Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

ΟΤΑΝ ΤΑ...ΧΕΡΙΑ ΜΠΟΡΟΎΣΑΝ!

 Ολα αυτά τα χρόνια που κάνουμε παρέα φιλαράκια μου, δεν έτυχε να σας δείξω ποτέ τι είχα κάνει προ αμνημονεύτων χρόνων...

Και αιτία γι αυτό είναι ότι βλέπω κάθε μέρα που περνά πια, έστω και ελάχιστα κάθε φορά, δεν βρίσκονται στην πρωτύτερα κατάσταση τους και είναι φυσικό αυτό αφού ο χρόνος που περνά ανελέητος, φέρνει και την φθορά και όχι μόνο στα χέρια!

Όσο έχουμε τα νιάτα ακόμα και στην μέση ηλικία μας δεν σκεφτόμαστε ποτέ πόσο γρήγορα περνά ο καιρός.

Το θέμα είναι να αποδεχόμαστε την κάθε ηλικία μας, να ζούμε την κάθε στιγμή μας, να κάνουμε πράγματα που αρέσουν πρώτα σε εμάς, να είμαστε ευγνώμονες στο Θεό   που είμαστε καλά και κάθε ξημερωμα αντικρίζουμε την ανατολή και την δύση του ήλιου όρθιοι! 

Αααα είμαι ακόμα ευγνώμων που μπορεί να μην μπορώ να πλέκω με τόσο ψιλές κλωστές πιά, αλλά πλέκω όμως με μαλλάκι αφού για μένα το πλέξιμο  είναι το χαλαρωτικό μου! 

Δεν έχω πολλά λόγια να πω...

Ενα μικρό δείγμα από τον...μια φορά και ένα καιρό, θα δείτε εδώ...



Εδώ η λεπτομέρεια του κεντήματος...




εδώ και η λεπτομέρεια της γωνιάς


Ακόμα ένα σχέδιο...


με την γωνιά του.


Όλα τα πλεκτά αυτά τα λίγα, έχουν και τα συμπληρώματά τους, εδώ, είναι μόνο ένα μικρό δείγμα! 
Σας τα δείχνω, αλλά περισσότερο για τον εαυτό μου το κάνω και όχι για να μελαγχολήσω αλλά, να χαρώ για ότι έκαναν, τον καιρό που τα χέρια μπορούσαν...
Να έχετε μια όμορφη εβδομάδα,

να είστε καλά, να έχετε ελπίδα πως τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα, να θυμάστε πως και το πιο άσκημο πρόσωπο ομορφαίνει με ένα  ένα γλυκό χαμόγελο.😊
Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε... 


  


29 σχόλια:

  1. Γλυκιά μου φίλη το σωστό είναι να μεγαλώνουμε κι εσύ έχεις κάνει αριστουργήματα !!!!
    Οι εμπειρίες σου είναι πολύτιμες και ας μπορείς τώρα πια με μαλλάκι μόνο να πλέκεις.
    Να είσαι καλά, να αντέχεις και να χαίρεσαι όσους σ αγαπούν !!!!!
    Σε φιλώ (κι εγώ μεγαλώνω) !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς το ξέρουμε πως μεγαλώνουμε Ράνια μου η καρδιά μας όμως δεν λέει να το βάλει κάτω 😊 και προπαντός όταν έχεις μάθει να μην κάθεσαι τότε συνεχίζουμε να κάνουμε ότι μπορούμε έστω και μόνο για να περνά η δική μας, αλλά και να κάνουμε τους άλλους χαρούμενους...ας μεγαλώνουμε με αγάπη για τον εαυτό μας και να αποδεχόμαστε πως η κάθε ηλικία έχει τα καλά της...
      Να είσαι καλά φίλη μου την αγάπη μου φιλιαααα!!😍

      Διαγραφή
  2. Χρυσά χεράκια είναι αυτά. Τι όμορφα πλεκτά Ρούλα μου, μπράβο σου. Θα συνεχίζουμε το πλέξιμο εμείς δε σταματάμε κι ας είναι και με αρκουδόνημα χα χα χα. Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ ξέρεις από πλέξιμο χελώνα μου και ξέρεις τι δουλειά έχουν όλα αυτά που πλέκονται με το βελονάκι και μάλιστα με ψιλή κλωστή και βέβαια φίλη μου δεν σταματάμε αφού το πλέξιμο γενικά είναι το χαλαρωτικό μας...συνεχίζουμε λοιπόν ακάθεκτες!! 😊.. να περνάς όμορφα με ότι πλέκεις.. καλο σου βράδυ φιλιααα!! 😍

      Διαγραφή
  3. Πω πω απίθανα πλεκτά! Και τι πιο φυσιολογικό Ρούλα μου να μεγαλώνουμε και να υπάρχει φθορά; Αλίμονο σ'αυτούς που χάνονται νέοι. Έκανες και κάνεις θαύματα με τα χέρια σου. Αυτό λέει πολλά.
    Καλή σου μέρα και καλή εβδομάδα
    Πάντα αισιόδοξη γερή και δημιουργική
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ το ίδιο είπα όταν τα ξαναείδα χα..χα.. 😊πότε ήταν που τα έπλεκα Αννιω μου; ναι περνάει ο καιρός και αποδεχόμαστε την φθορά, αλλά να συμβιβαζόμαστε και με αυτήν, αφού δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά , μακαρι να κλείνει φυσιολογικά ο κύκλος της ζωής μας... όσο την έχουμε ας εκμεταλλευόμαστε τον χρόνο που έχουμε, όπως μπορούμε Αννιώ μου.
      Το ότι χάνονται νέοι άνθρωποι δεν ξεπερνιέται ποτέ αυτό φίλη μου.
      Σε ευχαριστώ πολύ την αγάπη μου φιλιαααα!!😍

      Διαγραφή
  4. Καλέ τι ωραία πλεκτά είναι αυτά; Άγια τα χεράκια σου και έχουν δημιουργήσει αριστουργήματα. Και ακόμα δημιουργούν.
    Και σε καμαρώνουμε.
    Οπότε άσε τα χρόνο να κάνει τα δικά του και εσύ κάνε τα δικά σου χαχα
    Καλή εβδομάδα Σμαραγδένια μου.
    Πολλά γλυκά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιά φορά και έναν καιρό έγιναν αυτά Μαρινάκι μου...😊αλλά δεν το βάζουμε κάτω και συνεχίζουμε με ότι μπορούμε και μας αρέσει να κάνουμε...
      Αυτό κανω με τον χρόνο τον αφήνω ήσυχο...εγώ πάντως δεν κάθομαι πάντως χα..χα...
      καλή εβδομάδα και σε σένα μικρή μου να περνάς όμορφα θα τα πούμε κάποια στιγμή φιλιαααα!!😍

      Διαγραφή
  5. Λένε πως τα χέρια είναι η προέκταση της ψυχής. Και μ' αυτά τα λόγια και τις εικόνες, το επιβεβαιώνεις Ρούλα μου. Είναι κάτι τρύπια χέρια που κρέμονται άπραγα και διστακτικά, είναι όμως και τα τρυφερά χέρια της μάνας, που "πλέκει" ασταμάτητα τα υφάδια της αγάπης για τα παιδιά της. Με συγκίνησες πολύ. Είναι πολύ γενναίο ν' αφήνεις το χρόνο να κυρτώνει τα δάχτυλά σου, αλλά όχι την ψυχή σου. Εκπληκτικά λεπτοδουλεμένα τα σεμέν και οι τσεβρέδες σου!
    Να είσαι καλά και να φτιάχνεις ασταμάτητα ό,τι σου δίνει χαρά και ξεκούραση ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΄Κάθε φορά που σχολιάζεις Κανελλάκι μου δεν μπορείς να με δεις πως κοκκινίζω με αυτά που γράφεις...εκτός από την χαρά μου, να τα λέμε και αυτά, δεν βρίσκω λόγια να σου απαντήσω, γιατί ένα μπλοκάρισμα το παθαίνω η γυναίκα, τι να σου πω αγάπη μου, που νιώθω εκεί στο μέρος της καρδιάς σαν φούσκωμα πανιού που το σπρώχνει το αεράκι των λόγων σου!
      Και βέβαια δεν θα σταματήσω να αφήσω ότι αγαπώ να κάνω, μέχρι να μπορώ...Κανελλάκι μου σε ευχαριστώ πολύ.😍 Σ.Λ.❤

      Διαγραφή
  6. Αχ φιληνάδα...ξανά...αχ φιληνάδα. Τα έχουμε πει τόσες φορές και συμφωνούμε πάντα.Τι υπέροχες δουλειές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι πως να μην συμφωνήσουμε φίλη μου αφού η γενιά μας είναι εκείνη που μας έμαθαν το πλέξιμο,( χαίρομαι πολύ γι αυτό) το κέντημα από τα μικράτα μου και ότι άλλο αφορούσε το νοικοκυριό, άλλες εποχές εκείνες αχτίδα μου, όμορφες ανθρώπινες...
      Να είσαι καλά και να κάνεις ότι αγαπάς και γεμίζει την ψυχή σου την αγάπη μου φιλιαααα😍

      Διαγραφή
  7. Αυτά είναι τα παράσημα Ρούλα μου!
    Εμείς θα φύγουμε, αλλά κάτι θα μείνει πίσω μας , να θυμίζει το πέρασμα μας.
    Εύχομαι κι ελπίζω να μη πεταχτούν και να πάνε χέρι χέρι στις νεότερες γενιές.
    Χρυσά τα χεράκια σου.
    Να είσαι γερή να φτιάξεις κι άλλα, έστω και με πιο χοντρές κλωστές.
    Σε λίγο θα ζητάει κι ο μικρός σας για την προίκα του, όπως τα κοριτσάκια μας.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Ρένα μου εμείς τα κάνουμε και ακόμα να μην τα χρεισημοποιήσουν θα τα έχουν σαν ενθύμιο από την γιαγιά τους, γιατί και αυτά που είχα κανει στις κόρες τα μοιράσανε στα παιδιά τους...
      Η εγγονή μου που έχει το μωρό στρώνει στο τραπέζι της αυτό ήταν το καλύτερο αλλά ξέχασα να το βάλω..🤣🤣 άτιμη αλτζχάιμερ΄΄😊...
      Προς το παρόν του Γιαννάκη του πλέκω γιλεκάκια ήδη κάνω το τέταρτο βοηθούν πολύ μέσα στο σπίτι.
      Καλά να είμαστε φιλεναδα όσο μπορούμε να κάνουμε διάφορα να περνά η ώρα μας και να είμαστε χαρούμενες με ότι κάνουμε παντως το πλέξιμο για μένα είναι χαλαρωτικό!!
      Καλή συνέχεια στα κεντητα και στα πλεκτά μας Ρένα μου την αγάπη μου φιλιααααα 😍

      Διαγραφή
  8. Κοίτα να δεις Ρούλα μου, να λες ευτυχώς που έχω φτιάξει τόσα υπέροχα εργόχειρα και όχι μόνο έχω να δείχνω αλλά να αφήσω στα εγγόνια μου!
    Τα ταλαιπώρησες τα χεράκια σου, αλλά αυτά ακόμα μπορούν και φτιάχνουν πλεκτά στο δισέγγονο σου και όσο θα έχεις εμπνεύσεις αυτά δεν θα σε απογοητεύσουν!

    Να προσέχεις ακόμα παραπάνω, να ξεκουράζεσαι συχνά και φυσικά ποτέ μα ποτέ μην αφήσεις το χαμόγελο σου!

    ΑΦιλάκια με απέραντο θαυμασμό και αγάπη! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα παλιά χρόνια όταν είχες κορίτσια τους φτιάχναμε την προίκα τους εκτός από το σπίτι που έπρεπε να έχει το κορίτσι για να παντρευτεί ...έτσι ήταν τα έθιμα εδώ στην Κρήτη... Ευτυχώς που αυτά καταργήθηκαν, αλλά τα πλεκτά τα κεντητά σεντόνια και ότι άλλο χρειαζόταν για ένα σπιτικό πλήρες και αυτά έγιναν επί δύο φορές στις κόρες μας...τωρα τα έχουν δώσει στα παιδιά τους ενθύμια... ευτυχώς οι νέοι έχουν απλοποιήσει τις ζωές τους φιλενάδα και ότι κάναμε θα μείνουν μουσειακά κομμάτια από αλλοτινές εποχές !!
      Ευτυχώς που τώρα προτιμούν ότι πλεκτό φοριέται και έχουμε και εμείς δουλειά να κάνουμε.. 🤣
      Να περνάς όμορφα με ότι κάνεις αααα καιρό έχουμε να τα πούμε ε; την αγάπη μου🧡 φιλιά βροχερά απόψε!! ⛈🌦🌙

      Διαγραφή
  9. Ρούλα μου εγώ βλέπω πως αυτά τα χέρια ακόμα μπορούν να φτιάχνουν όμορφα πράγματα. Μπορεί όχι τόσο λεπτοκαμωμένα, αλλά πάντα γεμάτα αγάπη.
    Τι υπέροχα σχέδια είναι αυτά! Εγώ έχω κάνει πολύ λίγα προ αμνημονεύτων ετών και ένα από αυτά είναι σαν το προτελευταίο πετσετάκι σου.
    Να είσαι καλά.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς Ελένη μου που μπορώ ακόμα να πλέκω και ας είναι μαλάκια...είναι αυτά που χρησιμοποιούν κι όλας αυτά τα λεπτά που κάναμε παλαιόθεν θα μείνουν ενθύμια πια...τα παιδιά (και πολύ καλά κάνουν κατά την γνώμη μου) έχουν απλοποιήσει τις ζωές τους! Καμια φορά όμως και η μόδα κύκλους κάνει ποτέ δεν ξέρεις όταν μεγαλώσουν...😊
      Να περνάς όμορφα Ελένη μου με ότι κάνεις την αγάπη μου🧡 καλο βράδυ φιλιαααα!! 😍

      Διαγραφή
  10. Και τώρα μπορούν τα χέρια σου Ρούλα μου! Και κάνουν θαύματα. Έργα τέχνης γεμάτα αγάπη και ομορφιά. Μην τα υποτιμάς! Τα αγαπάμε και απολαμβάνουμε τα έργα τους.
    Αυτά που μας δείχνεις είναι υπέροχα. Και κοίτα σύμπτωση! Και η πεθερά μου έπλεκε τέτοια κομμάτια. Και έχουμε πάρα πολλά δικά της. Προφανώς είναι συγκεκριμένη πρακτική.
    Να τα χαίρεσαι καλή μου και να συνεχίζεις να δηλώνεις παρούσα στη δημιουργία και την τέχνη.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το να αποδεχόμαστε ότι έρχεται χωρίς την θέληση μας, στην προκειμένη περίπτωση είναι ο χρόνος που περνά και δεν γυρίζει πίσω, τότε ψάχνουμε να βρούμε άλλες διεξόδους και να κάνουμε πράγματα που αγαπάμε.
      Εμεις οι γυναίκες, έχουμε περισσότερες επιλογές για να περνάει ο χρόνος μας, το θέμα είναι να κάνουμε αυτό που αρέσει στον καθένα μας.
      Στο εύχομαι να τα το κάνεις για σένα να περνας καλά καλό σου βράδυ! 🌙

      Διαγραφή
  11. Ένα ευχάριστο έργο, δεν θα το έλεγα εύκολο, ωστόσο αρκετά χαλαρωτικό (βγάζει όλη την ένταση της μέρας) ειδικά αν δεν έχει μέτρημα. Μέρος της διακόσμησης στο σπίτι αλλά και δεξιοτεχνία της νοικοκυράς τα παλιά σεμεδάκια που καθόλου παλιά δεν είναι μιας και σήμερα υπάρχουν άπειρες λύσεις και χρήσεις.
    Όμορφα τα πλεχτά σου Ρούλα μου, καλοδουλεμένα, σημαδεμένα με βαθιά συναισθήματα αγάπης, έννοιας και φροντίδας. Να τα χαίρεσαι κι όσο κρατάει η καρδιά μπορούν και τα χέρια να φτιάχνουν θαύματα!
    Να είσαι καλά Ρούλα μου!
    Καλή εβδομάδα!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Αννικα μου το να απασχολώ τα χέρια μου με το πλέξιμο είναι το αγχολυτικό μου και ταυτόχρονα δημιουργώ και αυτό μπορείς να το πεις χαρά...
      Τα λεπτά πλεκτά ήταν εποχές που τα στολίζαμε, όμως και τα μαλάκια είναι και αυτά μια εναλλακτική λύση στο να περνά ή ώρα, μαζί με το διάβασμα είναι οι δυο αγαπημένες μου ασχολίες.!!
      Σε ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχόλιο σου να περνάς όμορφα και εσύ φίλη μου με ότι κάνεις την αγάπη μου 🧡φιλιαααα!! 😍

      Διαγραφή
  12. Γεια στα χερια σου Ρουλακι μου.Μονο αυτο θα πω.Και παλι παρα πολλα κανεις.Απο τα διορθωματα μεχρι το πλεξιμο για το δισεγγονο.Να εισαι καλα και να δημιουργεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Λίτσα μου ευτυχώς που βρίσω αφορμές για πλέξιμο με μαλάκια βεβαίως βεβαίως 😊 και όλο κάτι θα βρίσκεται στο μέλλον...μακάρι να μπορώ, αυτή είναι η χαρά μου...ααα και το διάβασμα να μην το ξεχνάμε ε;
      Να περνάτε καλά φιλενάδα θα τα πούμε κάποια μέρα ναι; την αγάπη μου🧡 καλο ξημέρωμα φιλιά 😍

      Διαγραφή
  13. Δηλαδή αν δεν ήταν ταλαιπωρημένα τα χεράκια τί αλλο θα έκαναν;;;ηδη μας εχουν θαμπώσει τα κατορθώματά σου και μην τα υποτιμάς. Σίγουρα εχεις φτιάξει αριστουργήματα ,αλλά και ο,τι κάνεις τωρα δεν υστερούν σε τίποτα.
    Σε θαυμάζουμε γιατί εκτός απο τη θετική σου ενέργεια που γεμίζει την ατμόσφαιρα δεν παροπλίζεσαι και οχι μόνο αυτό αλλά ολο μαθαίνεις καινούργια πράγματα και δίνεις μαθήματα ζωής συνεχώς
    Νάσαι γερή Ρουλάκι μου και να μην πάψεις να μας εκπλήσσεις και να σκορπάς χαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλες οι μαμάδες τότε και μετέπειτα γιαγιάδες, έκαναν την λεγόμενη προίκα και μια από αυτές ήμουν και εγώ Χαρά μου.
      Αλλά οι καιροί περνάνε και οι εποχές αλλάζουν και που να το φανταζόμουν Χαρούλα μου πως θα ήμουν αυτήν την στιγμή εδώ και θα μοιραζόμουν με όλη την παρέα τόσα πράγματα ...γι αυτο είμαι περισσότερο χαρούμενη όσο για το πλέξιμο ναι ναι θα το συνεχίσω να το κάνω όσο μπορώ αγαπημένη μου σε ευχαριστώ πολύ γενικώς 😊😊
      Να κάνεις και εσύ ότι αγαπάς Χαρά μου την αγάπη μου 🧡πάντα φιλιαααα!! 😍

      Διαγραφή
  14. Άστα αυτά! Εγώ ξέρω -από πρώτο χέρι- πόσες τσαχπινιές σκαρώνεις και τώρα, στο παρόν.😉 Να είσαι καλά Σμαράγδι μου, όχι μόνο για τις όμορφες δημιουργίες σου, αλλά και για τα γλυκά και αισιόδοξα λόγια σου! Τα φιλιά μου και καλή Τσικνοπέμπτη 😘⭐

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω πιο πουλάκι μίλησε Πετρίνα μου 😊 αλλά θα σου κω κάτι που διάβασα και το έχω κανει μότο μου...
      "Όταν παίρνεις, γεμίζουν τα χέρια...όταν δίνεις γεμίζει η καρδιά" 💖
      Όχι πες μου ότι δεν είναι αλήθεια αυτό, να τραβήξω τις κοτσίδες μου...🤣🤣🤣 φιλούρες!!

      Διαγραφή
  15. Ποιο να πρωτοθαυμάσω από τα έργα τέχνης σου Σμαραγδάκι μου!!
    Φαντάζομαι πόσες ώρες αφιέρωσες για να τα ολοκληρώσεις αλλά και πόση χαρά πήρες όταν τα έστρωσες και στόλισες το σπίτι σου. Πολύ θα ήθελα να ήξερα τις σκέψεις που έκανες όταν τα δούλευες.
    Όσο για το πέρασμα του χρόνου, μπορεί να μας στερεί κάποιες απ' τις δεξιότητές μας αλλά μας δίνει άλλες εξίσου σημαντικές. Να είσαι καλά και να συνεχίσεις να δημιουργείς, αυτό έχει σημασία.
    Πολλά φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο Σμαραγδάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή