Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022

ΠΟΥ ΚΡΥΦΤΗΚΕ Η...ΑΝΟΙΞΗ;

 Σήμερα γιορτάζουμε τον ερχομό της Άνοιξης κανονικά και με το ημερολόγιο να γράφει 21 του Μάρτη.

Αμ δε... κοιτάξτε φίλοι μου γύρω σας και πείτε μου αν το τοπίο σαν θυμίζει αυτήν την υπέροχη εποχή.

Με το χιόνι να πέφτει και να σκεπάζει για μια ακόμη φορά φέτος τα πάντα. η φωτογραφία από την τηλεόραση.

Ο χειμώνας να επιμένει με πείσμα να μείνει μέχρι την τελευταία μέρα του, του και ακόμη παραπάνω, να κλέψει μέρες από την Άνοιξη, που φοβισμένη έχει κρυφτεί πίσω από τα πυκνά σύννεφα.

Η παγωνιά έχει κάψει ήδη τα πρώτα θαρραλέα φυλλαράκια

που είχαν ξεγελαστεί από την προηγούμενη καλοκαιρία και είχαν ξεπροβάλει από την χειμερία νάρκη τους.

Άλλο καλωσόρισμα της έπρεπε της αγαπημένης Άνοιξης, αλλά ο χειμώνας έχει άλλη γνώμη. 

Το ξέρει ότι θα φύγει και οι μέρες του τελειώνουν όσο και να θέλει να μας κάτσει παραπάνω. Δεν ξέρω τι θέλει να κερδίσει, αφού ούτως ή άλλως η εποχή του γράφει τέλος.

Μου θυμίζει κάτι πεισματάρικα παιδάκια που κλαίνε γοερά, για να τους κάνουν τα χατίρια...

Όμως όσο και να προσπαθεί να μείνει λίγο παραπάνω εμείς το ξέρουμε, όπως το ξέρει και εκείνος πως θα φύγει.

Λίγη υπομονή και η κρυμμένη Άνοιξη θα κάνει την εμφάνισή της ολόλαμπρη όπως ξέρει να είναι, γεμάτη με αρώματα και χρώματα!! πηγή

Θα ευχηθώ καλή άνοιξη μέσα στον χειμώνα, είναι μια ευχή γεμάτη ελπίδες, για ότι θα  έρθουν  καλύτερες μέρες, έστω και κλιματολογικά... 

Ας κρατήσουμε αυτή την ευχή που από μόνη της είναι όμορφη, αφού αυτόν τον καιρό έχουν  ανάγκη τα μάτια μας από κάτι όμορφο όπως η Άνοιξη  που είναι σίγουρο πως θα έρθει! 

Να μην ξεχάσουμε να την προαπαντήσουμε με ένα χαμόγελο!😊

Και σήμερα που είναι η μέρα της ποίησης, θα κλείσω αυτό το αφιέρωμα στην άνοιξη που έρχεται, με το ποίημα του μεγάλου μας Γ.Ρίτσου. Εδώ..

"Η άνοιξη αυτή μας βρήκε όλους απροετοίμαστους

κι ανόρεξους ή αδιάφορους-απροετοίμαστη κι η άνοιξη, σε κάθε της βήμα κοντοστέκεται σαστίζει και

σωπαίνει, κάτω απ΄τα λίγα της δέντρα-δε ρωτάει.

Το φως επιστρέφει απ το περσινό καλοκαίρι κατάκοπο κι αφηρημένο, απόμακρο, παραξενεμένο απ την καινούργια του νεότητα..."

(Γ. Ρίτσος, Οδηγός ασανσέρ, Κέδρος)   

Να είστε όλοι καλά να έχετε μια ελπιδοφόρα εβδομάδα.

Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε.


   


  

19 σχόλια:

  1. Με το καλό να κοπιάσει η Άνοιξη αν και καθυστερημένη και να φέρει μαζί της και ΕΙΡΗΝΗ !!!!!!
    Τα φιλιά μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα έρθει γιατί αυτός είναι ο σκοπός της Ράνια μου απλά φέτος θαρρείς πως και ο καιρός πάει όπως τα γεγονότα στον πλανήτη μας...
      Μακάρι να φέρει την Ειρήνη Ράνια μου και να ανεβάσει λίγο την ψυχολογία μας με τόσα που γίνονται γύρω μας...
      Εδώ πάντως γίνεται χαλασμός κόσμου...να είσαι καλά
      Καλή άνοιξη να έχουμε εμεις θα επιμένουμε να το λέμε και ας λείπει προς το παρόν Ράνια μου ε; την αγαπη μου φιλιαααα!😘

      Διαγραφή
  2. Έρχεται, έρχεται Ρούλα μου! Οι πληροφορίες μου λένε, ότι τσακώθηκε
    άγρια με τον χειμώνα που την απήγαγε και τη φίμωσε! Κατάφερε να
    δραπετεύσει, και φτιάχνει το καινούργιο της φόρεμα για να μας κάνει
    πρεμιέρα, την Πέμπτη! Λίγες μέρες υπομονή και μετά, πάρτι στον ήλιο
    που τόσο στερηθήκαμε!
    Φιλάκια πολλά μάτια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο την πεθυμήσαμε όμως Αριστάκι μου σαν εσένα ένα πράμα ε;😊 και έλεγα που να κρύφτηκε η άνοιξη κάτι ξέρεις εσύ Εδω θα καθυστερήσει λίγο ακόμα αφού ο χειμώνας δεν θέλει να φύγει. Καλά του είναι όμως να πάει στο καλό.
      Να βγει ο ήλιος να ζεσταθεί το κοκκαλάκι μας!😊
      Καλή άνοιξη να έχουμε μικρή μου την αγάπη μου φιλιαααα!! 😍

      Διαγραφή
  3. Μα τι χειμώνας φέτος! Και δεν λέει να ξεκουμπιστεί...Αυτήν την Άνοιξη περιμένω. Μπας και φέρει άνοιξη και στις καρδιές μας. Με το καλο να έλθει και εύχομαι να την υποδεχθούμε όπως της πρεπει
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννιώ μου μας πάγωσε... από τους χειμώνες που σίγουρα θα τους θυμόμαστε για το πολύ κρύο τους.
      Οσα χρόνια μένω στην Κρήτη είναι η πρώτη φορά που ένιωσα να κρυώνω, θυμάμαι που καμιά φορά οι κριτικοί εδώ μου έλεγαν πως κάνει κρύο και γελούσα όταν τους έλεγα δεν έχετε δει κρύο εδώ γι αυτό το λέτε...εεεε φέτος το ένιωσα φιλενάδα...γι αυτό μην λέμε τίποτα γιατί το βρίσκουμε μπροστα μας.🤣
      Εχθες και σήμερα βλέπουμε τα πρώτα βήματα της να έρχεται δειλά δειλά η Ανοιξη αμήν να πούμε!!
      Καλή Άνοιξη 🌺λοιπόν Αννιώ μου την αγαπη ❤μου φιλιάαα!😘

      Διαγραφή
  4. Αναζητώντας την άνοιξη, θα μπορούσε να είναι ο τίτλος ενός ξέχωρου έργου Ρούλα μου, όπως ήρθαν τα πράγματα φέτος. Μας βασανίζει στην κυριολεξία ο χειμώνας. Τι να πω. Υπομονή, καρτερία, δύναμη και συλλογικότητα στην οποία συμβάλλεις πάντα με την παρέα και τα αισθήματά σου καλή μου φίλη. Καλή βδομάδα Ρούλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα θα υπάρχει μια πρόταση ή λέξη που θα μπορούσε να γίνει τίτλος οποιουδήποτε έργου όταν γράφουμε ή ακούμε κάτι αν έχουμε ευαισθησία σε ότι βρίσκεται γύρω μας και εσύ σίγουρα είσαι από εκείνους τους ανθρώπους που δίνεις στην γραφή σου αυτό ακριβώς..
      Ας προσπαθήσουμε φίλε μου να σκεφτόμαστε θετικά όσο και αυτό είναι δύσκολο τον καιρό αυτόν ,τουλάχιστον ας μην αφήσουμε την ελπίδα μας να σβήσει πως θα έρθουν και μέρες καλύτερες!
      Να είσαι καλά και χρόνια πολλά για την αυριανή γιορτή.!! καλό σου βράδυ 🌙

      Διαγραφή
  5. "Άνοιξη παρά τέταρτο" όπως λέει κι ο στίχος του Ελύτη.
    Κοντοζυγώνει, Ρούλα μου.
    Και μακάρι να ζεστάνει λίγο και τις ψυχές μας.
    Εσύ πάντως είσαι ο προάγγελός της, με το υπέροχο ποίημα του Ρίτσου που διάλεξες.
    Φιλιά πολλά και παγωμένα απ' το αγιάζι που έχει πάλι απόψε 🌨❄☃❄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανελλάκι μου εδώ πάντως μέχρι την στιγμή που σου γράφω, κανει κρύο, ασε δε που προχθές το βράδυ και το πρωί νόμιζες πως βρίσκεσαι στην καρδιά του χειμώνα...
      Ας ελπίσουμε πως σύντομα θα λιάσει να ζεσταθεί το κοκαλάκι μας, γιατί και μόνο να σε χαϊδέψουν οι αχτίνες του ήλιου μια ζεστασιά στην καρδιά την νιώθεις όσο και να είναι μάτια μου.
      Το ποίημα του Ελύτη δεν το ήξερα, και να σκεφτείς ότι κάποτε έγραψα κάτι για την άνοιξη με τον ίδιο τίτλο χωρίς να το ξέρω ιεροσυλία ήταν...
      Του Ρίτσου που το διάβασα και εκείνου πρώτη φορά ήταν τόσο ταιριαστό με την περίσταση!
      Αντε να έρθει με το καλό να γεμίσουν τα μάταια μας χρώματα...την αγάπη μου❤ πάντα Κανελλάκι μου. Σ.Λ. φιλί.😘

      Διαγραφή
  6. Λοιπόν Ρούλα μου η Περσεφόνη, η κόρη της κυρά-Δήμητρας καλέ, που την ορέχτηκε ο Άδης, ή Πλούτωνας, ή όπως στο καλό τον λένε, δε λέει να ανέβει στη γη με όλα αυτά που γίνονται. Μη φάει καμιά αδέσποτη το κορίτσι κι άντε να δεις μετά Άνοιξη. Εδώ πάντως έχουμε ψοφόκρυο. Από χιόνι σε χιονόνερο το πάει κι ο αέρας του διαόλου.
    Δε βαριέσαι βρε Ρούλα μου Άνοιξη έχουμε στις καρδιές μας.
    Φιλιά πολλά Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ τι κάνει και αυτή η άνοιξη με τόσα που βλέπει εδώ πάνω Αννίκα μου; 'οπως έχουμε κάνει τον κόσμο απηύδησε και αυτή με τα δικά μας καμώματα και είπε να καθυστερήσει να δούμε τι εστί ο ερχομός της...
      Ψοφόκρυο και εδώ πρώτη φορά τέτοια εποχή στην Κρήτη, όσα χρόνια που μένω εδώ φίλη μου αυτή η εποχή πάντα θύμιζε πραγματικά Άνοιξη.
      Είναι να μην την αγαπάς αυτήν την όμορφη κοπελιά με τα αρώματα και τα χρώματα της;
      Αντε με το καλό να την δεχτούμε Αννίκα μου δεν ανησυχώ το κατέω πως θα έρθει όπως σε βλέπω και με βλέπεις.🤣🤣
      Την αγάπη μου❤ φιλιάαα!!😊

      Διαγραφή
  7. Το καλό πράγμα αργεί να γίνει Σμαραγδάκι μου. Έτσι δε λένε; Ελπίζω μόνο να έρθει εγκαίρως για να προλάβουμε να την χαρούμε πριν αρχίσει η ζέστη που εδώ, σε μας, πιάνει νωρίς-νωρίς.
    Η δική μου η ροδιά έβγαλε φυλλαράκια αλλά ο καιρός πέρα για πέρα χειμωνιάτικος.
    Να είμαστε καλά λοιπόν να την υποδεχτούμε και ας ελπίσουμε πως μαζί με τα χρώματα θα μας φέρει και καλά νέα απ' τον Βορρά.
    Πολλά φιλιά Σμαραγδάκι μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες να είναι έτσι Μαρία μου; νομίζω ναι...θα έρθει και θα είναι πανέμορφη με τα χρώματα της και τα αρώματά της.
      Και εδώ σε εμάς στην Κρήτη πάντα η άνοιξη ήταν εδώ τέτοιες μέρες, με τα όμορφά της...
      Θα την προσμένουμε να την καλωσορίσουμε έστω και λίγο καθυστερημενη...άνοιξη είναι αυτή ας κάνει και λίγα νάζια ε Μαρία μου;
      Αχ τι μου θύμησες και με την δική μας ροδιά και εκείνη έβγαζε φυλλαράκια πρώιμα αλλά δυστυχώς μας χάλασε και ξεράθηκε. Εκανε υπέροχα ρόδια...
      Καλή Άνοιξη να έχουμε λοιπόν να νιώσουμε όσο τίποτε τον ερχομό της!!
      Να είσαι καλά Μαρία μου καλο σου ξημερωμα την αγάπη μου ❤ φιλιαααα!!😘

      Διαγραφή
  8. Το καλό Ρούλα μου, να σχολιάζεις καθυστερημένα είναι που πετυχαίνεις επί τέλους την άνοιξη, έτσι μόνο χαρωπό μπορεί να είναι το σχόλιο μου! Στο δικό μου μπαλκόνι το κρύο δεν έκανε καμιά ζημιά και όλα τα φυτά μου, είναι χαρούμενα! :)
    ΑΦιλάκια ηλιόλουστα και φωτεινά! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωωω τι ωραία που τα κατάφεραν τα δικά σου λουλουδάκια, είναι που βρήκαν τον τόπο που τους άρεσε φιλενάδα και την αγάπη που ήθελαν την είχαν όποτε ήταν χαρούμενα, οπως χάρηκα και εγώ που το διάβασα...εμάς τα δικά μας τα έκαψε από την μιά μεριά ο αέρας και από την άλλη η θάλασσα , αλλά βλέπω παρ όλα αυτά με τις πρώτες ακτίνες του ήλιου πριν λίγες μέρες, αρχίσαν να ξεμυτίζουν από το χώμα και αυτό για μένα είναι η ζωή!
      Οσο για το καθυστερημένο κάθε φορά των σχολίων, οι ρυθμοί μου έχουν πέσει Στεφανία μου, αλλά δεν τους αφήνω να με βάλουν κάτω.. προσπαθώ το καλύτερο που μπορώ.
      καλή άνοιξη να έχουμε φιλενάδα με υγεία και ειρήνη παντού... την αγάπη μου 💖καλο σου ξημερωμα φιλιαααα😘

      Διαγραφή
  9. Θα έρθει Σμαραγδένια μου η Άνοιξη! Πού θα πάει;
    Θα έρθει να μας γεμίσει χρώματα, αρώματα (και αλλεργίες, αλλά τέλος πάντων χαχαχα).
    Ο χειμώνας μας κούρασε. Μακάρι φεύγοντας να πάρει και τα άσχημα μαζί του!
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαρινάκι μου θα έρθει η Άνοιξη έστω και αν αργήσει λίγο γιατί ξέρει καλά πως χωρίς εκείνη δεν θα ζεστάνει η γη.
      Την περιμένουν πως και πως τόσα πράσινα φυλλαράκια να ξεμυτίσουν από την νάρκη του χειμώνα, τα λουλουδάκια να ανθίσουν και εμείς οι άνθρωποι να νιώσουμε την ζεστή μυρωμένη ανάσα της, αλλά εσύ να την προσέχεις με την αλλεργία σου μικρή μου.
      Είναι σίγουρο ότι όταν έρθει θα μείνει για τα καλά και θα ζεσταθούνε τα κοκαλάκια μας. 😊
      Καλή άνοιξη να έχουμε Μαρινακι μου να είσαι καλά την αγάπη μου ❤καλό σου ξημέρωμα φιλιαααα😘

      Διαγραφή
  10. Αχ, αυτή η 'Ανοιξη...πόσο μας άργησε φέτος! Εμ, γι αυτό κι εγώ έβαλα ερωτηματικό στον τίτλο της ανάρτησής μου! χα χα χα!!!
    Δυστυχώς, είχαμε κι εμείς λίγες ζημιές στον κήπο, με τα δέντρα και τα φυτά που είχαν ήδη πετάξει μπουμπουκάκια, όπως και με κάποια παχύφυτά μου που πάγωσαν! Χθες και σήμερα βγήκε επιτέλους ο ήλιος αλλά το σπίτι μέσα δεν λέει να ζεσταθεί!
    Με το καλό να έρθει πιά για τα καλά, να μπορέσουμε να αρχίσουμε και τους περιπάτους μας, γιατί κοντεύουμε να σκουριάσουμε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι! Δεν το γνώριζα αυτό το ποίημα του Ρίτσου! Νά'σαι καλά που το έβαλες!!!!
    Καλή Κυριακή, Ρούλα μου και φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή