω με την ιστορια μου την αισθηση και τις αξιες της οικογενειας...σε ευχαρσιστω πολύ για τα καλά σου λογια..
      Να είσαι καλά να περάσεις όμορφα τις γιορτινες μερες σου καλα Χριστουγεννα παντου με αγαπη ..🎄✨🤍

      Διαγραφή
  11. Ρουλιτσα μου καλημερα.εκανες το λιομαζωμα πολυ ομορφο γιατι συνεχως γκρινιες ακουωαπο αυτους που μαζευουν ελιες.δεν ειναι ευκολο το ξερω.αλλα εινσι το δικο τους λαδι.ξεφυγα το ξερω.φιλακια ρουλιτσα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω παντως περασα πολύ όμορφα μια φορα που ετυχε να παω για βοηθεια φιλεναδα.. βεβαια οταν εχεις πολλες ελιες θελουν χρονο ..αλλα εχουν και κοπο αλλά ομως ειναι λιγος καιρος ..ομως τι αποκτας και δεν θελει κοπο Λιτσα μου ε;
      Σε ευχαριστώ πολύ χαιρομαι που τα λεμε κι αλλιως φιλεναδα
      Να ειστε ολοι καλα να περασετε ομορφα καλά Χριστουγεννα καλες γιορτες φιλακαια!!!❤🎄✨

      Διαγραφή
  12. Χάνεις δρώμενο εσύ;
    ΠΟΤΕ!
    Μπράβο Ρούλα!!! ☺

    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως με ξερεις ..πως με ξερεις.. Αριστακι μου..εσύ με την ποιηση ..και η Μαρια με το παιχνιδι .. με εχετε κανει να τρεχω και να μην σας φτανω ..χα.χα. ευχαριστω πολύ..❤🤍🎄✨
      Καλά να είσαι αγαπη μου να περασεεις ομορφα τις γιορτινες μερες σου με τους αγαπημενους σου.. θα τα πουμε για ευχουλες..φιλακια..!!!

      Διαγραφή
  13. Μέσα στις αναμνήσεις από τα παιδικά μου χρόνια, έχω αναμνήσεις και από το μάζεμα των ελιών!!Μπορεί για εμένα να ήταν και λίγο παιχνίδι τότε, αλλά κρατώ τις εικόνες σαν μια γλυκιά ανάμνηση!!!Τέλος θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για το υπέροχο δέμα σου Μυστικέ μου Άη Βασίλη!!!Ήταν ένα δέμα γεμάτο αγάπη και φροντίδα, ένα δέμα από έναν δικό μου άνθρωπο!!!Καλές γιορτές με υγεία και πολλή,πολλή αγάπη να χαίρεσαι την οικογένεια σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω δεν ξερω πολλα πραγματα απο ελιες γιατι δεν εχουμε αλλα ομως μια φορα που πηγα και εγω σαν παιχνιδι το ειδα ..αλλα θελει κοπο
      και αυτο που ηθελα περισσοτερο να δωσω με την γραφη μου ηταν η αξια της οικογενειες και το πως οι γονεις το οπερνας μεσα στα παιδια τους με την δικη τους συμπεριφορά...
      Πόσο χαίρομαι να ήξερες που ηρθε το μικρο μου δωρακι Μπισκοτένια μου!!!!! να εισαι καλα και του χρονου να το ξανακανουμε...να περνας ομορφα με τους αγαπημενους σου να εχεις χαρουμενες γιορτινες μερες ...καλα σου Χριστούγεννα με αγαπη πααντου....φιλιααα!!!🧡 🎄✨

      Διαγραφή
  14. Υπέροχη η συμμετοχή σου Ρούλα μου! Μας ταξίδεψες πάλι!Γράφεις τόσο όμορφα που είναι σαν να το ζούμε! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ρουλίτσα μου γλυκιά δεν έγραψες, ζωγράφισες!!!
    Πολύ ωραία η συμμετοχή σου, δημιούργησες εικόνες τρυφερές, ανθρώπινες, χίλια μπράβο!

    Φιλάκια θαυμασμού!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή