Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020

ΕΛΑΦΡΎ ΚΑΙ.. ΥΓΙΕΙΝΌ....

Οχι δεν θα κάνω την μαγείρισσα γιατί δεν είμαι...
Απλά κάποιες φορές σου έρχονται κάποιες ιδέες όταν σκέφτεσαι ..πάλι το ίδιο;
Κανονικά θα έπρεπε να την σκεφτώ στην αρχή του καλοκαιριού, αλλά, μια χαρά μου ήρθε και προχθές που σκεφτόμουν τι να ψήσω πάλι...
Υπάρχουν χιλιάδες συνταγές για φασολάκια μαυρομάτικα...
Ναι περί αυτού του οσπρίου πρόκειται να σας πω, για όσους τους αρέσουν, που ένας από αυτούς είναι και το έτερον μου ήμισυ...
Πάντα υπάρχουν στο ντουλάπι της κουζίνας...και συνήθως τα κάνουμε σαλάτα...
Τα έβρασα λοιπόν ως συνήθως...
Ομως τι κάνεις όταν στο ψυγείο σου έχουν μείνει από ένα κολοκυθάκι, μια μελιτζάνα μια πιπεριά κόκκινη;
Θα μου πείτε κάνουμε μια ωραία σάλτσα...
Αμ δε; έχουμε μια ιδέα και την υλοποιούμε χα..χα..
Κόβουμε κυβάκια  όλα τα λαχανικά μας ,σε μια λεκανίτσα  ένα κρεμμύδι σε
φετούλες, μια μικρή πατατούλα, (την επόμενη φορά θα βάλω και μανιτάρια που δεν είχα) μια ντομάτα κομμένη. και ότι άλλο λαχανικό μας τύχει..
τα  πασπαλίζουμε με ότι μυρωδικό προτιμάμε, εγώ έβαλα, πάπρικα καπνιστή, λίγο κάρυ μια κουταλιά νοστιμιά μάτζι, αλάτι πιπέρι και ελαιόλαδο.

Τα ανακάτεψα  να πάνε παντού τα μυρωδικά και να λαδωθούν όλα καλά καλά. 
Τα έβαλα σε ένα πυρεξάκι,έβαλα λίγο άσπρο κρασί.

 τα σκέπασα με αλουμινόχαρτο για μια ωρίτσα στους 250 βαθμούς
 Εβγαλα το αλουμινόχαρτο και τα άφησα  ακόμα μισή ώρα  να πιουν τα ζουμάκια τους, να μείνουν με το λάδι τους και να ξεροψηθούν.
Σερβιρίστηκαν επάνω από τα μαυρομάτικα...και ήταν τέλεια, μαζί με φρεσκοψημένο μυρωδάτο ψωμάκι..!!
 καλή σας όρεξη!!!
Δεν ξέρω αν υπάρχει κάπου αυτή η εκδοχή, αλλά εμάς μας άρεσε και σας την προτείνω παρεάκι μου για όσους λάτρεις των μαυρομάτικων φασολακίων!!!
Να είστε όλοι καλά, να κάνετε ότι αγαπάτε,να ελπίζετε  πως τα πράγματα θα πάνε καλύτερα...και να θυμάστε, πως ένα χαμόγελο ποτέ δεν έβαψε κανέναν.!!!   
Σας ευχαριστώ πολύ, που περνάτε και τα λέμε.!!!







32 σχόλια:

  1. Μμμμ τέλειο !!! Κι εγώ κάνω κάτι τέτοιες αναμίξεις χαχα
    Τα μαυρομάτικα είναι ωραία και με σταμναγκάθι που εκεί βρίσκεις και εύκολα.
    Η μαγειρική είναι και φαντασία ..... να είσαι καλά αγαπητή και πολλά φιλιά !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου η μαγειρική είναι να πειραματιζόμαστε αν και τώρα με τόσα σάιτ βρίσκεις ότι τραβάει η όρεξη σου.
      Τα μαυρομάτικα δεν είναι και από τα αγαπημένα κάποιον όπως εγώ συνήθως τα κάνω σαλάτα με φρέσκα λαχανικά αλλά με ψητά πρώτη φορά τα έκανα και μου άρεσαν...όποτε είπα να την μοιραστώ μαζί σας..
      Με σταμναγκάθι δεν το ήξερα..θα δοκιμαστεί μόλις εμφανιστεί..
      Τι ωραίο είναι να ανταλλάζουμε συνταγές Ράνια μου!!
      Να είσαι καλά να περνας όμορφα φιλιααα!!

      Διαγραφή
  2. Την κάνω κι εγώ αυτή τη συνταγή Ρούλα μου, καλά που μου τη θύμισες και μας αρέσει πολύ.
    Τα τρώμε όμως πάνω από μακαρόνια, σαν σάλτσα.
    Θα το δοκιμάσω κι έτσι.
    Πρωί πρωί μου έδωσες ιδέα.
    Να είστε καλά και φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ Ρένα μου με μακαρόνια την έκανα αλλά αυτή την φορά είπα να την δοκιμάσω και με όσπρια με ότι όσπρια νομίζω θα ταιριάζουν...
      Με τόσες πολλές δουλειες που έχεις μέχρι να φέρεις στα ίσα του το σπίτι θέλει χρόνο!!
      Καλή προσαρμογή στην πόλη και καλή ξεκούραση φιλενάδα έχεις και μια φιλοξενία..χα..χα
      Να είσαι καλά και τα λέμε... φιλιάααα!!

      Διαγραφή
  3. Μοσχομύρισε ίσαμε δω!
    Να είσαι καλά Ρούλα! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου αρέσουν τα συγκεκριμένα φασολάκια είναι ωραία αν όχι, κάνεις τα ψητά λαχανικά και με άλλα όσπρια Αννικα μου,ότι τραβάει η όρεξη μας αρκεί να έχουμε λίγη φαντασία...
      Να περνας καλά να κάνεις ότι αγαπάς..!! φιλιααα!!

      Διαγραφή
  4. Θα ομολογήσω με..ντροπή πως δεν αγαπώ τα μαυρομάτικα ομοίως και ο Δημήτρης ενώ αντιθέτως αγαπώ τα φασόλια με όποιο τρόπο και να μαγειρευτούν. Ζήλεψα όμως τα κρητικά παξιμάδια που τα λατρεύω στη κυριολεξεία. Τα αγοράζω εδώ μα δεν είναι ίδια με αυτά που μου στέλνει η Ιουλίτσα μου από το φούρνο της γειτονιάς της. Ξέρεις πως αν διάλλεγα άλλη "πατρίδα" εκτός της Θεσσαλονίκης θα ήταν η Κρήτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί ντροπή σου φιλεναδα; και εγώ δεν είμαι λάτρεις τους αλλά έτσι που τα έφτιαξα είχαν γίνει πολύ νόστιμα μπορούμε να το κάνουμε και με όσπρια που μας αρέσουν ή με μακαρονάδες.. ότι τραβάει η όρεξη μας..
      Αυτό που βλέπεις είναι φρέσκο ψωμάκι που το έψησα με τα χεράκια μου ζεστό ζεστό...
      Το κρητικό παξιμάδι φιλενάδα το φτιάχνουν από νομό σε νομό διαφορετικά έχει πάρα πολλες ποικιλίες ..στην Σητεία νομίζω ότι είναι τα καλύτερα...
      Αχ..τι μου λες τώρα με τις πατρίδες...έμενα με διάλεξε η Κρήτη δεν είχα άλλη επιλογή χα.χα..όμως δεν έχω μετανιώσει που έχει γίνει η δεύτερη πατρίδα μου..
      Να είσαι καλά να περνας όμορφα οτι και να κανεις φιλιαα!!

      Διαγραφή
  5. Χμμμ, ενδιαφέρουσα συνταγή!
    Μαυρομάτικα με ψητά λαχανικά!
    Ίσως στο σερβίρισμα να προσθέσω και λίγη σος μπαλσάμικου, ίσως και λίγη μυζήθρα μαλακή, όχι ξινομυζήθρα, δεν μου αρέσει, την άλλη που βάζουμε στις πίτες τις σφακιανές!
    Φιλί μεγάλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι να τα προσθέσεις Αρτίστα μου θα πηγαίνουν ωραία.. θα το κάνω και εγώ την επόμενη φορά ..
      Εχουμε τις ίδιες προτιμήσεις χα..χα. ούτε και έμενα μου αρέσει η ξινή μυζήθρα...η καλύτερη εποχή για καλή και νοστιμη μυζήθρα είναι εκεί γύρω στο Πάσχα, τότε κάνουμε και τα καλτσιούνια...
      Μου αρέσει που ανταλλάζουμε ιδέες φιλενάδα!!!
      Καλά να είσαι ότι και να κάνεις.. φιλιαααα!!

      Διαγραφή
  6. Θα μπορούσες Ρούλα μου, με αυτή την συνταγή να λάβεις μέρος σε διαγωνισμό πρωτότυπης συνταγής και να κερδίσεις! ;)
    Η αφεντιά μου, συχνά τα φτιάχνει σαλάτα με φρέσκια τομάτα, αγγουράκι, βραστό αυγό και ντρέσινγκ-σως μουστάρδας, μπαλσάμικου και ελαιόλαδου!

    ΑΦιλάκια ορεξάτα και χαμογελαστά! :) <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα.. μπάαα!!δεν είμαι για για τέτοια φιλενάδα..αν και τώρα που το λες χα χα τι μου θύμησες...πριν χρόνια είχα πάρει μέρος σε ένα διαγωνισμό γεύσεων που είχε γίνει στα παλαι ποτέ ΚΑΠΗ χα..χα και είχα φτιάξει τα κρητικά μυζυθροπιτάκια με μέλι και μάλιστα είχα κερδίσει και μια κατσαρόλα..χα.χα.🤣🤣 βρε λες;..άστο καλύτερα!!!
      Και εμείς μέχρι τώρα έτσι τα τρώγαμε με φρέσκα λαχανικά όπως εσείς...αυτή ήταν μια άλλη βερσιόν!!! 🤣
      Καλα να είσαι καλή ξεκούραση και πολλά φιλακιααα!!

      Διαγραφή
  7. Απαντήσεις
    1. Χα..χα.🤣.αυτό να μου πεις Σοφακι μου τι άλλο;μάλλον του οσπρίου είσαι εσύ ε; μια μερίδα ας πούμε μακαρόνια ούτε λόγος ε;🤣
      Να είσαι καλά βρε αγάπη μου που με δυο λέξεις τα είπες όλα!!!
      να μου φιλήσεις τα κορίτσια να περνάτε καλά καλή σχολική χρονιά φιλιααα!!

      Διαγραφή
  8. Ρούλα μου, μπράβο στα χέρια σου καλή μου φίλη για την παρασκευή του. Βλέπω ένα μεσογειακό φαγητό πλούσιο στα καλούδια της φύσης με όλα τα συμπαραμαρτυρούντα ολόγυρά του. Τέλειο καλή μου φίλη. Καλοφάγωτο να είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αλήθεια ότι τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας, μας έμαθαν να τρώμε λίγο πιο υγιεινά έχουμε κόψει τα πολύ κρέας ,τα τηγανητά και τα γλυκά; το παλεύουμε...τα όσπρια και τα λαχανικά έχουν μπει εδω και καιρό στην διατροφή μας.. και προσπαθώ να βελτιώνω τις γεύσεις μας με ότι φανταστούμε πως θα μας αρέσει..
      Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ για το πάντα ευγενικό σχόλιο σου.!! καλό σου βράδυ!!

      Διαγραφή
  9. Σμαραγδένια μου δεν τα τρώω καθόλου γιατί με ενοχλούν, αλλά τα έκανες χάρμα και καλά έκανες και μοιράστηκες το αποτέλεσμα.
    Είναι υπέροχο να δίνουμε μαγειρικές ιδέες και να ξεφεύγουμε από τα ίδια και τα ίδια!
    Σου στέλνω πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολλοί που δεν τους αρέσουν τα μαυρομάτικα Μαρινακι μου και έμενα όχι και τόσο άλλα με τα ψητά λαχανικά πήραν άλλη γεύση όποτε τα δοκίμασα, αφού ο δικός μου τα τρώει, βρίσκω τρόπους να τα τρώω και εγώ...
      Σήμερα με τόσες πολλές πληροφορίες γύρω από την μαγειρική, έχουμε πολλές γευστικές επιλογές.
      Μαρινακι μου να είσαι καλά φιλακιαααα...

      Διαγραφή
  10. Κοίτα να δεις που δεν μ'αρέσουν τα μαυρομάτικα δεν τα έχω μαγειρέψει ποτέ μου αλλά το πιάτο σου είναι ορεκτικότατο και σκέφτομαι να δοκιμάσω...
    Να σαι καλά να μας ανοίγεις και την όρεξη
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν κάναμε ένα γκάλοπ εδώ Αννιώ μου σίγουρα τα μαυρομάτικα θα έχαναν...γιατί ούτε και εγώ τρελαίνομαι για το συγκεκριμένο όσπριο αλλά έπρεπε να αλλάξω λίγο την κλασική σαλάτα τους..μπορούν τα ψητά λαχανικά να μπουν και σε άλλα όσπρια φίλη μου δοκιμές κάνουμε...και ότι μας αρέσει το κρατάμε..
      Να είσαι καλά φίλη μου καλό σου βράδυ φιλιαααα!!

      Διαγραφή
  11. Καταπληκτικά,μπράβο.Όταν διαθέτεις φαντασία αυτά κάνεις.Ελπίζω να άρεσαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάπως πρέπει να πλουτίζουμε τις γεύσεις μας έστω και πειραματικά και αν το πείραμα πετύχει τότε κρατάμε την συνταγή που φτιάξαμε και μας άρεσε.. άπλα πράγματα δηλαδή..!! για ότι άλλο χρειαστούμε υπάρχει πληθώρα στο διαδίκτυο...
      Με χαρά σε καλωσορίζω στο χώρο μου, να είσαι καλά και σε ευχαριστώ για την επίσκεψη θα τα πούμε.. καλό σου βράδυ.!!

      Διαγραφή
  12. Εντάξει, είχες πάλι έμπνευση! Απίθανη ιδέα Ρούλα μου. Εννοείται πως παρακρατείται για ιδίαν χρήση.
    Μόνο μια συμβουλή αν μου επιτρέπεις, σχετικά με τα παρασκευάσματα λαχανικών & ενισχυτικά γεύσεων. Το είχα ψάξει στο παρελθόν και είναι απ' τις πιο ανθυγιεινές τροφές. Εναλλακτικά, σου έχω κι εγώ μια συνταγή για εύκολο και σπιτικό ζωμό.
    https://emvolos.gr/epikindyni-kyvi-enischysis-gefsis-ftiachnoume-moni-mas-kyvous-kreatos-lachanikon/
    Καλή μας όρεξη 😉

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και βέβαια σου επιτρέπω αγάπη μου δεν είσαι η μόνη Κανελλακι μου που μου δίνεις αυτή την συμβουλή με τα ενισχυτικά της γεύσης...εδώ έχουμε καθεστώς υγιεινής διατροφής από παιδιά και εγγόνια... εγώ τους ξεφεύγω λίγο χι..χι..
      Μπήκα στο σύνδεσμο που μου έδωσες και όντως είναι πολύ εύκολα να κάνουμε μόνοι μας ζωμούς και εννοείτε ότι θα το επιχειρήσω να φτιάξω...έξω τα ανθυγιεινά από τώρα..😊😊 σε ευχαριστώ πολύ για την έννοια!!!
      Καλό σου ξημέρωμα Κανελλακι μου φιλώ σε.. 🌙

      Διαγραφή
  13. Τα τρώω αλλά δεν ξετρελλαίνομαι...μάλιστα έχω πολύ καιρό να τα μαγειρέψω, αλλά μου άρεσε πολύ ο τρόπος με τον οποίο τα συνόδεψες με τα ψημένα λαχανικά!!! Κι επειδή αρέσουν στον άντρα μου, θα την φτιάξω μιά μέρα την συνταγή σου!!!
    Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που σου γράφει η Μαρία για τους έτοιμους ζωμούς...τους έχω καταργήσει εδώ και χρόνια και χρησιμοποιώ μείγμα μπαχαρικών για την ενίσχυση της γεύσης των φαγητών.
    Χάρηκα που μιλήσαμε σήμερα Ρούλα μου!θα τα ξαναπούμε σύντομα ελπίζω!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ το ίδιο Μαριάννα μου, αλλά τα τρώει και ο δικός μου και προσπαθώ να βρω τρόπους να τα τρώω και εγώ για να μην κάνω δυο φαγητά...
      Και εγώ συμφώνησα με την Μαρία, γιατί το ίδιο ακούω και από τα παιδιά μου και τα αγγόνια..και εγώ βάζω πολλά μπαχαρικά στα φαγητά μου..προπαντός χρησιμοποιώ πολύ την καπνιστή πάπρικα και το κάρυ.
      Και εγώ χάρηκα που τα είπαμε Μαριάννα μου 😊να είσαι καλά ότι και να κάνεις καλό σου ξημερωμα 🌙 φιλιααα!!


      Διαγραφή
  14. Δεν μου αρέσουν τα μαυρομάτικα, όπως και η φάβα.........όμως τα ψητά λαχανικά τα τιμώ ιδιαιτέρως χειμώνα καλοκαιρι σε διάφορους συνδυασμούς. Τώρα τα παιδιά μου πως γίνεται να τρελαίνονται γι αυτά τα δύό όσπρια και να τα μαγειρεύουν τακτικότατα, αποτελεί άλυτο μυστήριο...οπότε θα ενημερώσω γιά την συνταγή σου και ενδεχομένως να μου ζητηθεί να συνεισφέρω με ζυμωτό ψωμί....Να είσαι καλά Ρούλα μου με τις συνταγές σου και όλα τα ωραία σου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα..χα..Κλαυδία μου τρως τα λαχανικά και πετάς τα μαυρομάτικα...αυτό κάνω εγώ δεν τρελαίνομαι φιλενάδα αλλά αφού τα τρώει ο δικός μου προσπαθώ να βρίσκω τρόπους να τα κάνω διαφορετικά εκτός από σαλάτα...
      Αφού τα τρώνε τα παιδιά σου ενημέρωσε τα προπαντός το φρεσκοψημένο ψωμάκι...
      Σε ευχαριστώ πολύ φιλεναδα να είσαι και εσύ καλά, να προσέχετε.. καλό σου απόγευμα φιλιααα!!😊

      Διαγραφή
  15. Απο χερι χαμενα τα μαυροματικα στις προτιμησεις μας.Απο τα δικα σου χερια αναβαθμιστηκαν και εχουν ελπιδες να δοκιμαστουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα..χα ούτε με την αναβάθμιση δεν βλέπω ελπίδες να φαγωθούν...άστα φιλενάδα για εκείνους που τα τρώνε βρε κορίτσι μου... μην σκας, μπορείς να φας τα ψητά λαχανικά είναι μια λύση...🤣
      Όλα καλά φαντάζομαι εκεί ε; θα τα πούμε καλό βράδυ🌙 φιλιαααα!!

      Διαγραφή
  16. Υπέροχα φαίνονται! Κι εγώ όλο με κάτι τέτοιους αυτοσχεδιασμούς καταγίνομαι! Και κρασάκι στο μείγμα,ε; Πάντα νοστιμίζει!! Μια χαμογελαστή Κυριακή σου εύχομαι Σμαραγδούλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για όσους τα τρώνε Όλγα μου είναι μια άλλη πρόταση και το κρασάκι βεβαίως βεβαίως εκτός από σαλάτα και κοκκινιστά...
      Να είσαι καλά να κάνεις ότι αγαπάς και να έχεις μιαν όμορφη εβδομάδα...καλό σου βράδυ.. 🌙

      Διαγραφή