Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023

ΤΟ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΟΝ...


Η Ισμήνη  έκατσε στο παγκάκι με τον απογευματινό της εσπρέσο στο χέρι, αγναντεύοντας στο βάθος του ορίζοντα τον ήλιο που βουτούσε πορφυρένιος στα νερά του Θερμαϊκού.

Ο Λευκός Πύργος ντυμένος στα χρώματα του δειλινού, μόνο λευκός δεν έμοιαζε. Δέσποζε όπως πάντα με τον όγκο του στον παραλιακό της πόλης της.

Το σούρουπο άρχισε να σκεπάζει τον ουρανό, και τ αστέρια  να αχνοφαίνονται πάνω από τα κάστρα , μέχρι να έρθει η νύχτα.

Έπρεπε να σηκωθεί, να πάει να ανοίξει. Ο καφές της είχε κρυώσει, όμως  καθόταν ακόμα στο παγκάκι. 

Σήμερα ήταν για εκείνη μια ξεχωριστή μέρα όπως κάθε χρόνο. Την αφιέρωνε σε εκείνη που της έμαθε να αγαπάει τα όνειρα της! 

Σε εκείνη που είχε φύγει εδώ και τρία χρόνια για το παντοτινό ταξίδι της ζωής!

Την ευγνωμονούσε πάντα που της φύτεψε από μικρούλα το σποράκι της γνώσης στο μικρό της κεφαλάκι και που δεν έχανε την ευκαιρία να ποτίζει την μικρή καρδιά της με την αγάπη που είχε και εκείνη για τα βιβλία.

Δεν θυμάται να της  διάβασε ποτέ παραμύθια, αλλά θυμάται πολύ καλά, να της δείχνει ένα βιβλίο, να την βάζει να το μυρίζει, να το χαϊδεύει με τα μικρά της χεράκια και μετά να το ανοίγει για να της το διαβάσει.

"Το καπλάνι της βιτρίνας" της Άλκης Ζέης..."Τα μυστικά του βάλτου" "ο  Τρελαντώνης", το "παραμύθι χωρίς όνομα" της αγαπημένης της Πηνελόπη Δέλτα. Ακόμα θυμάται τον "Γύρω του κόσμου σε 80 μέρες" του Ιούλιου Βέρν, που την έκανε να ταξιδεύει τόσο όμορφα μαζί με τους ήρωες του.

Θυμάται που τις έλεγε: Ισμήνη μου, όταν μεγαλώσεις, κάθε φορά που θα ανοίγεις ένα βιβλίο, θα είναι σαν να αναχωρείς για ένα ταξίδι, που δεν ξέρεις που θα σε οδηγήσει ο προορισμός του, μέχρι να φτάσεις στην λέξη ΤΕΛΟΣ.

Τότε δεν καταλάβαινε ακριβώς τι ήθελε να της πει. Μεγαλώνοντας με την αγάπη αυτή, λάτρεψε τα βιβλία, την μυρωδιά τους, το θρόισμα των σελίδων σαν τις γυρνούσε, να αγγίζει τα εξώφυλλα με τις εικόνες τους. Είχε κάνει ατελείωτα ταξίδια διαβάζοντας και πάρα πολλές φορές θυμόταν αυτό που τις είχε πει η αγαπημένη της για τα ταξίδια που κάνεις μέσα από τα βιβλία. Αγαπούσε  περισσότερο την λογοτεχνία, όχι ότι δεν σέβονταν και τα άλλα, βιογραφικά ιστορικά, σύγχρονους και κλασικούς  συγγραφείς. 

Είχε μεγάλη ικανότητα, να ταχτοποιεί και να χωρίζει τα βιβλία ανάλογα με τα θέματα τους. Επόμενο ήταν  να σπουδάσει βιβλιοθηκονόμος αφού ήταν ένα επάγγελμα, που θα την κρατούσε κοντά στα βιβλία που αγαπούσε! Οι σπουδές της είχαν να κάνουν με το να επιλέγουν ,να αναπτύσσουν, να οργανώνουν και να συντηρούν συλλογές βιβλιοθηκών, να παρέχουν πληροφορίες στους χρήστες των βιβλίων και πολλά άλλα που για την Ισμήνη ήταν ένα από τα όνειρα της.

Το άλλο, το μεγάλο της όνειρο, ήταν να έχει ένα δικό της βιβλιοπωλείο κάποτε!

Δεν περίμενε πως αυτό της το όνειρο θα γινόταν τόσο σύντομα πραγματικότητα και να είχε συνδεθεί με το γεγονός της απώλειας της αγαπημένη της γιαγιάς Ισμήνης!

Θυμάται να της λέει λίγο πριν φύγει, τα λόγια του Αργεντινού συγγραφέα, Χόρχε Λουίς Μπόρχες: 

"Πάντα φανταζόμουν τον παράδεισο σαν

ένα είδος βιβλιοθήκης"   

Με έκπληξή της άκουσε πως η γιαγιά της φεύγοντας, της είχε αφήσει στην διαθήκη της ότι χρειαζόταν για να πραγματοποιήσει το όνειρό της.

Ναι το όνειρό της ήταν εκεί που ήθελε να είναι. Σε ένα στενό λίγο πιο πέρα από τον Λευκό πύργο. Ήταν ένα βιβλιοπωλείο  διαφορετικό από τα άλλα, γιατί άνοιγε, μόλις άρχιζε η νύχτα και όταν τα άλλα έκλειναν.


Έβγαλε τα κλειδιά της και άνοιξε την πόρτα. Την καλωσόρισε ο γνώριμος ήχος από το μπρούτζινο καμπανάκι που είχε κρεμάσει πάνω από την πόρτα, όπως κάθε βράδυ που άνοιγε... Χαμογέλασε μα να μην βαριόταν ποτέ αυτόν τον ήχο; 

Η ταμπέλα έγραφε με κεφαλαία...

ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΟΝ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΊΟ ΤΗΣ ΙΣΜΗΝΗΣ.

Ένα διανυκτερεύον βιβλιοπωλείο, το μοναδικό στην Θεσσαλονίκη, μπορεί και σε όλη την χώρα!

Για λίγους ψαγμένους, σπάνιους και δυσεύρετους  αναγνώστες!

Σήκωσε τα μάτια της ψηλά...

Αρε γιαγιά Σ ΑΓΑΠΩ!


Αυτή είναι η συμμετοχή μου στο δρώμενο "στείλε μήνυμα"  της Μαίρης με την Γήινη ματιά

Να γράψουμε μια ιστορία από μια εικόνα που επιλέγουμε, από αυτές που μας προτείνει.

Η δική μου επιλογή ήταν η εικόνα D.

Μέχρι την επόμενη φορά που θα τα ξαναπούμε, να είστε όλοι καλά, να έχετε μια όμορφη εβδομάδα και να μην ξεχνάτε πως ένα χαμόγελο μπορεί να γλυκάνει και την πιο μεγάλη πίκρα...

Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε.


   



36 σχόλια:

  1. Διανυκτερεύον βιβλιοπωλείο!! Τι ωραία ιδέα! Υπάρχουν τέτοια άραγε; Δεν έχω ιδέα, όμως θα μου άρεσε πάρα πολύ να επισκεφτώ ένα τέτοιο βιβλιοπωλείο. Η ησυχία, η μυρωδιά του χαρτιού, και κυρίως η επικοινωνία με ανθρώπους που αγαπούν τα ίδια πράγματα. Παίρνω την ιδέα σου παραμάσχαλα και πάω να την σκεφτώ με την ησυχία μου.
    Σ' ευχαριστώ για την φρέσκια ματιά σου Σμαραγδάκι μου, που μας "σέρβιρες" έτσι, γράφοντας ένα όμορφο κείμενο.
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν υπάρχει τέτοιο βιβλιοπωλείο που να διανυκτερεύει Μαρία μου όμως σαν ιδέα και σαν λέξη την βρήκα συναρπαστική, διαβάζοντας ένα βιβλίο...και επάνω σ αυτήν την λέξη έκτισα την δική μου ιστορία που εννοείτε καμία σχέση δεν έχει με το βιβλίο που διαβάζω και που όντως είναι καταπληκτικό το διαβάζω ακόμη δεν ξέρω το τέλος του.
      Πάντως θα ήταν μια πολύ ωραία ιδέα να υπάρχει ένα διανυκτερεύον βιβλιοπωλείο, για ψαγμένους αναγνώστες!
      Από μια λέξη που με εντυπωσίασε έγραψα την ιστορία της Ισμήνης!
      Σε ευχαριστώ πολύ και εγώ Μαρία μου να περνάς όμορφα. καλο σου βραδάκι φιλιαααα! 😊

      Διαγραφή
  2. Τι ωραίο! Ένα διανυκτερεύον βιβλιοπωλείο. Τα άλλα μαγαζιά κλειστά και το βιβλιοπωλείο να στέκει φωτεινό σαν φάρος. Ένας φάρος γνώσης που τραβάει σαν μαγνήτης προς το μέρος του όλους τους διψασμένους για γνώση.
    Ρούλα μου υπέροχη η συμμετοχή σου.
    Φιλάκια και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα...χα...δεν το σκέφτηκα σαν φάρο Ελένη μου αλλά πολύ μου άρεσε η ιδέα σου να υπήρχε αυτό το νυκτερινό βιβλιοπωλείο που όντως θα εξυπηρετούσε, όσους αγαπούνε να διαβάζουν επιλεκτικά. Το μόνο σίγουρο θα ΄΄είναι πως δεν θα ήταν προτεραιότητα τους το χρηματικό κέρδος αλλά μάλλον το χόμπι τους θα έκαναν όποιοι θα το άνοιγαν !
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Ελένη μου να είσαι καλά και να περνάς ακόμα καλύτερα... την καληνύχτα μου και τα φιλιααααα μου! 😊

      Διαγραφή
  3. Πάλι έκανες τα μαγικά σου Ρούλα μου και μετέτρεψες μια απλή τρυφερή ιστορία σε κάτι πρωτότυπο, αυτό δείχνει επίσης πως σίγουρα κάποια νύχτα επιθύμησες να ήταν ανοιχτό κάποιο βιβλιοπωλείο γιατί είχες διαβάσει ότι είχες σπίτι σου!
    Μπράβο για την συμμετοχή σου σ΄ένα ακόμα όμορφο δρώμενο!
    ΑΦιλάκια για ευχές για μια φωτεινή και χαμογελαστή βδομάδα! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ιδέα Στεφανία μου μου την έδωσε ένα καταπληκτικό βιβλίο που διαβάζω αυτόν το καιρό και δεν ξέρω ακόμα το τέλος του...
      Όντως αυτή η μαγική λέξη "διανυκτερεύον" ήταν το καμπανάκι που που έκανε κλικ για να γράψω την μικρή μου ιστορία, αφού με το διάβασμα το έχουμε όλοι μας και περισσότερο η μικρή εγγονή μου
      Μου αρέσουν τα δρώμενα της γειτονιάς και προσπαθώ να παίρνω μέρος γιατί βάζουν το μυαλό μου να δουλέψει!
      Σε ευχαριστώ πολύ φιλενάδα να περνας και εσύ όμορφα με ότι κάνεις...καλό σου ξημέρωμα φίλη μου φιλιαααα 😊

      Διαγραφή
  4. Τι λες τώρα αγαπημένη φιλενάδα! Διανυκτερεύον βιβλιοπωλείο! Να λοιπόν κάτι αληθινά πρωτοποριακό. Για ψαγμένους ανθρώπους με ιδιαίτερες επιλογές στο θέμα της ανάγνωσης. Πάντα αγαπώ τα ιδιαίτερα βιβλιοπωλεία. Αυτά που συνδυάζονται με κάποια άλλη δραστηριότητα.
    Και εδώ μάς τη δίνεις, Ρούλα μου με πολύ πρωτότυπο τρόπο.
    Πολύ όμορφη ιστορία, γεμάτη έμπνευση και όμορφες στιγμές. Μπράβο καλή μου φίλη.
    Την αγάπη μου και την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτήν ακριβώς ήταν η σκέψη μου, όταν διάβασα αυτήν την λέξη "διανυκτερεύον '' μέσα σε ένα βιβλίο που διαβάζω αυτόν το καιρό. Μου κέντρισε το ενδιαφέρον και επάνω της προσπάθησα να κτίσω αυτήν την απλή ιστορία μου, που να έχει σχέση με την παιδεία που παίρνουμε από το σπίτι μας και τι θα επιλέξουμε να πάρουμε από αυτήν μεγαλώνοντας!
      Χαίρομαι που σου άρεσε και σε ευχαριστώ πολύ να είσαι καλά και να περνάς όμορφα με ότι κάνεις. καλό σου ξημέρωμα! 🌙😊

      Διαγραφή
  5. Να λοιπόν καινούργιες προοπτικές για το βιβλίο. Τα βράδια που ο ύπνος δεν καταδέχεται να σε επισκεφθεί, ξέρεις πως σφηνώνουν στο μυαλό κάποιες ιδέες. Κάποιοι τρέχουν νυχτιάτικα για τσιγάρα και ποτά. Κι αν διανυκτερεύουν περίπτερα και φαρμακεία, γιατί όχι και βιβλιοπωλεία. Είδος ανάγκης είναι στην αϋπνία. Έξυπνη η ιδέα σου Ρούλα μου και χαριτωμένη. Μπράβο!!!
    Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα !
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Αννίκα μου πως πήδηξα το σχόλιο σου χωρίς να σου απαντήσω στα τόσα όμορφα που γράφεις;
      Αν ήρθες ξανά θα διάβασες πως την λέξη "διανυκτερυον" την είδα σε ένα βιβλίο που διάβασα ...με εντυπωσίασε σαν ιδέα και επάνω σε αυτήν την λέξη έπλεξα την ιστορία μου...ένα βιβλιοπωλείο αλλιώτικο από τα άλλα κάτι σαν φαρμακείο ψυχών.
      Σε ευχαριστώ Αννικα μου να περνας καλά με ότι κάνεις την αγάπη μου φιλιααα.. 🧡🤗

      Διαγραφή
  6. Λοιπόν πραγματικά, όχι μόνο έστειλες σαν μήνυμα έναν ύμνο για τη γνώση, αλλά έριξες στο τραπέζι και μια θαυμάσια ιδέα για ένα βιβλιοπωλείο. Ωστόσο, αυτοί που διαβάζουν ίσως να φοβούνται να βγουν τη νύχτα, κι αυτοί που κυκλοφορούν στα σκοτάδια, δεν νομίζω πως τους νοιάζουν τα βιβλία! Ας ευχηθούμε λοιπόν για αυτόν τον υπέροχο κόσμο που περιγράφεις τόσο όμορφα, να γίνει κάποια μέρα πραγματικότητα! Φιλιά πολλά Ρουλάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραίο θα ήταν πάντως Μαίρη μου ένα διανυκτερεύον βιβλιοπωλείο για όσους είχαν αυπνίες, όλο και κάποια αφορμή για κουβέντα θα έβρισκαν...
      Χαρηκα που πήρα μέρος στο δρώμενο σου Μαίρη μου σε ευχαριστούμε για την ευκαιρία! και σε άλλα με το καλό
      Να περνάς όμορφα με ότι κάνεις Μαίρη μου. καλό σου βράδυ φιλιαααα!🧡😘

      Διαγραφή
  7. Ρένα Χριστοδούλου20 Νοεμβρίου 2023 στις 9:47 μ.μ.

    Τί λες Ρούλα μου!
    Διανυκτερεύον βιβλιοπωλείο;
    Πώς το σκέφτηκες;
    Το έκανα εικόνα και μου άρεσε πολύ.
    Μια γωνία με ωραίες βαθιές πολυθρόνες, άνετες, για να χάνεσαι στο διάβασμα και στην ονειροπόληση.
    Χαίρομαι πάντως που το εγκατέστησες στη Θεσσαλονίκη και θα μπορέσω να το επισκεφθώ με την πρώτη ευκαιρία.
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ φιλενάδα δεν την σκέφτηκα εγώ, ενα βιβλίο διαβάζω και την έχει μέσα και εντυπωσιάστηκα και εγώ όπως εσύ. Ετσι όπως το περιγράφεις το σκέφτηκα και εγώ, με βιβλιολάτρες επισκέπτες...με χαρά θα σε καλωσορίσουμε...😊
      Επάνω σε αυτήν τη λέξη έγραψα την ιστορία της Ισμήνης, και την ήθελα στην πόλη μας. Περισσότερο ήθελα να τονίσω το τι φυτεύουμε στα μυαλά των παιδιών μας, που ήταν και το μήνυμα της εικόνας που επέλεξα.
      Σε ευχαριστώ πολύ Ρένα μου καλά διαβάσματα να έχουμε. Μου αρέσουν αυτά τα δρώμενα καλά να περνάτε
      την φιλιααα΄🤗🧡

      Διαγραφή
  8. Πω πω!Τι όμορφη ιστορία!!!Και με την ευκαιρία που μας έδωσες, έψαξα στο διαδίκτυο για να βρω τί; Μα φυσικά στην πόλη σου , κι εννοώ την Θεσσαλονίκη, η ΒιβλιοΒάρδια , εδώ και 23 χρόνια, στην καρδιά της πόλης και δεν είδα πότε είναι γραμμένο το άρθρο!!! Να ξέρεις, όταν έρθετε, επιβάλλεται να το επισκεφτείς για να ζήσεις έσωθεν την ιστορία της Ισμήνης!!! Πω πω πω...ακόμα σκέφτομαι την ιστορία που έγραψες!!!! Καλό βράδυ!!! Εδώ...αδερφούλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπήκα και εγώ αδέρφι στο ψαχτήρι και βρήκα αυτό που μου λες, αλλά δεν κατάλαβα αν λειτουργεί και την νύχτα. Όπως και να είναι, αν ανέβουμε επάνω θα το ψάξω.
      Η εικόνα ήταν εκείνη που με εντυπωσίασε και ήθελα να τονίσω πιο πολύ το μήνυμα της, πως πρέπει να φυτεύουμε στις καρδούλες των παιδιών μας για να αγαπήσουν το βιβλίο.
      Δεν ξέρω όμως στην εποχή που ζούμε αν αυτό είναι εφικτό πια με τα παιδιά...εμείς όμως είμαστε εκείνοι που θα επιμένουμε με τον τρόπο μας να ποτίσουμε τους σπόρους να μεγαλώσουν.
      Να είστε όλοι καλά να περνάς όμορφα με ότι κάνεις και να έχετε καλό βράδυ μικρό μου αδέρφι την αγαπη μου σε όλους σας! φιλιαααα! 🧡🤗

      Διαγραφή
  9. Συγκινητική ιστορία, με ένα ενθουσιαστικό όνειρο να γίνεται πραγματικότητα, με απέραντη αγάπη για το καλό βιβλίο και όσους συγγραφείς μας σημάδεψαν νωρίς στη ζωή μας. Κυνήγα τα όνειρα σου, κάνε αυτό που αγαπάς, και η ευτυχία θα σε περιμένει στη γωνία! Όμορφη ιστορία!
    Την Καλημέρα μου, Ρούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτό το μήνυμα ήθελα να βγαίνει από την μικρή ιστορία μου και χαίρομαι πολύ που το κατάφερα, χάρη σε μια εικόνα που με πήγαινε μόνη της εκεί. και νομίζω πως η ηρωίδα μου το κατάφερε με τα όνειρα της.
      Ότι σπείρουμε θα αυτό θα φυτρώσει, ας κρατήσουμε τις αξίες της γνώσης λοιπόν στην ζωή μας!
      Σε ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη. Να περνάς καλά με ότι κάνεις καλό σου βράδυ! 🌙

      Διαγραφή
  10. Τι όμορφη συμμετοχή! Μ'έκανες και είδα εικόνες του βιβλιοπωλείου σου που διανυκτερεύει...μα τι πρωτότυπη ιδέα και δεν ξέρω αν υπάρχει στην πραγματικότητα! Αγάπη για το βιβλίο, για τις γνώσεις που σου προσφέρει, για τα ταξίδια που σε πάει με το νου, για όνειρα που γίνονται πραγματικότητα.
    Μπράβο Ρούλα μου, την απόλαυσα την ιστορία σου
    Τα φιλιά μου και πολλές καλημέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν υπάρχει τέτοιο βιβλιοπωλείο που να διανυκτερεύει Αννιώ μου, αλλά και μένα με εντυπωσίασε σαν λέξη όταν διαβάζοντας την σε ένα βιβλίο την ανακάλυψα εκεί και προσπάθησα να την ενσωματώσω στην ιστορία της Ισμήνης επειδή ήθελα να δίνει και το μήνυμα της πολύ όμορφης εικόνας για το πως μπορούμε να φυτέψουμε την αγάπη για την γνώση και πόσο μπορεί να σε ταξιδέψει ένα βιβλίο.
      Χαίρομαι πολύ με τα δρόμενα Αννιώ μου και το τι μπορείς να δημιουργήσεις με αυτά ...μικρο ή μεγαλο δεν έχει σημασία , σημασία είναι να προσπαθείς...
      Σε ευχαριστώ πολύ φίλη μου να είσαι καλά και να κάνεις ότι αγαπάς στην ζωή σου...καλο σου ξημέρωμα 🌙φιλιαααα! 🧡😘

      Διαγραφή
  11. Πόσο πολύ μου άρεσε Ρουλίτσα μου!!!
    Δοσμένη με τρυφερό τρόπο η ιστορία της Ισμήνης, τα συναισθήματα, η ιδέα του βιβλιοπωλείου που διανυκτερεύει για να μπορεί κάποιος με άνεση και ησυχία να δει, να διαλέξει, να χαθεί στο μαγικό τους κόσμο!
    Πολλή αγάπη, μπράβο και φιλάκια, καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπάθησα να δώσω στην ιστορία μου, αυτό το μήνυμα που μου έδινε η εικόνα που διάλεξα και μου έκανε τόσο εντύπωση, που είχε σχέση με την γνώση που μπορούμε να φυτέψουμε και στην συνέχεια να ποτίσουμε, βέβαια εμείς. στα παιδιά μας και όχι μόνο, να αγαπήσουν το βιβλίο. Αυτά τα συναισθήματα ήθελα να βγαίνουν από αυτήν την μικρή προσπάθεια μου, στο δρώμενο αυτό φίλη μου.
      Χαίρομαι αν κατάφερα έστω και λίγο...να είσαι καλά Μαίρη μου να κάνεις ότι αγαπάς . καλο σου ξημερωμα την αγάπη μου φιλιααααα! 🧡😘

      Διαγραφή
  12. Πολύ τρυφερή συγκινητική γεμάτη με το συναίσθημα της αγάπης της γιαγιάς προς την εγγονή όπωςκαι η ιδέα για ένα διανυκτερεύων βιβλιοπωλείο η οποία είναι όντως καταπληκτική.
    Έτσι είναι τα βιβλία σε ταξιδεύουν και σε μεταφέρουν σε άλλους τόπους σε άλλους ανθρώπους και σε παρασέρνουν σε ένα κυκεώνα γνώσης και επίγνωση ς.
    Συγχαρητήρια Ρούλα μου για την υπέροχη ιστορία σου Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αγάπη της εγγονής μου Μαρία μου για τα βιβλία όπως και η λέξη "διανυκτερεύον" που είδα σε ένα βιβλίο που διαβάζω , συν την εικόνα που διάλεξα να κτίσω την ιστορία μου, στέλνοντας το μήνυμα πως μπορούμε να φυτέψουμε στις καρδιές των παιδιών μας την αγάπη για την γνώση όλα αυτά μαζί μου έδωσαν την έμπνευση.
      Η ιστορία μου έχει να κάνει στην αρχή της με την αλήθεια, αφού ένιωσα λίγο σαν το βιβλίο ποτιστήρι, καταφέρνοντας να αγαπήσει η μικρή μας το βιβλίο.
      Σε ευχαριστώ πολύ να είσαι καλά, να έχεις ένα όμορφο ξημέρωμα! φιλιααα! 😘🌙

      Διαγραφή
  13. Μια ανθρώπινη μεγάλη αλυσίδα κάπου στη Θεσσαλονίκη, μιά χειμωνιάτικη νύχτα, να δεις που θα ήταν η ουρά έξω από εκείνο το βιβλιοπωλείο, όμοιο με ένα διανυκτερεύον φαρμακείο για τις ψυχές τών ανθρώπων!... Ζήλεψα πολύ, θέλω κι εγώ ένα τέτοιο βιβλιοπωλείο πλιιιιιιιιιιζ! Φιλιά Σμαράγδι μου! 🎁🧡🍂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκανα εικόνα όλο το σχόλιο σου Πετρίνα μου...και ναι σίγουρα θα ήταν μια ανατροπή σε όσα ήταν μέχρι τώρα ο κανόνας, αφού το... διανυκτερεύον μέχρι σήμερα μόνο σε φαρμακεία το έχουμε δει. Αυτή η λέξη που την διάβασα σε ένα βιβλίο ήταν που μου έδωσε το έναυσμα, να προσπαθήσω να την ενσωματώσω, μέσα στην μικρή αυτή η ιστορία μου που κατά το πρώτο της ήμισυ είναι η δική μου αλήθεια.
      Με εντυπωσίασε και η εικόνα που διάλεξα για να εμπνευστώ...
      Μακάρι να υπάρχει κάπου σε κάποια πόλη ένα διενυκτερεύον βιβλιοπωλείο Πετρίνα μου οι κάτοικοι του θα ήταν πολύ χαρούμενοι!
      Να είσαι πάντα καλά και να περνάς όμορφα με ότι κάνεις...καλά διαβάσματα σου εύχομαι μαζί με την αγάπη 🧡μου καλό σου ξημερωμα🌙 φιλιαααα! 😘

      Διαγραφή
  14. Πόση δύναμη έχει μια λέξη όμως ε; Από ένα "διανυκτερεύον" που τράβηξε την προσοχή σου, ξεδίπλωσες μια υπέροχη αφήγηση που μας συγκίνησε πολύ. Χώρια που έριξες μια καταπληκτική ιδέα για ένα βιβλιοπωλείο που κάνει νυχτερινή βάρδια. Και οι αναφορές σου στα νεανικά μας βιβλία, που όλους μάς σημάδεψαν, είναι πολύ εύστοχη. Είδες τι κάνει τελικά η χρόνια έκθεσή μας στα βιβλία; Ανοίγει ορίζοντες και βάζει φτερά στη φαντασία.
    Πολλά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, Ρουλάκι μου αγαπημένο ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι Κανελλάκι μου, γύρω από αυτήν την λέξη που την είδα τυχαία διαβάζοντας ΄΄ένα βιβλίο που δεν ξέρω ακόμη το τέλος του και που γύρω από το διανυκτερεύον έκτισα και εγώ την δική μικρή προσπάθεια.
      Με εντυπωσίασε η λέξη όπως με εντυπωσίασε και η εικόνα που διάλεξα... αφού η ιστορία μου κατά το ήμισυ είναι αληθινή και είχε να κάνει με το... αν δεν ποτίσεις το σποράκι της γνώσης που φύτεψες για την αξία που έχει ένα βιβλίο στην ζωή μας, τότε κάνεις ακόμα ένα άνθρωπο ακαλλιέργητο! Επειδή η δική μας η γενιά δεν είχε την πολυτέλεια των λογοτεχνικών βιβλίων, όλη αυτή την δίψα μου για μάθηση, προσπάθησα να την μεταδώσω στα εγγόνια μου. και να σου πω και ένα μυστικό Μαράκι μου; Πολύ θα ήθελα να ήμουν η γιαγιά της Ισμήνης, για να κάνω κάποια παιδικά όνειρα πραγματικότητα!
      Σε ευχαριστώ πολύ , να είσαι καλά και να έχεις την ευχή μου Σ.Λ. ❤

      Διαγραφή
    2. Μα έχεις πολλές "Ισμήνες" κάτω απ' τη σκέπη σου, εγγόνια και δισέγγονα (εύχομαι να αυγατίσουν), οπότε το έχεις κατακτήσει κι αυτό το όνειρό σου.
      "Την ευχή σου"... ευχαριστώ σε από καρδιάς ♥ ΣΛ ♥

      Διαγραφή
  15. Πόσο τρυφερή και πρωτότυπη η συμμετοχή σου Σμαραγδένια μου; Καλού κακού δεν κατοχυρώνεις την πατέντα, μήπως στο κλέψουν; χαχα
    Γιατί είναι ιδεάρα το Διανυκτερεύον βιβλιοπωλείο! Σαν φαρμακείο, με φάρμακα της ψυχής και της φαντασίας!
    Μπράβο σου Σμαραγδένια μου!!
    Υπέροχη και πρωτότυπη!
    Στέλνω ολόγλυκο φιλί!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα..χα...Ευτυχώς δεν έχω τέτοιο φόβο Μαρινάκι μου, αφού και εγώ την είδα σε ένα βιβλίο που διάβασα και μου έκανε εντύπωση, αυτή η λέξη...όποτε την ενσωμάτωσα στην ιστορία μου.
      Κάπως έτσι το φαντάστηκα και εγώ σαν φαρμακείο ψυχής!
      Σε ευχαριστώ πολύ μικρή μου να περνάς όμορφα με ότι κάνεις αγκαλιά και φιλιααα! 🤗😘

      Διαγραφή
  16. Πολύ ωραία η ιδέα σου για διανυκτερεύον βιβλιοπωλείο, Ρούλα μου, έχει δίκιο η Μαρίνα, κατοχύρωσέ την την πατέντα. Άσε που είναι και πολύ πιασάρικη ως θέμα βιβλίου, λέω εγώ... Μου άρεσε πολύ η συμμετοχή σου, την απόλαυσα.
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τη λέξη "διανυχτερεύον" την βρήκα σε ένα βιβλίο που διάβασα Πίππη μου μου έκανε και μένα εντύπωση και επάνω σε αυτήν έπλεξα την ιστορία μου. Δεν είναι πατέντα μου, μακάρι να ήταν...η ιστορία όμως είναι δική μου.
      😉 χαίρομαι που σου άρεσε η συμμετοχή μου...είναι να μην δω δρώμενο, τσουπ να πάρω μέρος, μη χάσω! 🤣
      Να περνάς όμορφα με ότι κάνεις Πίππη μου καλό σου βράδυ φιλιαααα! 😘 🤗

      Διαγραφή
  17. Μπράβο Σμαραγδένια μου, πολύ όμορφο κείμενο! Και πρωτότυπη η ιδέα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μάγδα μου χαίρομαι πολύ που σου άρεσε η συμμετοχή μου και που πέρασες και τα είπαμε.
      Να περνά και εσύ όμορφα στα ταξίδια που κάνεις...καλό σου βράδυ φιλιαααα! 🤗

      Διαγραφή