Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

ΑΣ...ΤΟΝ ΓΛΥΚΑΝΟΥΜΕ, ΜΕ ΛΕΜΟΝΙ...ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!

 Κοίτα τώρα κάτι συνειρμούς που σου κάνει το μυαλό...

Θες να γλυκάνεις τον μήνα που ήρθε;

Ε...κάνε του ένα γλυκό κουταλιού...

Λεμόνι; ναι γιατί όχι; 

Μα λεμόνι; δεν είχες κάτι άλλο θα μου πεις; αφού το λεμόνι είναι ξινό.

Και να ο συνειρμός ξινό -γλυκό.

Με τι μοιάζει; μα με την ζωή μας αυτό τον καιρό, αφού μόνο ξινή είναι και πικρή αυτόν τον καιρό, αυτή είναι η γεύση που μας αφήνει στο στόμα.

Και τι μπορούμε να κάνουμε θα μου πεις;

Ακόμα και ένα ξινό θα μπορούσαμε να το γλυκάνουμε και να  καλωσορίσουμε έτσι τον Μάρτη, τον πρώτο μήνα της Άνοιξης!

Και μόνο που λέμε Άνοιξη, η σκέψη μας πάει σε ομορφιά...σε πιο γαλάζιο ουρανό, σε βιαστικά λουλουδάκια που έχουν ανθίσει...

Κοίτα να δεις πως παρασύρθηκα πάλι...ένα λεμόνι γλυκό έκανα,(ναι το ξέρω ότι το έχω ξανακάνει... αλλά δεν το είχα συνδυάσει στο μυαλό μου με την παρούσα κατάσταση που ζούμε και πως μπορούμε να μετατρέψουμε έστω και μαγειρικά, ένα ξινό σε γλυκό...μα φυσικά ένα γλυκό κουταλιού  λεμόνι!

Όταν σκέφτηκα να βγάζω τα στάδια του φωτογραφίες, ήταν λίγο αργά για να σας έδειχνα τα 5 λεμονάκια μου, αφού τα τρία ήδη τα είχα κόψει.. εδώ έμειναν μόνο τα δύο από την λεμονιά μας...

Την διαδικασία οι περισσότερες την ξέρετε και αν όχι υπάρχει στο διαδίκτυο...

Ο δικός μου τρόπος δεν διαφέρει και πολύ από τον κλασικό, οπότε παίρνουμε τα λεμονάκια μας αν έχουμε λεμονιά, αλλιώς αγοράζουμε ντόπια ακέρωτα..

Αφού τα πλύνουμε τα ξύνουμε στην ξύστρα λίγο απ έξω.

Τα κόβουμε στην μέση και παίρνουμε τον χυμό τους.

Βγάζουμε από τις φλούδες τις ίνες που έμειναν από το στύψιμο και κόβουμε σε μικρά μπαστουνάκια..

Τα βράζουμε από 5 λεπτά, 2-3 φορές και τα στραγγίζουμε, σκουπίζοντας τα και με χαρτί κουζίνας!

Σμαραγδάκι
Και εννοείτε ότι το ξύσμα

 

και ο χυμός  του λεμονιού, αφού  τον βάλουμε σε θήκες για παγάκια, μπαίνουν  στην κατάψυξη για μελλοντικές χρήσεις. 

Επειδή ξέχασα να βγάλω από την υπόλοιπη διαδικασία φωτό και δεν θυμάμαι πως την τελείωσα...(ναι συμβαίνουν και αυτά 😊...δείτε το τελικό αποτέλεσμα εδώ...

Συνοδεία με ένα ποτήρι δροσερό  νερό, (βάλε φαντασία 🤣) σας κερνώ την γλύκα του, μαζί με τις ευχές μου για ένα όμορφο Ανοιξιάτικο μήνα!

Να είστε όλοι καλά, χαμογελάστε στην Ανοιξη 😊 που βρίσκεται στα πρώτα της βήματα, πιάστε τη από το χέρι και πιστέψτε πως όλα θα πάνε καλά, παρ όλα τα δύσκολα!!

Καλή εβδομάδα σε όλους σας παρεάκι μου!

Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε...!! 


        



31 σχόλια:

  1. Καλό μήνα Ρούλα μου, ελπίζω όχι ξινό.Ωραίο φαίνεται το γλυκάκι σου αλλά έχω μια απορία, ο χυμός που τον κάνεις παγάκια δεν πικρίζει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Χελωνίτσα μου τον Μαρτη είπα να τον καλωσορίσω με την ξινή γεύση του λεμονιού,😉 που μετατράπηκε σε γλυκιά όταν θέλουμε να δούμε τα πράγματα αλλιώς...περισσότερο ήταν για να σας ευχηθώ καλο μήνα με γλύκα!!
      Οσο για την απορία σου όχι καλή μου δεν παθαίνει τίποτα όσο καιρό και αν το έχεις όταν δεν υπάρχουν λεμόνια ξεπαγώνω 2-3 παγακια και κανω το αυγολέμονο μου, η όπου αλλού θέλω να βαλω χυμό!! μπορείς οταν παγώσουν να τα βάλεις μετα σε σακουλάκι, για να μην σου πιάνουν χώρο...ελπίζω να απάντησα στην απορία σου. καλό σου βράδυ καλο μήνα...φιλιάαα!!😊

      Διαγραφή
  2. Καλό μήνα Ρούλα μου. Και αγαπώ το γλυκό λεμόνι. Ωραία τον γλύκανες όχι και πολύ μην καλομαθαίνει. Λίγη ξυνίλα του χρειάζεται
    Να σαι καλά σε ό,τι κάνεις
    Καλημέρα με πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννιώ μου το ότι πικρό ή ξινό μπορούμε να γλυκάνουμε στην μαγειρική μας, ας το κάνουμε και νοητά..😉 για ένα καλωσόρισμα στο Μάρτη να είναι γλυκός και όμορφος αφού είναι ο πρώτος μήνας της Ανοιξης!!
      Να έχουμε καλο μήνα κορίτσι μου με όσα λιγότερα δύσκολα.. καλά να είσαι καλο σου βράδυ φιλιααα!! 😊

      Διαγραφή
  3. Εσυ ο,τι και να μας κεράσεις σερμπέτι γίνεται!
    Καλοφάγωτο λοιπόν το λεμονάκι Ρουλάκι μου και Καλό μήνα νάχουμε να δώσει ο Θεός! ΑΝΟΙΞΗ!Ν ανοιξουν τα φυλλοκάρδια μας, ν αναπνεύσουμε ελεύθερα
    Φιλιά άπειρα ανοιξιάτικα αγαπημένη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρούλα μου εσύ όλα γλυκά τα βλέπεις παιδί μου ..😊 είπα μια που είχα τα ξινά λεμόνια να τα μεταμορφώσω σε γλυκό μπας και ο Μάρτης μας γλυκάνει με τις μέρες του να βγει και ό ήλιος και να ζεσταθούμε με την ελπίδα πως οι δύσκολες μέρες μας να τελειώσουν πιο γρήγορα αγάπη μου!🤗
      Καλό Ανοιξιάτικο μήνα να έχουμε Χαρά μου και μακάρι να τελειώσουν όλα σύντομα..την αγάπη μου φιλιαααα!!❤

      Διαγραφή
  4. Καλό μήνα Ρούλα μου.
    Με ωραίο γλυκό τον καλωσόρισες.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου καλό μήνα να έχουμε φίλη μου με ένα γλυκάκι για καλωσόρισμα και ο πιο δύσκολος μήνα γλυκαίνει .. ετσι κι αλλιώς ο Μάρτης είναι ο μήνας της ελπίδας και της Ανοιξης.. μακάρι φίλη μου να μας φέρει καλύτερες μέρες.😉
      Να είσαι καλά Ελένη μου να κάνεις ότι αγαπας φίλη μου καλό Ανοιξιάτικο μήνα!! φιλιαααα!!😊

      Διαγραφή
  5. Λεμονάτη ανάρτηση για καλόπιασμα του Μάρτη!
    Χμ! Για να δούμε αν θα του αρέσει το ξινό και ας έχει ζάχαρη, βλέπεις τόσους μήνες στη ξινίλα σίγουρα το έχει συνηθίσει, γι αυτό καιρός να γλυκαθεί με κάτι πρωτότυπο! ;)
    Δεν είμαι φαν των γλυκών του κουταλιού, εξαίρεση κάνω στο βύσσινο φτάνει να είναι πάνω σε παγωτό καϊμάκι!
    ΑΦιλάκια γλυκύτατα και καλό μας μήνα! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι αλήθεια φιλενάδα πως ήθελα με το παράδειγμα του ξινού που μπορούμε να το κάνουμε γλυκό, να παρομοιάσω την δύσκολη κατάσταση που ζούμε και πως μπορούμε να έχουμε την επιλογή να την κάνουμε καλύτερη στο δικό μας μικρόκοσμο...αφού στον μεγάλο κόσμο δεν μπορούμε προς το παρόν να το κάνουμε,... μονο να ευχηθούμε να περάσουνε τα δύσκολα σύντομα φιλεναδα.
      Και εγώ το γλυκό επάνω στο παγωτό το τρώω 🤣
      Καλό Ανοιξιάτικο μήνα με γλύκα να έχουμε Στεφανία μου καλό σου ξημέρωμα φιλιάαα!! 💚

      Διαγραφή
  6. Ό,τι κι αν φάμε απ' τα χεράκια σου, έχει τη γλύκα σου.
    Με αγαπημένο γλυκό καλωσόρισες τον Μάρτη, Ρουλάκι μου.
    Κάνε τα μαγικά σου να γλυκάνει λίγο κι η ξινίλα που μας πνίγει, γιατί όπως το πάνε, μας βλέπω να καταντάμε... στυμμένες λεμονόκουπες 😉
    Καλοδιάβατο μήνα να έχετε, με χαρές και γλυκά καλωσορίσματα ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα τι θα σε κάνω με τα τόσο γλυκά σχόλια σου Κανελλάκι μου κάθε φορά...
      Με τόσα πικρά και ξινά που ζούμε φτιάχνοντάς προχθές το γλυκό λεμόνι, μου έκανε κλίκ η αλλαγή της γεύσης του...και να ο συνειρμός... ευχήθηκα και δεν ξέρω πως μου ήρθε αγάπη μου, όπως γλυκαίνει το λεμόνι όταν το κάνουμε με γλυκό, να γλυκάνει πια και η ζωή μας και να νιώσουμε επιτέλους την ευχαρίστηση που μας δίνει μια γλυκιά γεύση στο στόμα μας κυριολεκτικά και μεταφορικά...!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις όμορφες ευχές Καννελάκι μου από το στόμα σου και στου Θεού τ αυτί...😊
      Καλό μήνα και σε σένα κορίτσι μου όπως τον εύχεσαι. Καλό σου ξημέρωμα.. Σ.Λ❤

      Διαγραφή
  7. Καλό μήνα Ρούλα μου. Αγαπώ το λεμόνι. Γλυκό δεν το έχω φάει. Πρέπει να είναι ιδιαίτερο και ξεχωριστό.
    Μου κάνει καλό και στην πίεση Ρούλα μου. Θαυματουργό. Καλησπέρα αγαπητή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου αρέσουν τα εσπεριδοειδή γλυκά, δεν διαφέρει πολύ από το πορτοκάλι που είναι σίγουρα πιο συνηθισμένο, αλλά το λεμόνι κάνει την διαφορά και πως από ένα τόσο ξινό δημιουργείς με την μαγειρική κάτι τόσο μυρωδάτο και γλυκό συνάμα!!
      Για την πίεση όντως κανει καλό, τσεκαρισμένο 😉, απλά η γλυκιά εκδοχή του σαν γλυκό κάνει την αντίθεση...
      Καλό μήνα Ανοιξιάτικο να έχεις παρ όλα τα δύσκολα!! καλο σου ξημερωμα!!🌙

      Διαγραφή
  8. Στο να κάνεις τα ξινά γλυκά είναι η μαγεία της ζωής.
    Ευχαριστούμε για τη συνταγή και το κέρασμα Σμαραγδένια μου.
    Ας είναι οι μέρες που έρχονται γλυκές.
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααα γειά σου Μαρινάκι μου αυτό ακριβώς ήταν που ήθελα να σας πω με την ευκαιρία του του ξινού που έγινε γλυκό.🤣..
      Ισως έτσι θα πρέπει να κάνουμε και στις δυσκολίες μας για να τις ξεπερνούμε λίγο πιο εύκολα!
      Να περνας καλά μικρή μου να έχεις ένα άμορφο Ανοιξιάτικο μήνα αγκαλίτσα 🤗και φιλιαααα!! ❤

      Διαγραφή
  9. Καλό μήνα φίλη μου και εύχομαι να δεχθείτε το χαρμόσυνο γεγονός με λουλούδια ανοιξιάτικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ φιλενάδα για τις ευχές !!καλό και ευλογημένο μήνα να έχουμε..
      Ο Μάρτης είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης που θα μας γεμίσει και αισιοδοξία για ότι μας ταλαιπωρεί πως θα περάσει γρήγορα αφού και οι μέρες του θα είναι περισσότερο ηλιόλουστες ,πράγμα που θα μας ζεστάνει εκτός από κυριολεκτικά αλλά και ψυχικά..!!😊
      Να είστε καλά αχτίδα μου να κάνεις ότι μπορείς καλύτερο να περνας όμορφα... καλό σου βράδυ φιλιααα!! 🤗❤

      Διαγραφή
  10. Καλό μήνα Ρουλα μου!! Κοίτα να δεις σύμπτωση το ίδιο γλυκό έφτιαξα κι εγώ! Καλοφάγωτα και ας ελπίσουμε να φυγουμε από αυτή την ξυνιλα που μας έχει κυριεύσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια; κοίτα να δεις σύμπτωση Δέσποινα μου 😊 τα μεγάλα πνεύματα συναντιόνται... είναι ωραίο και μυρωδάτο γλυκό , το βάζω ταχτικά στο γιαούρτι μου ...έχουμε μια λεμονιά που κάνει χοντρόφλουδα λεμόνια και αυτά είναι ότι πρέπει για γλυκό...😊
      Καλοφάγωτο και το δικό σου Δέσποινα μου να έχεις ένα όμορφο μήνα και μακάρι ο Μάρτης να είναι ο μήνας που θα μας ανοίξει τον δρόμο προς στην κανονικότητα μας πια!! Καλό μήνα καλή Κυριακή αύριο!! φιλιααα!!❤

      Διαγραφή
  11. Εμένα πάντως πολύ γλυκά ξεκίνησε ο μήνας, με το γλυκό σου, Σμαραγδάκι μου. Το έφαγα όλο, με τα μάτια χαχα
    Πόσο μου αρέσουν τα γλυκόξινα, δε φαντάζεσαι!!
    Καλοφάγωτο το λεμονάκι και εύχομαι ο Μάρτιος να μας χαρίσει επιτέλους λίγη ανοιξιάτικη γλύκα.
    Καλό μήνα, καλό βράδυ και πολλά φιλάκια από μένα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου να μην είμασταν κοντά; η παρ,όλη την καραντίνα, να μπορούσαμε να είχε προχωρήσει τόσο η τεχνολογία που να διακτινίζαμε ...(ναι δεν διαβάζεις λάθος, στο μέλλον έτσι θα γίνει 🤣) τα γλυκά μας, τα φαγητά μας και ότι άλλο μας έρχεται στον νου...😊
      Καλό Ανοιξιάτικο Μάρτη Μαρία μου ας είναι αυτός ο προπομπός καλών ειδήσεων και η αρχή του τέλους της ταλαιπωρίας του κόσμο όλου!!
      Να είσαι καλά, καλό βράδυ Σαββάτου και καλή Κυριακή αύριο.. φιλιαααα!!❤🤗

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα Ρούλα και καλό μήνα!!! Δεν έχω φτιάξει ποτέ γλυκό λεμόνι αλλά θα το δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία, μιας και τ΄αγαπώ το λεμονάκι! Φιλάκια πολλά κι ευχαριστούμε για το κέρασμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το φτιάξεις Ευγενία μου αν βρεις ακέρωτα και χοντρόφλουδα λεμόνια αν θέλει να τα κάνεις μπαστουνάκια όπως εγώ, γιατί έχουν περισσότερη σάρκα, αλλά μπορείς να τα κάνεις και ρολάκια αν είναι πιο λεπτά για να λυγίζουν..
      Τα δικά μου δεν μπορούσα να τα κάνω αλλιώς , αλλά και έτσι είναι όμορφο και μυρωδάτο γλυκάκι!!😊
      Να είσαι καλά, να κάνεις ότι αγαπάς και να έχεις ένα όμορφο Ανοιξιάτικο Μάρτη. Καλό σου Σαββατοκυριακο φιλιααα!! ❤🤗

      Διαγραφή
  13. Απαντήσεις
    1. Κική μου να έχεις και εσύ ένα όμορφο μήνα με αισιοδοξία πως θα είναι αυτός που θα μας φέρει μαζί με την Ανοιξη καλύτερες μέρες.!! καλό σου βράδυ καλή Κυριακή αύριο!! φιλιααα!!😊❤

      Διαγραφή
  14. Γλυκό λεμόνι, οξύμωρο, εμένα όμως μου αρέσει
    το λεμόνι. Καλό μήνα και γλυκό, Σμαράγδι μου!
    🌸🌷🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το οξύμωρο μου ήρθε στο νου Πετρίνα μου, κάνοντας το ξινό λεμόνι γλυκό...πως κάπως έτσι θα ευχόμασταν να γλυκάνουν τα ξινά και τα πικρά που περνάμε... σου αρέσει το λεμόνι; γιατί όχι Πετρίνα μου είναι μυρωδάτο και δροσιστικό...για όσους το προτιμούν στην φυσική του μορφή!!😊
      Καλό μήνα να έχεις, να είσαι καλά, και να γράφεις τα κακώς κείμενα των ημερών, καλο σου βραδάκι..🌙 φιλιααα Πετρίνα μου.🤗❤

      Διαγραφή
  15. Μοσχομύρισε και ας μην είμαι εκεί!
    Καλό μήνα Ρουλάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Λίγο να βάλουμε την φαντασία μας να ταξιδέψει Μαρία μου να και οι μυρωδιές, μέχρι να φτάσει η τεχνολογία να τις διακτινίζει και αυτές μαζί με τους ανθρώπους... 🤣
    Προχωράω πολύ λες; με τόσα άλματα που γίνονται στο μέλλον έτσι θα είναι Μαρία μου ..
    Καλό μήνα Ανοιξιάτικο μήνα να έχεις να είσαι καλά με ότι κάνεις...καλό βράδυ Σαββάτου 🌙...φιλιααα!!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Λατρεύω το λεμόνι και το γλυκάκι σου έτσι λαχταριστό με ξεσήκωσε Ρουλίτσα μου! Γεια στα χεράκια σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή