Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021

ΜΟΙΡΑΣΜΑ ΕΊΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ... ΧΑΜΌΓΕΛΟ!!!

Πρόσωπα που γελούν, μάτια που γελούν. 

Και καρδιές.

Μοίρασμα είναι και το χαμόγελο.

Δεν μοιράζεται μονάχα η ρακή, το γλυκό του κουταλιού, το ποτήρι με το δροσερό νερό που προσφέρεται στον περαστικό και τον ξένο, μοιράζεται το συναίσθημα, η επικοινωνία, η συντροφιά.

Θεέ μου, τι γλώσσα είναι τούτη που μας έδωσες!

Είναι φορές που δεν χρειάζονται λέξεις για να πούμε όσα πηγάζουν από τον μέσα μας κόσμο.

Χαμογελούμε στον άλλο κι εκείνος ανταποδίδει.

Μνήμη γονιδιακή, νόμος άγραφος κι απαράβατος.

Μάτια που γελούν, κόσμοι αρχέγονοι και αγέραστοι συνάμα.

Κι ένας Θεός πάνω από την οικουμένη, πάνω από τα μικρά και τ ανθρώπινα.

Κάποτε-κάποτε και δίπλα μας, συνταξιδιώτης και συνοδοιπόρος.

Ένας Θεός που δεν ξέρει να προστάζει.

Αδιάφορο αν τον λένε Ξένιο Δία ή Παλαιό των Ημερών-στην πίστη τη χριστιανική ο Ένας δεν έχει όνομα, γιατί απλά είναι ο Ένας!

Όμως, τον θεό που συνάντησα εκείνο το φθινοπωριάτικο απομεσήμερο τον είπα απλά Θεό της Ελλάδας, Θεό της Κρήτης, Θεό των κοντινών και των μακρινών μας παππούδων.

Δεν προστάζει, δεν ξέρει να προστάζει.

Χαμογελά, εμπνέει, κάνει μετερίζι του το συργούλιο,(καλόπιασμα) κάνει τη φιλοξενία χρέος δικό μας.

Είναι σαν να κρατά κι εκείνος ένα ποτήρι στο χέρι.<< Σίμωσε ξένε>>, σου λέει. 

Μα τι γράφω τώρα και εγώ; Όχι ένα ποτήρι, ποτέ μόνο ένα. Δύο. Και τρία και τέσσερα. Όση είναι η συντροφιά που περνά έξω από την ανοιχτή πόρτα του χωριάτικου σπιτιού.

Μάτια που γελούν. Και καρδιές Ένα ποτήρι ρακή, ένα πιάτο καρυδαμύγδαλα,ένας άντρας και μια γυναίκα, ένα σπιτικό ανοιχτό. Και ένα κούνημα του χεριού. "κοπιάστε"

Είχα καιρό να την ακούσω την λέξη με την ιδιότυπη κρητική προφορά, κάτι σαν "κοπχιάστε" , ας πούμε, ένα χι να μπαίνει θαρρετά ανάμεσα στο πι και στο γιώτα και να αλλάζει το νόημα.

Δεν έχει σχέση με τον κόπο , με τον μόχτο, με τον κάματο το δικό μας "κοπχιάστε".Με το φίλεμα έχει σχέση μόνο.

Είναι η πιο απλή μα και η πιο ευγενική και η πιο αυθόρμητη πρόσκληση.

Πόσο δίκιο είχε ο ποιητής της Ρωμιοσύνης όταν έραινε το χαμόγελο με σταγονες αθανασίας!

"Αυτό το χαμόγελο κι αυτόν τον ουρανό δεν μπορούν να μας τα πάρουν" 

Γιάννης Ρίτσος

Πόσο δίκιο  είχε και εκείνος ο ευφυής συνέλληνας Κύπριος που λιτάνευε πέντε-δέκα λέξεις όλες κι όλες στο λευκό χαρτί και τις έκανε ποίημα.

"Αφήνετε πάντα ένα χαμόγελο εκτός των τειχών σας, αφήνετε ένα χαμόγελο για τους περαστικούς"

Κώστας Μόντης

"Κοπιάστε"

Πόσο δίκιο είχε και ο πρόσφατα χαμένος σπουδαίος ποιητής που γεννήθηκε και μεγάλωσε σ ένα μικρό χωριό της Κρήτης όταν δήλωνε "μαγεμένος με τα μάτια που γελούν".

Το χαμόγελο της νίκης, το χαμόγελο της ήττας, το αιώνιο χαμόγελο του ανθρώπου. "Να επουλώνεις τα τραύματα του θυμού" έγραψε.

Χριστόφορος  Λιοντάκης

 Να επουλώνεις όλα τα τραύματα θα τολμήσω να πω ταπεινά, εσαεί θαυμαστής του ποιητικού λόγου, εσαεί θαυμαστής του Χριστόφορου. Όλα τα τραύματα παλιά και μελλούμενα. 

Είναι γιατρικό το χαμόγελο!

Ακούω πάλι την αρχαία φωνή με τον σχεδόν τραχύ ήχο της δικής μου ντοπιολαλιάς "Κοπχιάστε"

Τούτη την λέξη την κρατώ,

τούτη την ρακή μπορεί να την ξεχάσω.

Τούτο το χαμόγελο το κρατώ ,

την ιστορία μπορεί να την ξεχάσω.

Μοίρασμα είναι και το χαμόγελο.

Μεγάλη χαρά να χαμογελούν τα χείλη, πιο μεγάλη να χαμογελούν τα μάτια.

Κι εσύ να αναρωτιέσαι τι είναι τελικά το χαμόγελο και γιατί το χάρισε ο πλάστης του κόσμου σ ένα μονάχα από τα πλάσματά του. Άηχο σινιάλο; Διάλογος δίχως λέξεις; Ή μήπως γλώσσα πανάρχαια, γλώσσα όχι μόνο του κορμιού μα και της ψυχής;

Μεγάλη χαρά να βλέπεις το χαμόγελο των άλλων, πιο μεγάλη είναι να ξέρεις πως αυτό το χαμόγελο το προκάλεσες ΕΣΎ!

"Φωτογραφία και κείμενα του Νίκου Ψιλάκη" 

Για μια ακόμη φορά αλίευσα ένα εξαιρετικό κείμενο από το περιοδικό του σούπερ μάρκετ του κ. Χαλκιαδάκη και είπα να το μοιραστώ μαζί σας παρεάκι μου μια που μιλά για το χαμόγελο να μπει ο καινούργιος μήνας θετικά με πολλά χαμόγελα έστω και στα δύσκολα!

Να περνάτε όμορφα ότι και κάνετε!

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!  σε όλους σας!

Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε!!



41 σχόλια:

  1. Καλημέρα φιληνάδα, καλό μήνα και...σε ποιόν μιλάς, μόνο να χαμογελώ μπορώ, στα πάντα, το χαμόγελο, η αγάπη, η φιλοξενεία είναι κλειδί στα πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν μπορούμε όσο αυτό είναι εφικτό για όσα δύσκολα μας τυχαίνουν, να αντλούμε δύναμη από ένα χαμόγελο και κουράγιο φιλενάδα να συνεχίσουμε να πορευόμαστε στην ζωή.
      Ας είναι ο Νοέμβριος για σένα αν εξαιρέσεις την πρώτη του μέρα από εδώ και πέρα καλύτερος αχτίδα μου. φιλιααα
      😊

      Διαγραφή
  2. Ξέρεις τι σημαίνει για την καρδούλα μας, Ρούλα μου, να διαβάζεις πρωτομηνιάτικα ένα τόσο χαμογελαστό και ποιοτικό κείμενο;
    Να είναι καλά ο εκδότης του περιοδικού του σούπερ-μάρκετ που μας δίνει τροφή για την καρδιά μας!
    Κόπχιασα και φεύγω μ'ένα τεράστιο χαμόγελο χαράς και με πολλές ευχές για έναν όμορφο Νοέμβρη!

    ΑΦιλάκια αγάπης, αγαπημένη μας Ρούλα! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το περιοδικό αυτό φιλενάδα με εκπλήσσει κάθε φορά που θα το ξεφυλλίσω, όλο και κάτι πολύ ενδιαφέρον θα βρω να διαβάσω και να το μοιραστώ μαζί σας...και τι καλύτερο στο έμπα του μήνα να μιλήσουμε για χαμόγελα;
      Και μόνο η λέξη αυτή κανει τα χείλη μας να πάρουν το γνωστό εκείνο σχήμα του χαμόγελου!!
      Να έχουμε ένα όμορφο και χαμογελαστό μήνα φίλη μου αγαπησιάρικα φιλάκια! 😊

      Διαγραφή
  3. Ποδαρικό με χαμόγελα! Και τι χαμόγελα, με τέτοια σπουδαία αποσπάσματα που διάλεξες Ρούλα μου!
    Ξεχειλίζει μυρωδιές πατρίδας η ανάρτησή σου, αχ και να τσουγκρίζαμε τώρα μια ρακή να μας πάει καλά κι αυτός ο μήνας ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειπα να βάλουμε λίγη θετική ενέργεια στον Νοέμβριο Κανελλάκι μου να τον καλωσορίσουμε με χαμόγελα και με καλή διάθεση όσο μας έχει απομείνει...αλλά είπαμε θα μιλήσουμε μόνο για όμορφα πράγματα, για τα άλλα έχουμε ολόκληρο τον μήνα...
      Μου άρεσε τόσο το κείμενο από τον κ. Νίκο Ψιλάκη!! όταν το διάβασα εσένα σκέφτηκα να το ξέρεις!!
      Ναι Κανελλάκι μου μια ρακή να τσουγκρίζαμε και τί στον κόσμο!!
      Καλό μήνα με αγάπη Σ.Λ.😊

      Διαγραφή
  4. Μας έφτιαξες τη μέρα με τα μηνύματα χαράς που μοιράστηκες μαζί μας Ρούλα μου! Προικισμένη, γιαγιά, μητέρα, φίλη, με τη ματιά στους γύρω, τη σκέψη στην καρδιά, και το χαμόγελο στα χείλη γιατί ξέρει να εκτιμάει τα όμορφα της ζωής και τα μοιράζεται. Ευλογημένη που σκορπίζεις γενναιόδωρα σε όλους χαμόγελα κι αγάπη. Να είσαι πάντα καλά Ρούλα μου!
    Καλό Μήνα!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να μπορούσα να σας έφτιαχνα την κάθε μέρα Αννίκα μου πολύ θα το ήθελα να είχα αυτήν την μαγική συνταγή...
      Με κάνεις και κοκκινίζω με τα τόσο επαινετικά λόγια σου δεν ξέρω αν τα αξίζω, όμως μου αρέσουν και σε ευχαριστώ πάρα πολύ φίλη μου.
      Να είσαι καλά Αννικα μου να έχεις έναν όμορφο και χαμογελαστό μήνα!! σε ευχαριστώ φιλιαααα!! 😊

      Διαγραφή
  5. Να μπαίνει ο νέος μήνας με ένα χαμογελο τι πιο ομορφο και αισιοδοξο μήνυμα πως ολα θα πάνε καλά!!!Καλό και ευλογημένο μήνα γλυκιά μου Ρουλα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτό ήθελα να σας ευχηθώ Σοφία μου ένα μήνα όμορφο και με χαμόγελα, που να μας δίνουν την χαρά και την δύναμη πως θα τα καταφέρουμε με θετική σκέψη.. να μην ξεχνάμε πως εύχονται οι γιορτές!!
      Να είσαι καλά καλό μήνα να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις φιλιαααα!! 😊

      Διαγραφή
  6. Καλό σου μήνα Σμαραγδένια μου!! Μας φίλεψες χαμόγελα στα σίγουρα!! 😘🌹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα να έχουμε Μαριλένα μου χαίρομαι πολύ που κατάφερα να σας φιλέψω χαμόγελα αν ήμασταν κοντά θα πίναμε και μια ρακή στην υγειά μας φίλη μου ίσως κάποτε το καταφέρουμε που ξέρεις!
      Να είσαι καλά να περνάς όμορφα σου εύχομαι καλό και χαρούμενο μήνα... φιλιαααα!! 😊 😘

      Διαγραφή
  7. Τι όμορφο κείμενο που μας φίλεψες πρωτομηνιάτικα Ρούλα μου. Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από τον χαμογελαστό άνθρωπο. από τον άνθρωπο που έχει ανοικτό το σπιτικό του, την καρδιά του και την ψυχή του.
    Καλό μήνα με χαμόγελο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Ελένη μου το χαμόγελο είναι από εκείνα τα όμορφα που σε κάνουν να αλλάζεις διάθεση στο λεπτό, να σου δίνουν κουράγιο στα δύσκολα και να σε γεμίζουν με όμορφα συναισθήματα φίλη μου... ας τα κρατήσουμε όσο μπορούμε στην ζωή μας.
      Να είσαι καλά Ελένη μου να έχεις ένα χαμογελαστό μήνα φιλιαααα!! 😊

      Διαγραφή
  8. Α, μα εσύ είσαι μαστόρισσα στο μοίρασμα! Και αυτό ισχύει, είτε για γεμιστά, πλεκτά, ποιήματα, είτε για όμορφα κείμενα που εμπνέουν. Μ'αυτά και μ'αυτά, πώς να μην έχεις γίνει φίρμα στη γειτονιά;
    Σου στέλνω πολλά φιλάκια και εύχομαι να έχεις έναν καλό και δημιουργικό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το να μοιράζεσαι Πίππη μου είναι το ομορφότερο συναίσθημα στον κόσμο...σε κανει χαρούμενη όπως και εκείνους που το δέχονται ας είναι και ένα απλό χαμόγελο...είναι το φάρμακο της ψυχής!
      Δεν ξέρω τι είναι φίρμα (ξέρω αλλά δεν θέλω να είμαι😊) είμαι όμως χαρούμενη που εδώ και δέκα χρόνια μπορώ να μοιράζομαι όλα αυτά...σε ευχαριστώ πολύ για όμορφα σου λόγια..
      Το ξέρεις ότι το χαμόγελο είναι η καμπύλη που ισιώνει τα στραβά; κάπου το διάβασα και μου άρεσε πολύ!!
      Να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις Πίππη μου, να έχεις ένα όμορφο και χαρούμενο μήνα...φιλιαααα!! 😊

      Διαγραφή
  9. ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ, τον τελευταίο φθινοπωρινό!
    Ευχαριστούμε που μοιράζεσαι μαζί μας τόσο όμορφα κείμενα!
    Άλλωστε χρόνια τώρα , μας το έχεις πει πως το χαμόγελο είναι η καμπύλη που ισιώνει τα στραβά! Μακάρι ο Νοέμβριος να είναι τόσο όμορφος μήνας!
    Την αγάπη μου, από την βροχερή Χαλκιδική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και καλό ευλογημένο μήνα να έχουμε αδέρφι μου...
      Μα είδες τι όμορφο κείμενο που ήταν; δεν είχα σκεφτεί τίποτε για ανάρτηση και προχθές που πήγα στο σούπερ το μοιράζανε...ξεφυλλίζοντας το έπεσε το μάτι μου σ αυτό και τι ομορφότερο σκέφτηκα να το μοιραστώ με την παρέα μου τώρα που μπαίνει ο καινούργιος μήνας; όπερ και εγένετο...
      Αυτό με την καμπύλη ξαναπέστο αγάπη μου...🤣
      Να είστε όλοι καλά Βαρβαρούλα μου χαρούμενο μήνα να έχετε φιλιαααα😊

      Διαγραφή
  10. Καλό μηνα Ρούλα κι ο,τι επιθυμείς! Πολυ ωραιο το κειμενο που μας προσφερες και στη σημερινη σου ανάρτηση. Με λογια σοφα και νόημα. Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ήταν τόσο όμορφο το κείμενο που διαβάζοντας το μόνο ομορφιά ένιωσα.. μακάρι οι άνθρωποι να είμασταν έτσι, ένα καλώς ορίσατε και ένα πλατύ χαμόγελο δεν κοστίζουν, μας κάνουν χαρούμενους και εμάς και εκείνους που απευθύνεται...
      Να είσαι καλά Ευγενία μου να περνάς όμορφα με ότι κάνεις καλο και χαμογελαστό μήνα να έχεις φιλιαααα!!😊

      Διαγραφή
  11. Ειναι μια λεξη που χρησιμοποιει πολυ ενα αγαπημενο μου προσωπο και την εννοει.Την μαλωνω γλυκα γιατι ξερω ποσο πολυασχολη ειναι αλλα επειδη το εννοει το κανει συχνα πραξη.Για αυτο την αγαπω.Φιλακια Ρουλακι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν μας έλειπε το χαμόγελο από την ζωή μας φιλενάδα δεν ξέρω με τι άλλο τόσο όμορφο θα μπορούσε να αντικατασταθεί...μπαίνει ανάμεσα στις δυσκολίες μας και μας κανει να τις βλέπουμε πιο εύκολες...σου χαμογελάει μια μικρή φτατσούλα και πετάς στα ουράνια...
      Το χαμόγελο Λίτσα μου σημαίνει αγάπη από όπου και να προέρχεται!!
      Να είστε καλά όλοι να έχετε ένα όμορφο μήνα γενάτο χαμόγελα. Η αγάπη είναι αμοιβαία φιλιάααα 😊

      Διαγραφή
  12. Σε ευχαριστούμε για τα όσα μοιράστηκες μαζί μας.
    Εσύ άλλωστε χαμόγελα ξέρεις να μοιράζεις απλόχερα.
    Πάντα να χαμογελάς.
    Και μακάρι όλοι μας να βρίσκουμε αφορμές στην καθημερινότητα να χαμογελάμε.
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι Μαρινάκι μου να είχαμε ένα μαγικό ραβδάκι να σκορπούσε απλόχερα τα χαμόγελα παντού να έκαναν το κόσμο χαρούμενο...μας λείπουν αυτά μικρή μου, γι αυτο είπα να μας μπει ο μήνα χαρούμενος με χαμογέλα μήπως αλλάξει προς το καλύτερο η ζωή μας..Ενα χαμόγελο μας χαρίζει το πιο όμορφο συναίσθημα...τυχεροί όσοι το απολαμβάνουν
      Να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις Μαρινακι μου φιλιάααα!! 😊

      Διαγραφή
  13. Καταπληκτικό κείμενο!!! Σε ευχαριστούμε πολύ :)
    https://hamomilaki.blogspot.com/2021/11/moirasma-einai-kai-to-hamogelo.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε χαμομηλάκι μου εγώ σε ευχαριστώ πολύ που πέρασες και το διάβασες...
      Να είσαι καλά και να περνας ακόμα καλύτερα καλο σου μήνα με χαμόγελα!!😊

      Διαγραφή
  14. Τί ωραία πράγματα μας τράταρες πάλι Ρούλα μου!
    Μπράβο για άλλη μια φορά για το ωραίο περιοδικό που βγάζουν οι άνθρωποι.
    Να τους δώσεις τα συγχαρητήρια μας.
    Χαμόγελο, που το χάσαμε κρυμμένο πίσω σπο τις μάσκες.
    Εμείς θα χαμογελάμε κι ας μη φαίνεται.
    Βγαίνει στα μάτια μας ή λάμψη. Να είστε όλοι καλά.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου μα είδες τι όμορφο κειμενο που είχε γράψει ο δημοσιογραφος αυτός; γιατί δημοσιογράφος είναι και τα πρωινά έχει εκπομπή με τα τοπικά νέα στο ραδιόφωνο. από τους σπουδαίους της ραδιοφωνίας και από ότι είδες πολύ καλός στα κείμενα και στις φωτογραφίες!!
      Με το που το διάβασα είπα ...να μια ωραία αρχή για τον καινούργιο μήνα να μπει με χαμόγελο. Ευτυχώς που υπάρχει και αυτό στην ζωή μας μας και την κάνει καλύτερη φιλενάδα...
      Και βέβαια το χαμόγελο θα είναι πάντα εδώ, με μάσκα ή όχι, θα χαμογελούν τα μάτια μας αφού νιώθουμε όμορφα μαζί του!!
      Καλο μήνα να έχουμε Ρένα μου με όσο περισσότερα χαμόγελα γίνεται φιλιαααα!! 😊

      Διαγραφή
  15. Τι όμορφο χαμογελαστό ποδαρικό !!!!!!
    Καλό μήνα με χαμόγελα που αγγίζουν την ψυχή
    Σε φιλώ !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ Ράνια μου που σου άρεσε, είναι καλύτερα να ξεκινά ό μήνας με ένα χαμόγελο αν και είναι δύσκολα στους καιρούς που ζούμε ,όμως με καλή διάθεση μπορούμε να κάνουμε καλύτερες τις μέρες μας...
      Να είσαι καλά και μακάρι να βρίσκεις αφορμές για πολλά χαμόγελα... καλο μήνα με τα καλύτερα του!! φιλιαααα!! 😊

      Διαγραφή
  16. Καλο ξημερωμα Σμαραγδα;)ειναι ομορφο να ξεκινα η μερα με τοσο ωραια λογια καλοσυνης:)
    Να εισαι παντα καλα να μοιραζομαστε χαμογελα ανθρωπινα
    ^_^ Καλο μηνα ευλογημενο καλοταξιδο <3 Καλημερα :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να ξεκινούσαν οι μέρες μας κοιτάζοντας όμορφα χαμογελαστά πρόσωπα, τώρα βέβαια πίσω από τις μάσκες είναι δύσκολο αλλά έχουμε τα μάτια μας όμως να φαίνονται που χαμογελούν και αυτό είναι παρήγορο Κυριακή μου.😍
      Να έχεις έναν όμορφο μήνα και πολλές αφορμές για χαμόγελα φιλιαααα 😊

      Διαγραφή
  17. Καλό μήνα Ρούλα μου, με πολλά πολλά χαμόγελα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Χελωνίτσα μου καλό και χαρούμενο μήνα να έχεις και εσύ, να περνάς όμορφα και να κάνεις ότι αγαπάς!! καλό σου βράδυ φιλιαααα!!😊

      Διαγραφή
  18. ωωω ναι πολύ ωραίο κείμενο, φαντάζομαι και καλούδια που θα χει αυτό το σούπερ μάρκετ γιαμι γιαμι...
    Καλό Μήνα λοιπόν με πολλά πολλά χαμόγελα και ουρανούς για να ταξιδεύουν και να φτάνουν σε καρδιές !!!
    :) :)
    Να σαι καλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σούπερ μάρκετ Μάνια μου φροντίζει εκτός από την τροφή του σώματος και την τροφή του πνεύματος, στο περιοδικό που βγάζει κάθε τρίμηνο με θέματα και φωτογραφίες γύρω από την παράδοση της Κρήτης.
      Αυτή η ομορφιά της γραφής για το χαμογελαστό καλωσόρισμα ήταν που με έκανε να το αναδημοσιεύσω Μάνια μου...
      Ενα χαμόγελο την μέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα...😊
      Να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις καλό μήνα σου εύχομαι με τα καλύτερα του!! φιλιαααα!!😍

      Διαγραφή
  19. ΔΑΝΕΙΑ ΜΕ LENDINGTREE® INC.


    Σας ενδιέφερε πού να πάρετε δάνεια, σας απέρριψαν οι τράπεζες και τώρα απογοητευτήκατε από το πού θα πάρετε δάνειο. Το LENDINGTREE θα σας δώσει το δάνειο που περιμένετε. επικοινωνήστε μαζί μας στο lendingtreegroupinc@gmail.com.

    Δάνειο για να ξεπληρώσεις εύκολα το χρέος σου;
    Ένα δάνειο για να ξεκινήσετε το είδος της επιχείρησης που θέλετε να κάνετε;
    Δάνειο για εκπαιδευτικούς σκοπούς;
    Δάνειο για αγορά διαμερίσματος;

    Μην ψάχνετε άλλο, η LENDING TREE INC προσφέρει δάνεια
    Χωρίς κρυφές πληρωμές από 1.000 έως 20.000.000 EUR / USD / ΛΙΡΕΣ
    Με πολύ χαμηλό επιτόκιο 3-5%.
    Έχουμε δημιουργήσει ένα δίκτυο δανεισμού και
    οικονομική βοήθεια σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.

    Προσπαθούμε να διατηρήσουμε το επίπεδο αριστείας μας Προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.
    Δίνουμε δάνειο σε όσους χρειάζονται οικονομική βοήθεια από 1 έως
    20 χρόνια

    Οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν επίσης

    . πραγματική χρηματοδότηση
    . επενδυτής ακινήτων
    . κατασκευαστικά δάνεια
    . δάνεια εκκίνησης επιχειρήσεων
    . στεγαστικά δάνεια
    . Καταναλωτική πίστη,
    . Δάνεια FHA
    . προσωπικά δάνεια
    . δάνεια αυτοκινήτου
    κ.λπ. Εάν χρειάζεστε δάνειο ή οικονομική βοήθεια επικοινωνήστε μαζί μας μέχρι

    email: lendingtreegroupinc@gmail.com

    email: lendingtreeloans@protonmail.com

    Ζεστή σκέψη

    ELIZABETH WALTER

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλή εβδομάδα! Είδα Κρήτη, ποίηση , υπέροχα κείμενα και αφήνω ένα Καλώς Εσμίξαμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή