Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023

ΑΡΧΙΜΗΝΙΆ ΚΙ ΑΡΧΙΧΡΟΝΙΑ...


Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά κι αρχή καλός μας χρόνος...

Ας τον καλοπιάσουμε τον καινούργιο χρόνο που μόλις κάνει τα πρώτα του βήματα. 

Να του πούμε να μην είναι σαν τον παλιό που έφυγε και δεν μας άφησε με τις καλύτερες αναμνήσεις.

Να είναι καλός, να ακούσει τις ευχές μας πως εκτός από την υγεία, να φέρει την ειρήνη στην ανθρωπότητα.

  Να ανοίξουμε την αγκαλιά μας και να τον υποδεχτούμε, να του πούμε πως θέλουμε να τον γλυκάνουμε, με ότι γλυκό έχουμε στο σπίτι μας, π.χ. ένα κομμάτι μπακλαβά, κι αν δεν του φτάνει, έχουμε ολόκληρο ταψί, που φέτος έβαλε και το χεράκι του ο μικρούλης μας ο Γιαννάκης, που βοήθησε στην κατασκευή του!🤣


Εδώ επιτρέψτε μου να κάνω μια παρένθεση και  σας πω πως προέκυψε το έθιμο του μπακλαβά την πρωτοχρονιά στην περιοχή μας και στην οικογένειά μας και την ιδέα να το γράψω εδώ μου την έδωσε η φίλη μας η Αννίκα...

Ήταν έθιμο που το φέρανε το 1922 οι Μικρασιάτες πρόσφυγες από την παλιά Αλικαρνασσό, σημερινό (Μπόντρουμ)στα παράλια της Τουρκίας. 

Εγκαταστάθηκαν εδώ στην Ν.Α Αλικαρνασσό και έφεραν εδώ μαζί τους τα ήθη και τα έθιμα τους. Μία από αυτούς τους πρόσφυγες ήταν και η πεθερά μου η οποία μου έμαθε την τέχνη στο κόψιμο του μπακλαβά. Τον οποίο έκαναν, για να γλυκάνουν τον καινούργιο χρόνο που ερχόταν! Και μάλιστα την ώρα που έμπαινε ο χρόνος, το πρώτο κομμάτι, το έκοβε ο κύρης του σπιτιού, ο πάτερ φαμίλιας!! Έθιμο που το κρατάμε στο σπίτι μου τρείς γενιές μέχρι τώρα.

Αν δεν του αρέσει θα μπορεί να γευτεί λίγη βασιλόπιτα που είναι η κλασική μας παράδοση.

Το γιορτινό μας  τραπέζι περιμένει να γευτούμε τα καλούδια της πρωτοχρονιάς.


Μαζί με τον ερχομό του θα ήθελα να σας παρουσιάσω τις ευχές που μου έστειλαν, αγαπημένες φίλες, μαζί με την αγάπη τους συνοδευόμενες από τα όμορφα δωράκια τους

Η Ρένα μας με την γνωστή τεχνική του πάτσγουορκ με τα κουρελάκια της, έφτιαξε αυτή την καταπληκτική Χριστουγεννιάτικη κάρτα, που από κοντά είναι τόσο όμορφη στην λεπτομέρειά της! μα πείτε μου δεν είναι πανέμορφη; Η Χριστουγεννιάτικη καρτούλα  που έφτιαξαν τα κορίτσια της δε με τις ευχές τους ήταν Ρένα μου  σε ευχαριστώ πάρα πολύ.

Μια ακόμα αγαπημένη φίλη η Χαρά, έστειλε πολύ όμορφα δωράκια φτιαγμένα από τα χεράκια της. Το βάζο με τα ανάγλυφα χιονισμένα δεντράκια και  το σπιτάκι, μοιάζει παραμυθένιο. η καρτούλα της γεμάτη ευχές... Χαρά μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

Η φίλη μας η Μαριλένα με έκανε να χαρώ πάρα πολύ με το ξύλινο στολίδι της με τους αριθμούς της καινούργιας χρονιάς και με τις ευχές της μέσα στην όμορφη καρτούλα! Σε ευχαριστώ πολύ Μαριλένα μου!

Όλα τα δωράκια σας έχουν στολίσει και μια γωνιά του σπιτιού μας!

Η καινούργια χρονιά που μπήκε εύχομαι να σας βρει όλους καλά με υγεία, να εκπληρώσει ο καθένας ότι εύχεται η ψυχούλα του!

Να ευχηθούμε, να μην ξαναδούμε πόλεμο και ανθρώπους να ξεριζώνονται από το τόπο τους, χάνοντας τα πάντα. Να ευχηθούμε, να μην υπάρξουν άλλα παιδιά που δεν πρόλαβαν να μεγαλώσουν.

Ας ανοίξουμε την καρδιά μας στην αγάπη και ας χαρίσουμε το χαμόγελο μας σε ότι καλό  μας έρθει. Ας είμαστε ευγνώμονες σε αυτά τα πολλά που έχουμε! 

ΚΑΛΉ ΧΡΟΝΙΆ ΜΕ ΥΓΕΊΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ!!

Σας ευχαριστώ πολύ που και αυτή την χρονιά αν έχουμε την υγειά μας, ελπίζω να τα λέμε! 




24 σχόλια:

  1. Δεν ξέρεις πόσο χάρηκα αυτήν την υπέροχη πανδαισία δώρων και δημιουργημάτων, Ρούλα μου. Είδες τελικά, πώς μια δικτυακή συντροφιά, αποκτά τέτοια οντότητα, που είναι πραγματική, παρούσα, γλυκύτατη. Ο μπαγκλαβάς είναι έργο τέχνης. Η βασιλόπιττα επίσης. Και σε παρέλαση άπαντα τα δώρα, φορτωμένα αγάπη και συναισθήματα.
    Καλή χρονιά Ρούλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά με υγεία...αυτές οι γιορτινές μαζώξεις με τα παιδιά και τα εγγόνια είναι που περιμένουμε όλο τον χρόνο να είμαστε όλοι μαζί να αλλάξουμε την χρονιά και τα μικρά δωράκια μας...Εννοείτε ότι την παράσταση την έκλεψε ο μικρούλης μας! 🤣
      Χρόνια πολλά, η Καινούργια χρονιά να σου φέρει υγεία, αγάπη και δώρα καρδιάς! 🎄🎁

      Διαγραφή
  2. Να τα χαρείς τα δώρα σου Ρουλίτσα μου και εύχομαι το 2023 να είναι γλυκό σαν τον μπακλαβά σου και ανθρώπινο όσο δεν ήταν τα προηγούμενα χρόνια. Υγεία εύχομαι πάνω από όλα
    Καλή νέα χρονιά
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Αννιώ μου από το στόμα σου και στου θεού τ αυτί οι ευχές σου και για όλο τον κόσμο...
      Καλή χρονιά να έχουμε με υγεία πάνω από όλα και ανοιχτές καρδιές στην αγάπη. Όλα τα καλά να έρθουν στο σπιτικό σας! Χρόνια πολλά και χαρούμενα Αννιώ μου. την αγάπη μου φιλιααα 🧡🎄🎁

      Διαγραφή
  3. Τα γλυκά, τα δώρα, η σκέψη και η αγάπη σου, αλλά και η σκέψη και η αγάπη των φίλων να είναι καθημερινά στη ζωή σου Ρούλα μου! Υπέροχος ο μπακλαβάς σου. Έτσι για την ιστορία, το μυστικό της επιτυχίας είναι στο βούτυρο και στο σιρόπιασμα. Όσο η γιαγιά έφτιαχνε μπακλαβά στον ξυλόφουρνο κι αργότερα στην ξυλόσομπα, ήταν απόλαυση. Ποτέ δεν κατάφερα να φτάσω τη γεύση του στην ηλεκτρική κουζίνα.
    Εύχομαι γλυκές να είναι όλες οι μέρες του καινούργιου χρόνου, με αγάπη και υγεία!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σου πω Αννικα μου πως ο μπακλαβάς μας δεν έχει ούτε σταγόνα βούτυρο θα το πιστέψεις; Εδώ τον κάνουμε με λάδι και τώρα τελευταία τον κάνω με καλαμποκέλαιο και γίνεται ακόμα πιο τραγανός... αυτό με τον ξυλόφουρνο ενώ έχουμε στην αυλή μας δεν το είχα σκεφτεί να τον κάνω εκεί, να μια ιδέα για του χρόνου 😊.
      Μακάρι να είναι γλυκός και τρυφερός για όλο τον κόσμο που τόσο ταλαιπωρείται πια.
      Καλή χρονιά ευλογημένη και χαρούμενη με υγεία και ανοιχτές καρδιές στην αγάπη Αννίκα μου φιλιααα 🎄🎁🧡

      Διαγραφή
  4. Ρούλα μου ο μπακλαβάς έργο τέχνης!
    Καλή χρονιά εύχομαι σε σένα και την οικογένειά σου με υγεία και χαρές.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ τόσα χρόνια φούρναρης στον μπακλαβά έμαθα την τέχνη Ελένη μου...ευτυχώς που τον κάνουμε πιά μια φορά τον χρόνο, αλλιώς θα είχαμε πάθει όλοι ζάχαρο, αφού η άλλη μέρα δεν τον βρίσκει στο ταψί... έχουν μάθει και οι κόρες μου, αλλά μου λένε ότι δεν τους πετυχαίνουν σαν τον δικό μου...κάτι υποψιάζομαι αλλά δεν τους το λέω,😊 όσο μπορώ θα τον κάνω να τον ευχαριστιούνται. Ούτως ή άλλως θα είναι οι αναμνήσεις τους κάποτε!
      Καλή χρονιά να έχουμε Ελένη μου με υγεία πάνω από όλα πρώτα και αγάπη στις καρδιές μας χρόνια πολλά με αγάπη φιλιαααα 🎄🎁🧡

      Διαγραφή
  5. Τί όμορφος μπακλαβάς ;;;;; αλλά αφού έβαλε το χεράκι του κι ο μικρούλης σας, η επιτυχία είναι σίγουρη !!!!
    Να χαρείς τα όμορφα δώρα σου και καλή χρονιά !!!!!!!
    Σε φιλώ !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είπα και εγώ Ράνια μου φέτος ο μπακλαβάς μας έγινε πολύ πιο νόστιμος, αφού έβαλε το χεράκι του ο μπόμπιρας μας.🤣 μα να δεις πως του αρέσει η μαγειρική, θα πάθεις πλάκα.😊
      Καλή και χαρούμενη χρονιά να έχουμε φίλη μου με υγεία, ειρήνη σε όλο τον κόσμο και αγάπη παντού φιλιααα!🧡🎄🎁

      Διαγραφή
  6. Μύρισε αγάπη το τραπέζι σας. Συγκινήθηκα πολύ με τη φωτογραφία των 2 αγοριών σου 😀
    Καλά, ο μπακλαβάς είναι υπερπαραγωγή. "Ινσταγκραμικό ταψί", που θα σου έλεγε κι ο σεφ Κουτσόπουλος.
    Όλα ευλογημένα και όμορφα, Ρούλα μου.
    Να είστε όλοι καλά. Υγεία και ό,τι άλλο ονειρεύεστε για τη νέα χρονιά 💝 ΣΛ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αγάπη είναι που τα κάνει όλα όμορφα, αυτή η κινητήρια δύναμη που ο άνθρωπός την έχει ξεχάσει Κανελλάκι μου.
      Μα τα είδες; με πόση αφοσίωση κοιτάζει ο Γιαννάκη μας την διαδικασία του μπακλαβά; του αρέσει πολύ η μαγειρική...και ο προπάππους να τον κρατάει να μην πέσει. 🤣 δεν ξέρω αν το ταψί μου είναι ισταγκραμικό, αλλά ξέρω πως δεν πρόλαβε να ξημερώσει και δεν είχε μείνει κομματάκι.. ακόμα και τα στολισμένα φάγαμε.!!🤣
      Το ρίξαμε στην κραιπάλη του φαγητού και του γλυκού όπως καταλαβαίνεις αυτές τις μέρες και νιώθω ενοχές, που ενέδωσα σε αυτές. αλλά ας μην τα λέμε αυτά...🤔
      Καλή χρονιά να έχουμε Κανελλάκι μου με υγεία πάνω από όλα και καρδιές ανοιχτές στην αγάπη και εγώ Σ.Λ 🧡

      Διαγραφή
  7. Να γλυκάνουν οι ψυχές με τα καλούδια σου, Ρούλα μου!
    Άμα είναι ο νέος χρόνος να είναι δίχως τα βαρίδια των προηγούμενων τότε να ανοίξουμε ένα ζαχαροπλαστείο, κάτι σαν πυροβολείο για όλα τα κακά...χαχαχα!
    Εύχομαι να έχεις τις πιο γλυκές, λοιπόν, και χαρούμενες στιγμές για όλη τη χρονιά με τους ανθρώπους σου!!!
    Καλή χρονιά!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εεεε αυτό σκέφτηκα Γλαύκη μου με το γλυκό να τον καλοπιάσω τον καινούργιο χρόνο, μήπως και μας κάνει τα πικρά γλυκά 😊 δεν μπορεί θα δελεαστεί, γιατί πες μου έναν, ακόμα και ο καινούργιος χρόνος, που να μην του αρέσουν τα γλυκά...τι τόσο κόπο κάναμε να πάει χαμένος; Ισα που πρόλαβε ένα μικρό κομματάκι από τις ορδές των δικών μου 🤣.
      Καλή Χρονιά να έχεις και εσύ με τα καλύτερα της, υγεία πάνω από όλα και πολύ αγάπη παντού! φιλιαααα 🎁🎄🧡

      Διαγραφή
  8. Καλή χρονιά, Ρουλίτσα μου!
    Υγεία να έχετε όλοι σας!
    Χάζεψα με τον μπακλαβά! Τι σχέδιο όλο μαεστρία ήταν αυτό!
    Υπέροχο!
    Και ο μικρούλης...όνειρο!
    Και του χρόνου να λάβεις και να δώσεις αγάπη!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Χρονιά Αριστάκι μου με ότι επιθυμεί η καρδούλα σου, τα καλύτερα να σου φέρει υγεία και δύναμη καρδιάς μικρή μου.
      Ας κάνει η καινούργια χρονιά, τα πικρά γλυκά, τα δύσκολα εύκολα.
      Οι καινούργιες γενιές έρχονται...ας τους μάθουμε να γλυκαίνουν τον κόσμο! 😊
      Σε ευχαριστώ πολύ Αριστάκι μου... δώρα καρδιάς σου εύχομαι πολλά...την αγάπη μου χρόνια πολλά φιλιααα! 🎁🧡🤗🎄

      Διαγραφή
  9. Σμαραγδένια μου, εύχομαι ο νέος χρόνος να 'ναι γλυκός σαν τον μπακλαβά σου και γεμάτος δώρα, όχι μόνο υλικά, αλλά και πνευματικά.
    Να σου φέρει όσα καλά βαστάει, γιατί σου αξίζουν όλα.
    Καλή χρονιά να έχουμε με υγεία και να 'μαστε καλά να τα λέμε στα blogs, στα δρώμενα μας, αλλά και τηλεφωνικά, γιατί πάντα χαίρομαι να σε ακούω.
    Πολλά πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι αυτό τον έκανα Μαρινάκι μου τον μπακλαβά να γλυκάνω τον ερχομό του λίγο, άσε που ίσα που του άφησαν ένα κομματάκι 🤣
      Όλος ο κόσμος αξίζει μάτια μου τα καλύτερα γι αυτο να του τα φέρει ο καινούργιος χρόνος, αν θέλει να τον μνημονεύουμε με αγάπη όταν έρθει ο καιρός του να φύγει και εκείνος. Και εγώ χαίρομαι που βρισκόμαστε παρεούλα εδώ στα δρόμενα και όχι μόνο!
      Καλή Χρονιά Μαρινάκι μου με υγεία πάνω από όλα, θετικές σκέψεις και καρδιές ανοιχτές στην αγάπη φιλιαααα!!🎄🧡🎁

      Διαγραφή
  10. Μας γλύκανες τη μέρα περισσότερο Σμαραγδάκι μου με το αριστοτέχνημα - μπακλαβά σου και το ζεστό σπιτικό σου. Ο μικρούλης έβαλε την πιο γλυκιά πινελιά στο κάδρο της οικογενειακής σας ευτυχίας!
    Να είστε καλά και του χρόνου να γιορτάσετε πάλι με υγεία και όμορφα δωράκια από φίλες και αγαπημένους ανθρώπους.
    Καλή Χρονιά με υγεία, οικογενειακή ευτυχία και προκοπή σε ό,τι δημιουργείς Σμαραγδάκι μου!
    Να χαίρεστε το μικρούλι σας να μεγαλώνει.
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαρία μου φέτος ο μπακλαβάς μου είχε άλλη γλύκα και πράγματι έγινε ο πιο νόστιμος μου έβερ που λένε και στο χωριό μας 🤣 τα μικρά χεράκια που βούτηξαν μέσα τον έκαναν ξεχωριστό, οπότε είπα να γλυκάνουμε και τον καινούργιο χρόνο που μόλις μπήκε, μπας και μας φερθεί καλύτερα από τον προηγούμενο. Αμήν!
      Καλή Χρονιά Μαρία μου με υγεία ειρήνη στον κόσμο, ανοιχτή καρδιά στην αγάπη και να βρίσκεις αφορμές για πολλά χαμόγελα! φιλιαααα! 🧡🎄🎁

      Διαγραφή
  11. Κι εμάς η ευρύτερη οικογένεια έφτιαχνε μπακλαβά, και η μαμά μου, και ήταν νιαμ νιαμ! Όπως δείχνει κι ο δικός σας που είναι επίσης φτιαγμένος από χέρια αγαπημένα! Να χαίρεσαι και τα δωράκια σου τα όμορφα Σμαράγδι μου 🎁🎁 Ευχές πολλές για μια καλή χρονιά με όμορφες οικογενειακές στιγμές, που είναι τόσο πολύτιμες ⭐✨✨⭐ Σε φιλώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Με γεια τα δωρακια σου Ρουλακι μου.Οσο για τον μπακλαβα αφου εβαλε χερακι ο Γιαννακης τι?δεν θα ηταν τελειος.Να ειστε καλα και να κανετε πολλα πολλα χρονια μαζι τον μπακλαβα και τοσα αλλα.Καλη χρονοα Ρουλιτσα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μέλι και καρύδια εύχομαι για το νέο έτος :)
    Πολύ όμορφα όλα να σαι καλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ρούλα μου καλή Χρονιά με χαρά, υγεία και δημιουργικότητα! Ο, τι καλύτερο εύχομαι για την οικογένειά σου. Ασε, μπακλαβά ζήτησα κι εγώ απ' τη μαμά μου για τη γιορτή μου. Μην ξεχνάμε τα γλυκά του τόπου μας, που άλλωστε είναι και τόσο νόστιμα! Τί όμορφα τα δωράκια που έλαβες! Να είσαι καλά, να είσαι γερή και πάντα να μας γράφεις τις όμορφες αναρτήσεις σου! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή