Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024

ΕΝΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ, ΜΙΑ ΖΩΗ!

 


Πόσες ιστορίες θα είχε να πει ο καθένας μας και προπαντός η δική μου γενιά με την θύμιση ενός τραγουδιού από ένα αγαπημένο μικρό τραντζιστοράκι! 

Γύρω στα δέκα πέντε θα ήμουν όταν το νέο κύμα στις μπουάτ (όχι ότι ήξερα τότε τι θα πει μπουάτ) είχε ξεκινήσει και ζύμωνε την εφηβεία μας  με τα τραγούδια που μεταδίδονταν από το ραδιόφωνο που ακόμα και σήμερα μετά από 60 χρόνια, ακούγονται νοσταλγικά  από  σημερινές ραδιοφωνικές εκπομπές, που κάνουν αφιερώματα σε εκείνες τις αξέχαστες εποχές!

Για μένα το ραδιόφωνο, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ζωή μου, αφού ήταν η αιτία που άρχισα να γράφω.

Όταν κατεβήκαμε από την Γερμανία στην Κρήτη για πρώτη φορά άκουσα από το έπιπλο  ράδιοπικάπ που είχαμε φέρει, (τώρα το έχει η μικρή μου κόρη) κριτικά τραγούδια, αφού μέχρι τότε τα ακούσματα μου ήταν διαφορετικά.

Μου έκαναν εντύπωση οι μαντινάδες που άκουγα, που  με τόση μαεστρία σκάρωναν οι κρητικοί. Ακόμα και σήμερα εδώ, υπάρχουν ραδιοφωνικοί σταθμοί που παίζουν μόνο κρητικά!

Ένας από αυτούς τους σταθμούς ακόμα και σήμερα παίζει, παίρνουν οι ακροατές και λένε μαντινάδες. Ήταν αυτός που άρχισα να βάζω στην σκέψη μου  και να αγαπάω την κρητική μουσική παράδοση, και να θαυμάζω τον λαό αυτόν  την ευκολία του να φτιάχνει αυτά τα εκπληκτικά στιχάκια του δεκαπεντασύλλαβου, που μέσα σε τέσσερις στίχους μπορούσαν να πουν τόσο όμορφα λόγια. Του  δημοτικού εγώ, προσπαθούσα να καταλάβω τον τρόπο αυτόν.

Ξεκίνησα δειλά δειλά να παίρνω τηλέφωνο στον σταθμό και να λέω τις δικές μου μαντινάδες με το ψευδώνυμο η "Μακεδόνισα" για να δω τις αντιδράσεις των κριτικών ακροατών. Με τον καιρό οι παρέσεις τους με έκαναν να πάρω θάρρος και να συνεχίσω να εξελίσσομαι στην γραφή τους! Μάλιστα και κάποιες φορές διακρινόταν κι όλας! 

Ενα ραδιόφωνο λοιπόν έγινε η αφορμή να πιάσω το μολύβι,(τότε δεν είχα γνωρίσει το ίντερνετ και έγραφα σε μπλοκάκια...ακόμα εκεί γράφω)😉

Ακόμα κάθε πρωί το παλιό μικρό μου τραντζιστοράκι μου κρατάει συντροφιά τα πρωινά μέχρι να σηκωθώ από το κρεβάτι...

  

Με αυτήν την ανάμνηση μου παίρνω μέρος στο δρώμενο της Μαρίας "Ιστορίες ραδιοφώνου"

Μέχρι την επόμενη φορά που θα τα ξαναπούμε, να είστε όλοι καλά, να προσέχετε τον εαυτό σας και τους αγαπημένους σας. Χαρίστε χαμόγελα, είναι αυτά που ομορφύνουν την ζωή μας και μας κάνουν να πιστεύουμε στην αισιοδοξία!

Να έχετε μια όμορφη εβδομάδα!

Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε!  


     

  

17 σχόλια:

  1. Αγάπησα τόσο πολύ το ραδιόφωνο, από μικρό παιδί, για να σταματήσω να μιλάω η μαμά μου μου έβαζε ραδιόφωνο, απίστευτη πολυλογού... τι έλεγα α ναι ... αγάπησα τόσο πολύ το ραδιόφωνο που... έμαθα να πετάω με αυτό, πιλότος σε πιλοτήριο ... και να μπαίνω στα σπίτια, στα αυτοκίνητα, στα μαγαζιά, και και να πολυλογώ με την άνεσή μου βρε παίδι μου, με επιλογές τραγουδιών, με λογάκια, με ειδήσεις, με περίεργα γεγονότα, με ανέκδοτα, με συνεντεύξεις, με διαφημίσεις, με αφιερώσεις, με παραγγελιές τραγουδιών ... πετούσα και χωνόμουν αισιόδοξο αεράκι σαν που σου ψυθιρίζει και σου κράτα συντροφιά... :)
    Αυτά και φφφστ έφυγα
    Φιλί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παίζει μεγάλη σημασία στην ακροαματικότητα του σταθμού Μάνια μου η φωνή, ο τρόπος που μεταδίδεται ένα σχόλιο, μια είδηση, όλα αυτά που γράφεις, για να τραβήξει το κοινό του και να το κάνει να αγαπήσει τον σταθμό και τον εκφωνητή για να τον κάνει να αγαπήσει το ραδιόφωνο. Πολύ θα ήθελα να ήμουν στη θέση σου να ξέρεις ίσως στην άλλη ωή να υπάρχει κάποιο ραδιόφωνο που να χρειάζεται εκφωνήτρια...🤣🤣
      Ηταν πολλά τα ...Αυτά σου ..και σε ευχαριστώ πολύ γι αυτό!
      Τα καλύτερα εύχομαι και ανταποδίνω το φιλί διπλό με αγάπη 😘😉🧡

      Διαγραφή
  2. Ρουλακι μου σ' ευχαριστώ πολύ για την συμμετοχή! Τελικά ακούμε πολλοί ραδιόφωνο. Περαστικά εύχομαι. Γρήγορα να γίνεις καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ πολύ εγώ που με ξεσήκωσες με το δρώμενο σου...
      Ερωτας είναι το ραδιόφωνο και δεν νομίζω ότι θα το σκιάσει τίποτε από τα μέσα που έχουν κατακλείσει το κόσμο.
      Πάντα θα υπάρχουν ρομαντικοί και πιστοί που θα αγαπάνε το ραδιόφωνο!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές ευτυχώ πάω καλύτερα. Να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις καλό υπόλοιπο καλοκαράκι. φιλιαααα!🤗😘

      Διαγραφή
  3. Όταν οδηγούσα πιο συχνά άκουγα ραδιόφωνο στο αυτοκίνητο και έτσι γνώριζα όλα τα μοδάτα τραγούδια, τώρα βάζω από την TV τον σταθμό Κόσμος και πολύ με χαλαρώνει!
    Καλές ακροάσεις Ρούλα μου τώρα ειδικά που είσαι σε ανάρρωση!
    ΑΦιλάκια πάντα μέσα από τη καρδιά μου και με πολύ αγάπη! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα και εγώ τον ίδιο σταθμό ακούω αρκετά συχνά , πραγματι έχει πολύ ωραίο πρόγραμμα, επίσης δεύτερο και
      αρκετά, σταθμούς της Ερτ και τοπικούς εδώ για ενημέρωση. Εδώ στην επαρχεία τα πραγματα είναι πιο ήρεμα.
      Σε ευχαριστώ για τις ευχές σου και πολύ που πέρασες γράψε μου ποιος είσαι; 🤔

      Διαγραφή
  4. Να ναι καλά το ραδιόφωνο που σου έδωσε την ώθηση να γράψεις. Ωραίες αναμνήσεις τα πρώτα σου βήματα !! Αγαπάμε το ραδιόφωνο τελικά. Και πολύ κόσμο βοήθησε και βοηθάει
    Καλημέρα Ρούλα μου.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννιώ μου συγνώμη που οι απαντήσεις μου γίνονται σταδιακά όποτε μπορώ να κάτσω. Φταίει και το λάπτο π μου που πνέει τα λύσθια όπου νάναι...
      Ωραίο θέμα είχε το δρώμενο της Μαρίας και θυμήθηκα που ήταν η αφορμή να κάνω κάτι που ίσως να κρυβόταν μέσα μου αλλά να μην το ήξερα...χα..χα.. πάντως κάπως έτσι ξεκίνησαν τα γραφτά μου...
      Το ραδιόφωνο είναι αυτό που η δική μου η πιο παλιά γενιά από την δική σας μας κρατούσε συντροφιά στα μικράτα μας πως να μην είναι ΄λατρεμένο. Ήταν το μόνο μέσον που μας ένωνε με τον έξω κόσμο γενικώς!
      Σε ευχαριστώ πολύ Αννιώ μου ελπίζω να περνάς όμορφα όπου και να είσαι την αγαπη μου φιλιάαα!🤗🧡

      Διαγραφή
  5. Ρούλα μου. Αθεράπευτα ρομαντική. Με το μπλοκάκι σου, τις σημειώσεις σου, τις πρώτες επαφές σου με τη συγγραφή. Μού άρεσαν πάρα πολύ αυτές σου οι στιγμές, Ρούλα μου. Τόσο αυθόρμητες, τόσο αληθινές.
    Το ραδιόφωνο, συνδετικός κρίκος, φυτίλι για να ανάψει αυτή η φωτιά.
    Την καλησπέρα μου, καλή μου φίλη και τις ευχές μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας έφερε πολλές αναμνήσεις το δρώμενο της Μαρία φίλε μας .Το ραδιόφωνο αγαπημένος σύντροφος τα χρόνια που δεν είχαμε κανένα άλλο μέσον για να διασκεδάσουμε, να ενημερωθούμε...αφιερώσεις σε αγαπημένους και έρωτες μονάχα από τα μάτια... τι εποχές!!
      Το τραντζιστοράκι στην πρώτη διάταξη μεχρι σήμερα είναι ακόμα!!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές εύχομαι τα καλύτερα καλό Σαββατοκύριακο. 😊

      Διαγραφή
  6. Αγάπη μεγάλη το ραδιόφωνο από μικρή και ακόμα τώρα, ανοίγω ραδιόφωνο το πρωί και φτιάχνω καφέ.
    Όλο το σχολείο το τελείωσα με ένα τρανζιστοράκι δίπλα μου.....λατρεία !!!!!
    Γράφε στο μπλοκάκι σου και μετά εδώ, γιατί χαιρόμαστε να σε διαβάζουμε !!!!!
    Σου βρίσκεται καμία μαντινάδα για εγγονούλα για να της την κεντήσω;;;;;
    Ελπίζω να είσαι καλύτερα.....τα φιλιά μου !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ Ράνια τα ίδια βάζω το ακουστικό στο αυτί μου μέχρι να σηκωθώ και το παλιό μικρό τρατζιστοράκι μου, (δεν το αλλάζω με το κινητό που θα μπορούσα να ακούω και με εκείνο) μου κρατάει συντροφιά με ότι μου αρέσει να ακούω...υπάρχουν τόσες επιλογές!
      Οντως είναι λατρεία το ραδιόφωνο φίλη μου.
      Με πολύ χαρά θα κάνω αυτό που μου ζητάς θα σου στείλω το βραδάκι μέηλ...
      Σε ευχαριστώ πολύ για την παρόρμηση και τα καλά σου λόγια.
      Να περνάτε όμορφα οικογενειακώς Ράνια μου την αγάπη μου πάντα φιλιαααα! 🧡🤗

      Διαγραφή
  7. Γεια σου Ρούλα μου! Δεν έχω καλύτερη παρέα από το ραδιόφωνο. Με αυτό μεγαλώσαμε, με αυτό συνεχίζουμε. Κολλημένη στα προγράμματα της Ερα κατα βάση, αλλά όταν ήμασταν στο Ηράκλειο ακούγαμε και κρητική μουσική που τόσο μας αρέσει. Σου εύχομαι περαστικά κι ό,τι επιθυμείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά από ότι βλέπω Ευγενία μου είμαστε πολλοί που αγαπάμε το ραδιόφωνο και προπαντός εμείς οι πιο μεγαλοι που τ'οτε σε άλλες εποχές δεν είχαμε κανένα αλλο μέσο επικοινωνίας με τον έξω κόσμο ήταν για εμας
      η αγαπημένη συνήθεια που έγινε λατρεία. Εξ ου και τα χρόνια που πέρασαν ακομα μας κρατάει συντροφιά.
      Τα ίδια περίπου ακούσματα έχω και εγώ με σένα. ΄
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και εύχομαι να περνάτε όμορφα. Καλό υπόλοιπο καλοκαιράκι να έχετε φιλιααααα! 🤗🏊‍♀️

      Διαγραφή
  8. Χαίρομαι που βλέπω ανάρτηση σου, Ρούλα μου!
    Το θέμα σε ξεσήκωσε, ε;
    Πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, αφού μεγαλώσαμε με το ραδιόφωνο;
    Να είσαι καλά και να προσέχεις.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως να μην με ξεσηκώσει Ρένα μου αφού εγώ η πιο παλιά σας... με ένα ραδιόφωνο μεγάλωσα και εγώ. Ερωτας ακόμα και σήμερα...Και ποσες αναμνήσεις έχουμε αποθηκεύσει στο ντουλαπάκι των αναμνήσεων από το ραδιόφωνο ή το μικρό μας τραντζιστοράκι αργότερα!
      Προσπαθώ τουλάχιστον να βρίσκομαι εστω και πιο αραια εδώ γιατί μου λείπετε και μου λείπει και η βόλτα στην γειτονιά...και ας έχουμε αραιώσει λόγο καλοκαιριού. Λίγη ξεκούραση δεν βλάπτει 🤣
      Καλό μηνα να έχουμε φιλεναδα και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού! να περνάτε όμορφα την αγάπη μου φιλιααα!
      🧡🤗

      Διαγραφή
  9. Πολύ όμορφες αναμνήσεις μας ξεδίπλωσες! εγώ ακούω ραδιόφωνο και ψάχνω τους σταθμούς με την βελόνα, γυρίζοντας την ροδέλα. Έχει μεγαλύτερη μαγεία από το ψηφιακό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή