Τση Κρήτης το γλυκό ψωμί στην τάβλα θα προσμένει, να ρθούν οι φίλοι οι καλοί κι ξένοι να κοπιάσουν. Ρακή δροσάτη να γευτούν και ντάκο παξιμάδι. Καλτσιούνια, ξεροτήγανα, αρνί και σταμναγκάθι και δίπλα η λύρα συντροφιά το κέρασμα τση Κρήτης... Σμαραγδάκι...

Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2023

ΜΙΑ ΠΟΥ ΜΙΛΆΜΕ ΑΚΌΜΑ ΓΙΑ ΧΑΡΤΊ ΚΑΙ ΜΟΛΎΒΙ...

 Σε λίγα χρόνια το αγαπημένο μας μολυβάκι και το χαρτί θα αποτελούν πια παρελθόν και θα τα βρίσκουν οι επόμενες γενιές  στα μουσεία, αφού θα αποτελούν όντως μουσειακό είδος.

Αφορμή να κάνω αυτήν την ανάρτηση ήταν η όμορφη διδακτική ιστορία, που διάβασα και αναδημοσιεύω από το  χαμομηλάκι.

"Κάτι συμβαίνει με την ανάρτηση αυτή και δεν ξέρω πως θα είναι στο τέλος της...εσείς όμως θα διαβάσετε την ουσία!"


 Απο χαμομηλάκι.

Tuesday, 31 October 2023

λέει η γόμα στο μολύβι:

- Πώς είσαι φίλε μου;
Το μολύβι απαντά θυμωμένο:
- Δεν είμαι φίλος σου... Σε μισώ... λέει με θλίψη!
- Γιατί;
- Γιατί ότι εγώ γράφω εσύ το σβήνεις...
- Σβήνω μόνο λάθη, είμαι γόμα και αυτή είναι η δουλειά μου.
- Αυτό δεν είναι δουλειά...
- Η δουλειά μου είναι τόσο χρήσιμη όσο και η δική σου.
- Κάνεις λάθος γιατί αυτός που γράφει είναι καλύτερος από αυτόν που σβήνει...
- Το να σβήνεις το λάθος ισοδυναμεί με το να γράφεις το σωστό...
Το μολύβι μένει σιωπηλό για μια στιγμή, μετά λέει με μια κάποια θλίψη:
- Μα σε βλέπω να μειώνεσαι μέρα με τη μέρα...
Εκείνη απαντά:
- Γιατί θυσιάζω κάτι από τον εαυτό μου κάθε φορά που διαγράφω ένα λάθος. Αλλά και σένα σε βλέπω να μικραίνεις...
Το μολύβι λέει με θλιμμένη φωνή:
- Ναι, κι εγώ είμαι μικρότερος από ότι ήμουν...
Λέει η γόμα ενώ το παρηγορεί:
-Μπορούμε να ωφελήσουμε τους άλλους μόνο αν κάνουμε μια θυσία για αυτούς...

Λοιπόν η γόμα κοιτάζει το μολύβι με μεγάλη συμπάθεια και λέει: 
Με μισείς ακόμα;....
Χαμογελάει το μολύβι και λέει: 
Πώς μπορώ να σε μισώ όταν η θυσία, μας φέρνει κοντά...

Κάθε μέρα που ξυπνάς... η διάρκεια της ζωής σου μειώνεται κατά μια μέρα... 
Αν δεν μπορείς να είσαι μολύβι για να γράψεις την ευτυχία κάποιου άλλου, τότε γίνε μια μαλακή γόμα για να σβήσεις τις λύπες τους και να σκορπίσεις  αισιοδοξία στις ψυχές τους.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
Και κάτι ακόμα ενδιαφέρον που βρήκα εδώ και έχει σχέση με το μολύβι, χωρίς την γόμα αυτή την φορά!


    Saturday, 4 November 2023

Σουηδία: Επιστροφή στο μολύβι και στο χαρτί

Σουηδία: Επιστρέφει στο μολύβι και το χαρτί η χώρα που έβαλε τα τάμπλετ στα νηπιαγωγεία

Η Σουηδία μία απο τις πρώτες χώρες που εισήγαγαν τους υπολογιστές στην εκπαίδευση κάνει στροφή 180 μοιρών και επιμένει παραδοσιακά, επαναφέροντας στα σχολεία το χαρτί και το μολύβι.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας, πλέον στα σχολεία θα περιορίζεται η χρήση στα τάμπλετ και τους υπολογιστές, ειδικά στο δημοτικό.

Η UNESCO προειδοποιεί τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να προσέξουν για το πως εισέρχεται η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση.

Ζητά από τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν στην εκπαιδευτική τους πολιτική, ειδικά για τις πιο χαμηλές βαθμίδες, μια ισορροπία μεταξύ της χρήσης της τεχνολογίας και των παραδοσιακών διδακτικών μεθόδων.

flash.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Κοίτα κάτι γυρίσματα που έχει ο 

καιρός φίλοι μου, αφού έχουμε εφύγει με την τεχνολογία κυριολεκτικά, ξαναγυρίζουμε στην αρχή, από όπου ξεκινήσαμε Μέχρι την επόμενη φορά που θα τα ξαναπούμε, να είστε όλοι καλά, να προσέχετε τους εαυτούς σαςκαι να μην ξεχνάτε πως ένα χαμόγελο γλυκαίνει την καρδιά ! Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε



19 σχόλια:

  1. Πόσο ωραίο Ρούλα μου το μολύβι με τη γόμα !!!!!
    Ναι το είδα κι εγώ για την Σουηδία, ε..αφού κατάλαβαν το λάθος, πάλι καλά....ελπίζω να το καταλάβουν και οι γονείς εδώ που "παρκάρουν" τα παιδιά τους μπροστά σε τβ, κινητά και τάμπλετ.....
    Σε φιλώ !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ αυτό σκέφτηκα Ράνια μου όταν το διάβασα!! και επειδή είχα γράψει για βιβλία στην προηγούμενη ανάρτηση, μου φάνηκε πολύ καλή ευκαιρία να το δημοσιεύσω...
      Αυτό με την Σουηδία είναι ένα μήνυμα σωστό , αν το δουν και άλλοι και το εφαρμόσουν ...παν μέτρο άριστο...
      τελικά... είναι αλάνθαστο !
      Στο μεταξύ είχα ένα θέμα με το ( παμπάλαιο μου λάπτοπ) την αντιγραφή και την επικόλληση και δεν με άφηνε να συνεχίσω όπως ήθελα με την κλασική μου φράση.
      Σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε!
      Να είσαι καλά Ράνια μου να κάνεις ότι αγαπάς την αγάπη μου φιλιααα! 🧡🤗

      Διαγραφή
  2. Ευχαριστούμε Ρούλα μου, για το εξαιρετικό και άκρως φιλοσοφικό κείμενο που μας παρουσίασες!
    Όσο για τα τάμπλετ το πρόβλημα βρίσκεται στη τεχνιτή νοημοσύνη που κερδίζει όλο και πιο πολύ έδαφος και αν δεν έχουμε επίγνωση του κινδύνου, θα μεταμορφωθούμε σε ρομποτάκια χωρίς να το καταλάβουμε!
    Προσοχή λοιπόν και να έχουμε μια φωτεινή βδομάδα με χαμογελαστά ΑΦιλάκια καρδιάς! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οτι μου κινεί το ενδιαφέρον και μου αρέσει το περιεχόμενο του Στεφανία μου, με χαρά μου το μοιράζομαι μαζί σας γιατί, ας είναι και κατι απλό , όπως η ιστορία της γόμας και του μολυβιού...από αυτά παίρνουμε και εμείς όμορφες ιδέες.
      Όσο για την τεχνολογία, έχει βοηθήσει πάρα πολύ στον τομέα της πληροφορικής και όχι μόνο, αλλά τρέχει με χίλια, καλό θα ήταν να πατούσαν και λίγο φρένο...Παν μέτρο άριστον φιλενάδα.
      Εχω πρόβλημα με το λάπτοπ μου αυτόν τον καιρό και δεν μπόρεσα να κάνω το τελείωμα που ήθελα γι αυτό
      και έμεινε μισοτελειωμένο και να σας ευχαριστήσω που περνάτε και τα λέμε... την αγάπη μου🧡🤗 φιλιααααα!

      Διαγραφή
  3. Πολύ σοφή σου η επινόηση να το βρεις και να μας το κοινοποιήσεις εδώ, Ρούλα μου. Για να μάθουμε για τη σημασία του χαρτιού και μολυβιού. Και φυσικά είδα και τις επιλογές των Σουηδών.
    Μεγάλη προσοχή λοιπόν.
    Καλή βδομάδα καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου φάνηκε σαν συνέχεια από την προηγούμενη ανάρτηση μου που λέγαμε για βιβλία...μόλις το διάβασα μου έκανε εντύπωση το πόσο ωραία και διδακτική ήταν η ιστορία τους!
      Εμεί οι παλιοί, όσο και να προχωράει η τεχνολογία , που κακά τα ψέματα είναι προς καλό της πληροφορίας και όχι μόνο, αλλά να μην το παρακάνουμε κι όλας!
      Ισως αυτήν τη υπερβολή είδαν και οι Σουηδοί και έκαναν βήματα πίσω και δεν λέμε να πάμε στην εποχή των δεινοσαύρων , αλλά να κάνουμε πράγματα με μέτρο! Λίγο χλωμό το βλέπω τώρα πια!
      Εχω ένα θέμα με το λάπτοπ μου και η ανάρτηση μου βγήκε μισοτελειωμένη.
      Να είσαι καλά και να κάνεις ότι αγαπάς καλο σου βράδυ. 🌙

      Διαγραφή
  4. Μεταφορικά θα μιλήσω για τα λάθη. Λένε (αν και δεν είμαι μοιρολάτρης) πως στη ζωή ότι " γράφει δεν ξεγράφει " Ε, λοιπόν δεν συμφωνώ. Μια αόρατη, νοητή γομολάστιχα και μια χαρά στέλνει τα λάθη μας εκεί που τους πρέπει. Αρκεί να έχεις τα κότσια να το παραδεχτείς. Να τα αναγνωρίζεις. Άλλωστε μαθαίνουμε μέσα απ’ τα λάθη μας, γιατί αυτά διαμορφώνουν το χαρακτήρα μας.
    Αν μιλήσουμε κυριολεκτικά, ναι είμαι λίγο παλιομοδίτισσα. Προτιμώ το μολύβι. Άλλη αίσθηση! Αρκεί στο χαρτί να μην μείνουν " σημάδια"
    Σ' ευχαριστούμε Ρούλα μου που το μοιράστηκες μαζί μας.
    Να είσαι καλά! Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω απόλυτα Αννίκα μου για την παραδοχή των λαθών μας. αυτή είναι γομολάστιχα που τα σβήνει. Και όπως λένε αν δεν πάθεις δεν θα μάθεις...
      Μου άρεσε τόσο η ιστορία του μολυβιού και της γόμας, μάθημα θα έλεγα για σκέψη και ας ήταν παραβολή.
      Αντιστεκόμαστε και υπερασπίζουμε τα μολυβάκια και τις γόμες μας, φίλη μου πριν γίνουν μουσειακά αντικείμενα!
      Η ανάρτηση αυτή είναι μισή πιστεύω να το κατάλαβες αφού δεν με άφησε η τεχνολογία να γράψω στο τέλος τις ευχαριστίες μου 🤔
      Αννίκα μου εγω σας ευχαριστώ πολύ που περνάτε και τα λέμε και το να αλληλομοιραζόμαστε με ότι μπορεί ο καθένας μας να μοιραστεί. Αυτό είναι που μας κρατάει σε εγρήγορση για ότι κάνουμε.
      Να είσαι καλά να κάνεις ότι αγαπάς φίλη μου ...την αγάπη μου πάντα φιλιαααα! 🧡🤗

      Διαγραφή
  5. Μα τι υπέροχη ιστορία! Καλά έκανες και την αναδημοσίευσες, Ρούλα μου. Διάβασα την είδηση για την Σουηδία τις προάλλες και το χάρηκα πολύ. Αφού μια τόσο ανεπτυγμένη και καλά οργανωμένη χώρα υιοθετεί ξανά το χαρτί και το μολύβι, αναγνωρίζοντας τους κινδύνους που έχει η αλόγιστη χρήση των υπολογιστών, πάει να πει πως είμαστε σε καλό δρόμο. Μακάρι ν' αντέξει αυτή η προσπάθεια γιατί σίγουρα θα χτυπηθεί απ' τα μεγάλα συμφέροντα των κολοσσών που εμπορεύονται υπολογιστές και προγράμματα. Εδώ σ' εμάς πάντως, δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα βρει γόνιμο έδαφος... Με καμία κυβέρνηση 😉
    Τα φιλιά μου Ρουλάκι μου γλυκό ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι τόσο απλά κείμενα, που μιλούν παραβολικά κρύβουν μέσα τους την αλήθεια Κανελλάκι μου μου έκανε εντύπωση το θέμα του μολυβιού και τις γόμας πολύ χάρηκα που το βρήκα και εννοείτε ότι θα την μοιραζόμουν, αφού μου φάνηκε σαν συνέχεια στην προηγούμενη ανάρτηση που σας μιλούσα για βιβλία...
      Επίσης ΄χάρηκα με την είδηση για την απόφαση της Σουηδίας. Αυτό δείχνει ότι κατάλαβαν εγκαίρως; εδώ επέτρεψε μου να έχω μια αμφιβολία γι αυτό αγάπη μου το τι έχει κάνει η αλόγιστη χρήση στα παιδικά μυαλά.
      Μακάρι να βρεθεί ένα φρένο σε όλη αυτή την φρενίτιδα που έχει κυριεύσει τον κόσμο.
      Προς το παρόν χαίρομαι που εμείς δεν έχουμε φτάσει ακόμη σε αυτό το σημείο...
      Η ανάρτηση αυτή έμεινε ημιτελής γιατί το λάπτοπ μου πνέει τα λοίσθια και δεν με άφησε να τελειώσω με τα ευχαριστώ μου όπως κάνω πάντα...αλλά θα το παλέψω όσο πάει και βλέπουμε Κανελλάκι μου. στέλνω αγκαλιά κι αγάπη. Σ.Λ ❤

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραία η ιστορία και διδακτική. Είμαι παραδοσιακή προτιμώ το γράψιμο με μολύβι και χαρτί. Και συμφωνώ με τους Σουηδούς. Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Ευτυχώς που σε εμάς δεν έχει καταργηθεί στα σχολία το μολύβι και χαρτί. Βλέπεις τα τάμπλετ για κάθε παιδί είναι ακριβά οπότε δεν πολυανησυχούμε εδώ για τα σχολεία. Το πρόβλημα είναι των γονιών που έχουν ''φορτωσει ''τα παιδιά τους με κινητά και τάμπλετ και υπολογιστές απο μικρή ηλικία.
    Να σαι καλά να μας αφυπνίζεις
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το διδακτική ήταν που με έκανε να την αναδημοσιεύσω και εγώ και στο καπάκι Αννιώ μου είδα και την απόφαση της Σουηδικής κυβέρνησης για την επαναφορά του μολυβιού και του χαρτιού τουλάχιστον στις πρώτες τάξεις του σχολείου και αυτό μου έδωσε μια ελπίδα πως δεν θα χαθούν τελείως αυτά τα δυο...
      όμως ποτέ δεν ξέρεις με τα άλματα που κάνει η τεχνολογία...ας ελπίσουμε πως θα μείνει και κάτι ανθρώπινο!
      Ενα προβλημα με το λάπτοτ μου δεν με αφησε να τελειώσω την ανάρτηση όπως καθε φορα, να σας ευχαριστήσω που περνάτε και τα λέμε...
      Να είσαι καλά Αννιώ μου και να περνας όμορφα με ότι κάνεις την αγάπη μου φιλιααα!🤗🧡

      Διαγραφή
  7. Πολύ ωραίο το κείμενο, Ρούλα μου, αλλά δε νομίζω ότι το μολύβι θα εξαφανιστεί, ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιείται τόσο συχνά για το γράψιμο, χρησιμοποιείται και για το σχέδιο και τη ζωγραφική. Δεν το λες και λίγο...
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρε Πίππη μου πόσο δίκιο έχεις...αυτό με την ζωγραφική και τα χρωματιστά μολύβια δεν το σκέφτηκα...όχι βέβαια δεν το λες και λίγο...και να σκεφτείς ότι τα χρησιμοποιεί η κόρη μου που ζωγραφίζει...εμ γι αυτό είναι οι φίλες να συμπληρώνει η μία ότι ξεχνάει η άλλη...🤣
      Με ενα λάπτοπ να σέρνεται η ανάρτηση αυτή έμεινε ατέλειωτη για μένα αφού δεν μπόρεσα να σας ευχαριστήσω που περάσατε και τα είπαμε.
      Να περνας όμορφα με ότι κάνεις Πίππη μου καλο σου ξημέρωμα...την αγάπη μου φιλιαα! 🧡🤗

      Διαγραφή
  8. Το μολύβι, η γόμα και το χαρτί!! Γιορτή είχαμε κάθε Σεπτέμβρη που άνοιγαν τα σχολεία και τρέχαμε στο χαρτοπωλείο της γειτονιάς. Η γιορτή συνεχίστηκε και όταν μεγαλώσαμε και αποκτήσαμε παιδιά. Για τον ίδιο λόγο :)
    Η ιστορία που έφερε το Χαμομηλάκι και αναδημοσίευσες εσύ Σμαραγδάκι μου είναι καταπληκτική!!!
    Τα λάθη μας και τα πάθη μας πρέπει να έχουμε την ωριμότητα κάποια στιγμή να τα αναγνωρίζουμε και να παίρνουμε μαθήματα απ' αυτά. Να τα διορθώνουμε, δεν ξέρω αν μπορούμε πάντα. Μπορούμε όμως να γινόμαστε καλύτεροι και να μην τα επαναλαμβάνουμε. Αν και μερικά "λάθη" αξίζει να τα επαναλαμβάνει κανείς :)
    Όσο για το παράδειγμα της Σουηδίας, μακάρι να το υιοθετήσουν κι άλλες χώρες.
    Την καλημέρα μου με πολλή αγάπη Σμαραγδάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνοντας μια βόλτα στο διαδίκτυο Μαρία μου βρέθηκε μπροστα μου η συγκεκριμένη ιστορία από το χαμομηλάκι και μου φάνηκε ότι σαν να συνέχιζα την προηγούμενη δική μου που πρότεινα κάποια βιβλία που είχα διαβάσει...ήρθε και έδεσε που λέμε. Μια απλή μα τόσο διδακτική ιστορία, που λέει αλήθειες, μέσα από τα δυο αντικείμενα αυτά.
      Με την ταχύτητα που τρέχει η τεχνολογία δεν μπορώ να φανταστώ που θα φτάσει... και ναι είναι ένα εργαλείο που μας εξυπηρετεί και δεν πρέπει να το αγνοούμε , αλλά με μέτρο και όλα στην ώρα τους...
      Αυτό είδε η Σουηδική κυβέρνηση και τουλάχιστον οι μικρές ηλικίες ξανά πιάνουν το χαρτί και το μολύβι. Σωστή απόφαση νομίζω Μαρία μου.
      Εχω πρόβλημα με το λάπτοτ μου και δεν τελείωσα την ανάρτηση μου με τις ευχαριστίες μου όπως το κάνω όταν περνάτε και τα λέμε!.
      Να περνάς όμορφα με ότι κάνεις Μαρία μου καλό σου ξημερωμα την αγάπη μου φιλιααα! 🧡🤗

      Διαγραφή
  9. Πόσο ωραία, ουσιαστική και διδακτική η ιστορία με το μολύβι. Με συγκίνησε!
    Και πόσο ενδιαφέρον αυτό με την Σουηδία. Πράγματι πρέπει να προσέξουμε την τεχνίτη νοημοσύνη, αλλά και γενικότερα την χρήση της τεχνολογίας. Σε όλα καλό είναι να υπάρχει ενα μέτρο. Στο μέτρο βρίσκεται η απόσταση ασφαλείας.
    Σε ευχαριστούμε που τα μοιράστηκες μαζί μας.
    Καλό βράδυ Σμαραγδένια μου! Να είσαι πάντα καλά, να χαμογελάς και να μας χαρίζεις και εμάς χαμόγελα με τις πάντα υπέροχες και ζεστές σου αναρτήσεις.
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είπα και εγώ Μαρινάκι μου μόλις το διάβασα...τι ωραία ιστορία και πόσο ωραίο μήνυμα μας δίνει και προπαντός η τελευταία παράγραφος.
      "Αν δεν μπορείς να είσαι μολύβι για να γράψεις την ευτυχία κάποιου άλλου, τότε γίνε μια μαλακή γόμα για να σβήσεις τις λύπες τους και να σκορπίσεις αισιοδοξία στις ψυχές τους."
      Αυτή ήταν που με έπεισε να αναδημοσιεύσω την ιστορία του μολυβιού και της γόμας!
      Ακριβώς ΄το μέτρο σε όλα στην ζωή μας είναι εκείνο που δεν θα μας αφήσει να ξεφύγουμε ακόμα και στην αλόγιστη υπερκατανάλωση της τεχνολογίας.
      Σε συγχαίρω για τις σκέψεις σου πάντα μικρή μου. Να είσαι καλά και να περνάς όμορφα την αγάπη μου φιλιααααα 😘🧡


      Διαγραφή
  10. Πάρα πολύ ωραία ιστορία Ρουλίτσα μου!!!
    Όσο κι αν προχωράει η τεχνολογία, τίποτα δεν συγκρίνεται με την κλασική ανθρώπινη διαδικασία του γράφω με μολύβι και σβήνω με γόμα. Την άλλη χρήση της βέβαια του να σβήνει τις λύπες, θα πρέπει να μας κάνει να την αγαπήσουμε ακόμα πιο πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή